Första Unreal Engine 4-spelet släpps 2013

Robot
Första Unreal Engine 4-spelet släpps 2013

Är det måhända det pc-exklusiva liret de slipar på, alternativt en indikation på släppet av Microsofts och Sonys kommande konsoler?

#crytek, #epic-games, #sony, #microsoft


Medlem
Första Unreal Engine 4-spelet släpps 2013

Ett nytt Unreal och UT vore fint, till PC dock


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag tror / hoppas på PC-exklusiv titel. Ser det inte som ett bra tecken om UE4 var anpassad för konsoler. Skulle placera spel i samma cykel som innan, fast en nyare generation. Om PC leder i grafik då nästa generations konsoler släpps, kanske vi kan få lite mer utveckling på den biten än vad vi fick under denna generation.

Tvivlar dock på att det kommer vara fallet. Förfrågan på konsol spel är för stor för det.

Medlem

Gör så som med Crysis. Visa verkligen vad ni kan göra!

Medlem

Unreal 3, en "remake" på Unreal 1 och Na Pali, med nya fräscha inslag och uppdrag.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Ett nytt Unreal och UT vore fint, till PC dock

Spelar fortfarande UT2004 än idag

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:
Skrivet av Neatherblade:

Ett nytt Unreal och UT vore fint, till PC dock

Spelar fortfarande UT2004 än idag

Jag spelade UT99 för några timmar sedan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Cyras:

... Om PC leder i grafik då nästa generations konsoler släpps, kanske vi kan få lite mer utveckling på den biten än vad vi fick under denna generation.
...

Vad menar du? PC leder väl alltid? Eller menar du spelförsäljning?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nytt UT vore fint men inte särskilt troligt. Epic har ju själva gått ut och sagt att dom inte håller på och utvecklar ett nytt UT och inte lär göra det på ett bra tag med tanke på hur det gick för UT3.

Medlem

Ja, PC leder alltid i utvecklingen, konsoler är stenålder jämfört med datorer samma dag de släpps


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Ett nytt Unreal och UT vore fint, till PC dock

Håller med 100%!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Inte helt oväntat. När kommer dessa jävlar konsoller da och vad kommer de ha för prestanda!

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Cyras:

... Om PC leder i grafik då nästa generations konsoler släpps, kanske vi kan få lite mer utveckling på den biten än vad vi fick under denna generation.
...

Vad menar du? PC leder väl alltid? Eller menar du spelförsäljning?

När denna generations konsoler släpptes så hade de ett litet övertag över PC om jag inte minns fel.

PC leder just nu, men gör den det fortfarande när nästa generations konsoler släpps. Det är vad jag menade.

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Ja, PC leder alltid i utvecklingen, konsoler är stenålder jämfört med datorer samma dag de släpps

sluta leva i en fantasivärld


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Cyras:

... Om PC leder i grafik då nästa generations konsoler släpps, kanske vi kan få lite mer utveckling på den biten än vad vi fick under denna generation.
...

Vad menar du? PC leder väl alltid? Eller menar du spelförsäljning?

När denna generations konsoler släpptes så hade de ett litet övertag över PC om jag inte minns fel.

PC leder just nu, men gör den det fortfarande när nästa generations konsoler släpps. Det är vad jag menade.

Det kan hända att dom nya konsolerna är lite bättre, men ny hårdvara släpps flera gånger per år till PC och konsol var 10 år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hukkie:

Ja, PC leder alltid i utvecklingen, konsoler är stenålder jämfört med datorer samma dag de släpps

sluta leva i en fantasivärld

Det är nog du som lever i en fantasivärld om du anser att konsoller ligger före PC när det gäller utveckling. Tekniskt sett så är konsollerna efter, prestandamässigt sett också. Att sedan vissa utvecklare väljer att endast släppa på konsoll förändrar inte mycket, visst, vissa spel på konsoller kan vara nyskapande osv men det är ju inget man inte kunnat göra på en PC också, fast med högre detaljrikedom och bättre prestanda. Sedan har ju konsollerna andra fördelar (pris osv) men det sätter dem inte främst i utvecklingen. Hade en PC stannat av i utvecklingen i 4-5 år så hade ju den inte varit värd nåt heller jämfört med en ny.

Anser sedan själv inte att konsoller varken är bättre eller sämre generellt sett, det är upp till var och en att välja vad som passar en. Själv så gillar jag endast handburna konsoller, annars tycker jag inte om dem då jag avskyr handkontrollerna och begränsningarna i en stängd låda där jag inte kan påverka nåt alls. Men jag förstår samtidigt att inte alla har ekonomi och tid att hålla igång en modern spel-PC. Som sagt, det är upp till var och en att välja vad som passar, men oavsett så är dagens konsoller efter när det gäller teknik och möjligheter.

Medlem
Skrivet av mrpijey:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hukkie:

Ja, PC leder alltid i utvecklingen, konsoler är stenålder jämfört med datorer samma dag de släpps

sluta leva i en fantasivärld

Bla bla bla bla

Jag tror inte du förstod vad han försökte säga.
PC har inte alltid varit först i utvecklingen. Den är det just nu och har varit i flera år. Men verkligen inte alltid.

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Cyras:

... Om PC leder i grafik då nästa generations konsoler släpps, kanske vi kan få lite mer utveckling på den biten än vad vi fick under denna generation.
...

Vad menar du? PC leder väl alltid? Eller menar du spelförsäljning?

När denna generations konsoler släpptes så hade de ett litet övertag över PC om jag inte minns fel.

PC leder just nu, men gör den det fortfarande när nästa generations konsoler släpps. Det är vad jag menade.

Aha, ok.

Ja, enligt Nvidias grafer så låg konsol bättre till i någon månad just vid släpp. Det kanske upprepas igen? Dock så är någon enstaka månads försprång inte mycket på en 7-årig tidsram.

Nu går till och med telefoner om nuvarande konsolers prestanda, om man får tro den där artikeln som publicerades här på FZ.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har inte Epic redan klargjort att deras nästa PC exklusiva titel blir något zombie-survival-build-cell-shade alá TF2 ? Fortnight eller vad det nu hette

1
Skriv svar