FZ vs PCG, the ultimate showdown! (TF2) 1-0 PCG!

Medlem

Jag kanske inte spela på lördag eller söndag!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Vanligast är 6v6 ja. Lycka till, vet inte vilka jag håller på. Hydro vore underhållande att se då den aldrig spelas 6v6, kanske inte ens 8v8 heller.

Medlem

Ni som vill vara med, precis som greger sa på andra sidan, så äre först till kvarn som gäller, så skriv in er med namn och steamID i samlingstråden som är länkad till på första sidan.


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

Medlem

Fan, synd att man är så värdelös, annars så skulle man hjälpa till och försvara FZ ;>

Men ja kan stå vid sidan av och heja!


signatur

Videomupp

Inaktiv

Dom som är inne när vi praccar får vara med. Svårt att lira då folk endast jobbar då det är svårt att få ihop ett lag. Men vi är ju iaf mer en 8:a.

Som jag ser det är det :

Fargo,Sven,Shower,Freecake,Johan,Shisuske,PaddanL,Dannie eller Urken.

Jag räknar med att dom spelarna som har varit med FZ längst och att vi alla här ovanför känner varandra är det en klar fördel. (ingame)

Medlem

Se till så att alla som ska vara med anmäler sig i den här tråden, två av killarna har anmält sig och mosola har sagt att hon/han inte kan.

Jag behöver ha er på den listan och att ni anmäler er enskilt där pga att vi lånar en server, jag har passen och jag vill inte skicka runt dem som ett cp, utan kunna hitta er allihop och veta vilka som ska ha dem.

Inte jobbar ni väl klockan 9 en lördag? ;P


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

Inaktiv

Som jag ser det har vi redan ett lag just nu.
Det är jättesvårt att hålla reda på vilka som ska spela o.s.v. Men jag iaf [FZ] listan klar om vilka som ska spela :

Fz : Showerguy // showerguy

Fz : Johan3043 // Johan3043

FZ : Fargo //

Fz : PaddanL //

Fz : LurkerGaat //

Fz : Dannie // dannie92

Fz : Xphome // Xphome62

Denna är listan från mig iaf....

Kan ordna SteamId om ni vill.

Visst kan jag erkänna att vår [FZ] clan inte är officiel men vi har lirat över 1 månad tillsammans och vi har server och ventserver. Vi vet vilka klasser vi ska vara.

Och som jag ser det var det jag och mosoloa1 som var inne på pcgamer tråden och erbjöd oss från [FZ] att lira mot pcgamer.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Som jag ser det har vi redan ett lag just nu.
Det är jättesvårt att hålla reda på vilka som ska spela o.s.v. Men jag iaf [FZ] listan klar om vilka som ska spela :

Fz : Showerguy // showerguy

Fz : Johan3043 // Johan3043

FZ : Fargo //

Fz : PaddanL //

Fz : LurkerGaat //

Fz : Dannie // dannie92

Fz : Xphome // Xphome62

Denna är listan från mig iaf....

Kan ordna SteamId om ni vill.

Visst kan jag erkänna att vår [FZ] clan inte är officiel men vi har lirat över 1 månad tillsammans och vi har server och ventserver. Vi vet vilka klasser vi ska vara.

Och som jag ser det var det jag och mosoloa1 som var inne på pcgamer tråden och erbjöd oss från [FZ] att lira mot pcgamer.

Precis. Glöm inte allihopa. Träning Lördag klockan 21. Vi kommer snacka taktik och mycket annat, var där annars blir du troligen inte med som spelare för FZ.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av showerguy:

Som jag ser det har vi redan ett lag just nu.
Det är jättesvårt att hålla reda på vilka som ska spela o.s.v. Men jag iaf [FZ] listan klar om vilka som ska spela :

Fz : Showerguy // showerguy

Fz : Johan3043 // Johan3043

FZ : Fargo //

Fz : PaddanL //

Fz : LurkerGaat //

Fz : Dannie // dannie92

Fz : Xphome // Xphome62

Denna är listan från mig iaf....

Kan ordna SteamId om ni vill.

Visst kan jag erkänna att vår [FZ] clan inte är officiel men vi har lirat över 1 månad tillsammans och vi har server och ventserver. Vi vet vilka klasser vi ska vara.

Och som jag ser det var det jag och mosoloa1 som var inne på pcgamer tråden och erbjöd oss från [FZ] att lira mot pcgamer.

Det kanske fins andra som vill spela än ni

Medlem

Wow, kidsen i ett lag? ^^

Verkar som att vi får värma bänken..

mulle
svenpa
hooblan
wardancer
dumlen
plus någon mer oldie.. lätt fixat.

Medlem

Det är fortfarande först till kvarn på vilka som får spela, så om ni vill kämpa så får ni helt enkelt skriva i denna tråd ; http://www.pcgamer.se/forum/thread.php?id=49125


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag är gärna på men det verkar ju som att (förutom faktumet att ganska många redan anmält sig så troligheten att vara med i the final eight när det är först till kvarn känns ganska omöjlig) denna (vad jag först fick för intryck iaf) roliga skojgather mellan pcg forumanvändare och fz forumanvändare tydligen skall vara en jätteseriös match där bara "teh ultimate fz klan" som showerguy tydligen utnämnt sig till bara får spela och ingen annan. PCGamer forumet verkar ju inte ha någon "klan" som motprestation så jag förstår inte vad du försöker uppnå med att ta över den här gathern till att vara en seriös klanmatch bara ni får spela. Sen om det faktiskt var ni som skulle lira från början så är ju syftet med att göra en tråd där folk ska signa sig ganska meningslös och då beklagar jag lite av mitt uttalande.

Jag får väl vara bänkvärmare i mullinss söta lilla gäng iaf

Medlem

jag röstar för skoj-lag ist för nått gäng överseriösa 15åringar som gör en höna av en fjäder när det gäller denhär matchen

Medlem
Skrivet av Katana:

jag röstar för skoj-lag ist för nått gäng överseriösa 15åringar som gör en höna av en fjäder när det gäller denhär matchen

Jag är då inte överseriös. Och garanterat inte 15.

Medlem
Skrivet av Katana:

jag röstar för skoj-lag ist för nått gäng överseriösa 15åringar som gör en höna av en fjäder när det gäller denhär matchen

Jaja, du får väl värma bänken med oss andra gubbar.. :$

Medlem

Alltså. Det här handlar inte om "ett gäng överseriösa 15åringar" Som vissa verkar tro. Vi spelar för att det är skoj, vi är inte nån jävla cs-klan direkt. Som också vissa verkar tro. (fan vad folk tror mycket ) Att laget blev som det blev är att vi spelat ihop under en lång tid. Från början var det väl princip bestämt att vi skulle lira så som det är sagt. Men vi saknade ett par personer. Varav denna tråden skapades. Skulle jag tro.
Det är väl inte så jävla konstigt.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Alltså. Det här handlar inte om "ett gäng överseriösa 15åringar" Som vissa verkar tro. Vi spelar för att det är skoj, vi är inte nån jävla cs-klan direkt.

Inte?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Fargo:

Alltså. Det här handlar inte om "ett gäng överseriösa 15åringar" Som vissa verkar tro. Vi spelar för att det är skoj, vi är inte nån jävla cs-klan direkt.

Inte?

Nej? Har du lust att vidareutveckla?
Om man skapar en lista efter vilka som brukar spela för att dom känner varann betyder att det är överseriöst, then so be it. Ingen av er har knappt varit intresserade innan i "Fz clan tråden". Kan ju inte bara spela med vem som helst. Är ju bra om man känner varann lite.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ska man lira en match ska man ha tränat och gjort sig iordning. Man kan inte bara komma in på en server och lira med folk man aldrig har lirat med eller vad tycker du?

"hej vi är en klan och vi spelar tillsammans så att vi är 100% så att vi vinner".
Som redan nämnt för tusende gången, det är först till kvarn, om du vill verkligen spela så får du visa ditt intresse och faktiskt skriva i den andra tråden.
Med andra ord så kommer det bli en massa olika individer som kanske inte känner varandra eller har spelat ihop med varandra, och det är just så det ska vara.

Det här handlar inte om att vinna, det handlar om att ha kul med andra forumiter och era idéer om att spela en sammansvetsad klan mot några randoms förstör.
Så, om du vill spela så skriver du i andra forumtråden och så får du väl be din klankamrater att skaffa sig ett account och skriva för sig själv.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av showerguy:

Ska man lira en match ska man ha tränat och gjort sig iordning. Man kan inte bara komma in på en server och lira med folk man aldrig har lirat med eller vad tycker du?

"hej vi är en klan och vi spelar tillsammans så att vi är 100% så att vi vinner".
Som redan nämnt för tusende gången, det är först till kvarn, om du vill verkligen spela så får du visa ditt intresse och faktiskt skriva i den andra tråden.
Med andra ord så kommer det bli en massa olika individer som kanske inte känner varandra eller har spelat ihop med varandra, och det är just så det ska vara.

Det här handlar inte om att vinna, det handlar om att ha kul med andra forumiter och era idéer om att spela en sammansvetsad klan mot några randoms förstör.
Så, om du vill spela så skriver du i andra forumtråden och så får du väl be din klankamrater att skaffa sig ett account och skriva för sig själv.

Att vinna är kul. En klan är till för teamplay. Men kul har man alltid på TF2


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ja vinna är kul, men ni förstör det roliga för en massa andra om ni tar eran klan och gör allt för att vinna.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Ja vinna är kul, men ni förstör det roliga för en massa andra om ni tar eran klan och gör allt för att vinna.

Lycka till greger. Hoppas du kan få din match igång då jag även är med. Då jag har tagit moses plats.

Men komihåg : Det står på onlinegamers att det var mosoloa1 som skicka utmaningen och dom accepeterade det.

Tror bara inte greger kan något om att göra iordning ett lag. Greger ta och lugna ned dig istället. Jag har iaf fått ihop ett lag som inte du har gjort?

Medlem

ändrade planer för mig, im in.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av showerguy:

Lycka till greger. Hoppas du kan få din match igång då jag även är med. Då jag har tagit moses plats.
...
Tror bara inte greger kan något om att göra iordning ett lag. Greger ta och lugna ned dig istället. Jag har iaf fått ihop ett lag som inte du har gjort?

Enligt första sidan så har jag fått ihop ett gäng, jag vet inte men det kanske inte är ett lag då det bara är 5 hitills...
Jag försöker göra något roligt för alla mina medforumiter genom att snacka ihop folk, och att du drar in HELA din klan hjälper knappast för resten av oss.

Reglerna gäller fortfarande, först till kvarn får spela och om du inte gillar det så får jag tyvärr säga att du får vara ledsen.
Om inte så kan du väl ta din klan och söka PCW, finns säkert någon IRC-kanal för TF2

Nu har föresten moses tagit tillbaka sin plats, hur gör vi då? mama mia...

Edit ; Fullt lag, verkar som att jag lyckades ändå...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Greger:

Ja vinna är kul, men ni förstör det roliga för en massa andra om ni tar eran klan och gör allt för att vinna.

Lycka till greger. Hoppas du kan få din match igång då jag även är med. Då jag har tagit moses plats.

Men komihåg : Det står på onlinegamers att det var mosoloa1 som skicka utmaningen och dom accepeterade det.

Tror bara inte greger kan något om att göra iordning ett lag. Greger ta och lugna ned dig istället. Jag har iaf fått ihop ett lag som inte du har gjort?

Spela roll om du hann få ihop er "klan" innan någon annan, den här matchen var från början en forum vs forum-match. Inte en klan mot forum-match. Visserligen har vi mer folk än pcg men det är bara att vissa får stå över en runda och sedan spela nästa, inget större problem än så.

Om ni nu verkligen vill ställa upp med eran klan och utmana pcgs forum så kör på, men den här matchen är forum mot forum, alla ska ha chans att vara med. Dessutom tror jag att det inte skall vara något problem med att fixa någon annan server.

När det gäller att styra upp matchen så antar att det lättast sker från irc-kanalen #PCGvsFZ, bara dyka upp där ett tag innan start. Är inte hundra på att jag kommer kunna delta än, men det ser vi.

Angående eran klan så får ni gärna kalla er för FZ, men ni representerar varken forumet eller sidan på något sätt. Detta har klartgjorts flera gånger att vi inte ska någon riktig FZ-klan.

Medlem

Om det nu behövs folk/reserv för FZ så kan jag köra Bokar in tiden i alla fall. Idlar på IRC om det är nått, ananrs är steamid max_headroom ...tror jag


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

Skönt att se att det är fler som förstått syftet med den här "matchen". Och att mosola utmanade oss kan väl ses som en mindre del, om man nu ska vara äckligt petig, eftersom NästanHS inlägget innan sa att vi skulle kunna dra ihop något i stil med Forum vs Forum.

Hursom så har vi 8 pers anmälda till den här omgången, men de står på listan mest för att jag har fått bekräftelse, vill ni blanda runt lite på olika banor så är det helt okej.

Sedan så vill jag också poängtera att det här, förhoppningsvis, inte ska bli ett enskilt event, utan ett äterkommande.

Som vanligt så finns relevant info i samlingstråden! (bla sourceTV-IP)


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

Medlem

Mycket trevligt att det sätts igång sådant här mellan två forum på skoj-basis. Skall anmäla mig till bänkvärmarna, ifall det behövs folk.

Behövs det TeamSpeak istället för in-game voice,så finns det plats om så skulle behövas. Hoppas att alla får riktigt kul.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Yeah, jag tror att det kan göra lite nytta, för båda forumen, sett till medlemsantalsökningar.


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

Avstängd

Jag tycker att det vore kul om man kunde arrangera matcher i den här stilen regelbundet. Varför inte köra kanske en gång i månaden eller varannan månad eller så? Det är ju förstås alltid en del krångel med att arrangera sånt här, men system och erfarenhet hjälper.

Det vore kul om man kunde bygga in en sådan funktion på hemsidan, där man kan anmäla sig när som helst och så slumpas lag fram ur listan över anmälda.

På bf2142.se har de ett rätt bra system för sina BigWar (typ 32 vs 32 i BF2142, jag har velat vara med men det har aldrig blivit) med anmälningsformulär med ett bestämt antal platser där man automatiskt lottas in i ett av lagen och om man inte dyker upp i rätt tid får en reserv ta över, och så vidare. Tyvärr är de matcherna inte regelbundna utan blir ganska sällan.

Det blir säkert en hel del jobb för att få till det på ett bra sätt, men för min del tror jag att det vore värt det.

Edit: Jag skulle gärna vilja vara med i den här matchen (älskar FZ, TF2 och arrangerade matcher ^^), men jag är upptagen. :/

Skriv svar