OBLIVION ONLINE 0.45 / 0.5

Medlem

Tänkte passa på o tipsa om Oblivion Reborn som ochså är ett multiplayer mod till Oblivion. ^^

Läs mer här: http://www.qwerty-games.com/index.php/component/content/artic...

Inaktiv

Behöver man ha internet för att köra det på ett lan?

Inaktiv

Tjena!
Jo, jag undrar hur man ska hitta master file Oblivion.esm när man startar upp servern, men det blir: "Unable to find masterfile: Oblivion.esm" måste jag ändra på något eller är det så för att jag har icke officiella oblivion?

(Jag använde autopatcher, om det är rätt)

Medlem

Är det här projektet helt dött eller arbetar dom fortfarande? 0.5 skulle ju komma inom 4 veckor var det någon som sade för ett bra tag sen. Finns ingen fungerande hemsida heller?
Detta kan ju bli skitbra om dom fortsätter jobba på det!

Medlem

I tråden "Oblivion Online ???" länkade jag ett par sidor som du kan ha nytta av Strumpa.

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=70313

Länken leder till den tråden.

signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

I tråden "Oblivion Online ???" länkade jag ett par sidor som du kan ha nytta av Strumpa.

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=70313

Länken leder till den tråden.

Tack!

Skrivet av Turtle_droid:

Tänkte passa på o tipsa om Oblivion Reborn som ochså är ett multiplayer mod till Oblivion. ^^

Läs mer här: http://www.qwerty-games.com/index.php/component/content/artic...

det är rent BS.

deras source code är till 99% IDENTISKT med OO. Alltså stulet rakt av utan credit. Dessutom är den död och senast uppdaterad i november eller något.

Skrivet av Strumpa:

Är det här projektet helt dött eller arbetar dom fortfarande? 0.5 skulle ju komma inom 4 veckor var det någon som sade för ett bra tag sen. Finns ingen fungerande hemsida heller?
Detta kan ju bli skitbra om dom fortsätter jobba på det!

Det är allt annat än dött. Men det är bara en person som jobbar på det någon gång i veckan på sin fritid. (och jag som hjälper till att testa och sådan, heter Stalker på vårt forum)

Vårat forum: http://obliviononline.com/

Medlem

Alltid trevligt då folk involverade i projekten kommer och ger oss hands-on information på stora frågor som denna, det ger oss hopp om stordåd i framtiden och jag hoppas starkt på en riktigt bra mod i sinom tid.

signatur

Medlem

detta kommer testas dirr kan jag lova, hoppas det funkar bra ...

Inaktiv

Tja,

Jag är sjukt sugen på Oblivion Online modden och likaså mina Obliviongalna kompisar. Jag undrar hur det går med updates och vad det finns för buggar än sålänge?

Medlem

Äh! The Elder Scrolls V: Online, istället : ))

signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Lite svårt då det inte finns ett TES V än ^^

signatur

Medlem

Låt nästa TES få vara SP. MMO-hysterin är tillräckligt stor utan att de skall ta mitt älskade SP-TES från mig.

Mods för multiplayer är dock bara psitivt. Alla mods är välkomna då man kan välja vad man vill ha för spelupplevelse.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag tror inte de kommer göra ett MMO av TES, deras fanbase gillar spelen som SP och därför kommer det nog fortsätta i den stilen.

signatur

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Lite svårt då det inte finns ett TES V än ^^

Nej, men så småningom när det släppts

signatur

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Jag tror inte de kommer göra ett MMO av TES, deras fanbase gillar spelen som SP och därför kommer det nog fortsätta i den stilen.

Jag skulle bli riktigt sur om det släpptes ett MMORPG... Riktigt, riktigt paff kan jag bara säga.:)

signatur

Medlem

Ja, man kan bara hoppas. MMO och konsollhysterin är jobbig ifall det förstör ens favoritspelserie. Oblivions konsollinfluenser gjorde det lite bökigt att spela Oblivion på PC t.ex. Användarinterfacet menar jag. Nåväl, lite off topic, sorry.

signatur

Medlem

Ett MMO skulle sabba min kärlek för TES-serien.

signatur

Medlem

Mjo... i dessa tider när PCgår mot MMO och konsollportade spel så blir man ju lite orolig över sina älsklingsspel. Hoppas de tänker på PC-spelarna till nästa TES-spel.

signatur

Medlem

Det tror jag faktist att de gör. TES-serien är som gjord för single player, utan tvekan. Så jag tror inte att de byter riktning bara sådär i förväg utan att höra sig för med fansen innan. Det skulle nog bara bli en stor besvikelse som bla. skulle påverka försäljningen dramatiskt.

signatur

Medlem

Hmmm låter lite Konstigt att Spela OblivioN ... på Internet ... det är ju bra ändå

Medlem

Ja, tja, om internetspel är en extra funktion som inte påverkar SP negativt gör det ingenting, men bäst är om de lägger alla resurser på att göra SP så bra som möjligt.

signatur

Medlem

Bra sagt. Så länge SP blir felfritt, så skadar det ju inte att lägga till en onlinefunktion.

Men som sagt. TES-serien är bäst som SP och låt så vara!

signatur

Inaktiv

Men fan vad coolt jag har alltid drömmt om det här till och med snackat med mina kompisar när vi var små om vad vi skulle göra snälla hjälp mig med det här adda min skyp Richardtommila@hotmail.com snälla jag behöver er värkligen

12
Skriv svar