Barca here I come

Medlem
Barca here I come

I morgon är det dags för lite semester. Eller ja, semester innan själva semestern kan man säga. För efter min semester, återstår bara en vecka av jobb, innan jag går på semester. Igen.

Efter att vädret i Malmö återgått till kallt november så längtar jag mer än någonsin till varma och soliga Barcelona och Spanien. Dricka blaskig lager-öl och äta små små portioner mat... weee! Skämt åsido Cruzcampo och tapas är jättegott.

Eftersom det inte är första gången i Barcelona så kommer vi bara göra sånt som vi vill göra, inte saker man SKA ha gjort eller MÅSTE göra då man är där för första gången. Vi har redan sett Parc Güell, La Pedrera, Sagrada osv osv... nu blir det slappa vid poolen (som för övrigt ligger på takterassen) gå ner till stranden, bli smålullig på Sangria allt för tidigt på eftermiddagen och annat som bara är lyx för själen!

Jag funderar lite över vilka kameraprylar jag ska ha med mig. Alternativen är två... ALLT eller nästan inget. Jag överväger starkt att endast ta med mig ett kamerahus och typ 35mm och 70-200. Gissar att det är 35an som kommer sitta på mest hela tiden ändå. Eller eventuellt köra ett tema "fast optik" och endast ta med 35mm och 85mm. Ljusstarka och snuskigt bra båda två! Jag tänker ibland att med färre prylar ökar man kreativiteten. Vi får väl se om det blir så eller om jag går omkring och svär för att jag "missar" bilder på grund av dåligt gjorda optikval.

Frågan är vilken kamera jag ska välja... kan ju vara kul att filma lite så det blir antagligen 5DmkII'n, å andra sidan älskar jag färgerna i 1Ds'en.... svårt val där.
På nåt vis har jag börjat gillat den gamla 1Ds'en mer än min 5D.. kanske för att den spelar som underdog, sen gillar jag utformningen av kamerahuset betydligt bättre på den gamla. Den är rejäl och med ett bra grepp... ingen risk att man tappar den inte. Eller tappar bort den för den delen, stor som ett hus ju!

Nej nu börjar det kännas på allvar att det är semestertider och jag citerar min fru... "iiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhh"

#blogg

Medlem
Barca here I come

Hannibal

1
Skriv svar