Ett par funderingar om sidan.

Medlem
Ett par funderingar om sidan.

Jag tror nog att många av de här sakerna redan är på utredning, men jag skriver ner de i alla fall.

Här följer några noteringar som jag sett efter att ha surfat runt lite på sidan:

- Vissa färgval passar inte in. Den rosa rutan inne på nyheter och den gula bakgrunden på "Senaste artiklarna" till exempel.

- Om ni nu ska envisas med att ha drop down-meny (som är värdelöst enligt mig), kan ni vara snälla och göra så att man måste klicka och låsa fast rutorna, istället för att de öppnas och försvinner när man drar pekaren över.
Jag skulle även gärna se att hela den upplysta grå rutan som uppstår kring t.ex forum när man för pekaren över är klickbar, istället för bara texten.

- Varför inte ha direktknappar till populära ställen som Forum för sig självt på menyraden? Det finns plats för det.

- Texterna under den stora bildpuffen säger ingenting om innehållet. Jag skulle gärna se att ni skrev "Recension" eller "Nyhet" osv innan texten. "Fula, Skitiga, Danska" säger mig ingenting t.ex.

- Sidan är bredare än min skärm. Jag skulle även se att reklamen som är runtom sidan inte är klickbar så som den var förut.

- Pratbubblan som tar en till kommentarer leder en till nyheten och snabböversikten över alla inlägg. Den tar en inte till själva forumet där man kan citera och redigera osv.

- Det är i stort sett ingen som har en användarbild, utan alla har bara en forumsavatar. Därför syns i stort sett bara Fragzones standardbild vid inläggen under artiklarna.

- Ingen knapp som tar en till forumet inne i själva nyheten?

- Bredvid FZ-loggan är det väldigt tomt. Kommer bloggar, inställningar, meddelanden osv att finnas där uppe vid användarbilden?

- Det finns ingen "Senaste"-flik vid FZ-play. Eller är det fliken Hetast som är de senaste filmerna?

- Varför har Facebook sådant fokus på startsidan? Allt det visar är vilka som gillar FZ.
Jag skulle gärna se att den byttes ut mot aktuella tävlingar eller WTF.

- "Hetast på FZ" borde vara nedanför nyhetsarkivet. Där den ligger nu så förstör den "flödet" av nyheter.

- Kommer funktionen att ställa in två olika konsoller på en gång bland flikarna? T.ex PC och Ps3 att finnas?

- Vad tusan ska det rosa djuret längst ner på sidan föreställa?

Medlem

Instämmer om Facebookrutan och "Hetast på FZ", för stort fokus. Bort med facebook, in med WTF där, lägg facebook längst ner om ni måste ha facebook.

Dock gillar jag drop down-menyn, slipper massa kludd som jag aldrig tryckt på ändå.

Medlem

Instämmer om Facebookrutan och "Hetast på FZ", för stort fokus. Bort med facebook, in med WTF där, lägg facebook längst ner om ni måste ha facebook.

Dock gillar jag drop down-menyn, slipper massa kludd som jag aldrig tryckt på ändå.

Skägg.
10 Chambers

Vi lyssnar på alla åsikter och kommer att utvärdera feedbacken när den nya designen har satt sig en smula.


signatur
Medlem

En liten uppdatering:

Om man ändrar layouten på nyheter så kan man inte gå till kommentarer direkt.
Ändringen sparas inte heller, utan nästa gång man uppdaterar sidan så är det den ursprungliga layouten igen.

Sen måste jag påpeka igen att man inte går till forumsidan när man klickar på pratbubblan, utan man kommer till en översikt under nyheten..

Medlem

Jag gillar också trilla-ner menyn, blir mindre plottrigt men jag tycker också att man ska klicka på varje kategori i stället för att föra muspekaren över. Det borde vara precis som det var på wtf?! och filmer innan det nya lanserades.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Well, vi är alla lite bittra ibland.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar