Får jag sova nu?

Flakmonkey
Får jag sova nu?

Förstår inte hur jag kunde sova såpass lite som man gjorde på den gamla goda tiden när man lanade och sov en timme eller två under en helg. Nu har jag varit vaken i 26 timmar och är helt slut. En del av det beror nog på att jag faktiskt jobbat under 21 av de timmarna, det är trots allt lite mer ansträngande för hjärnan än att spela Unreal Tournament och slåsurfa, men nog måste det bero på åldern också. Orkar inte med helt enkelt. Fast å andra sidan så verkar ju sömnbehovet bli mindre ju äldre man blir? Pensionärer verkar ju inte sova alls tex...

Nåväl nu har jag nog iaf jobbat klart för den här gången. Måste säga att det var riktigt kul och intressant att vara ansvarig för ett servicefönster. Nu gick det visserligen bra vilket nog gör det hela lite roligare än när det går dåligt och man får en massa arga kunder och chefer på sig, men jag gillade det. Lärde sig mycket både av nät- och servertekniker som trixade med just det som de är bäst på. Själv fick man vara den spindeln i nätet som behövs i såna här sammahang. Inget avancerat egentligen, men viktigt att någon gör det också.

Frågan är nu bara hur man ska göra när man kommer hem. Lägga sig direkt och sova till kvällen eller försöka hålla sig vaken så länge som möjligt så att man inte vänder på dygnet för mycket? Finns väl för- och nackdelar med båda alternativen, men just nu känns det ändå som om det vore förbannat skönt att lägga sig i soffan och slumra till framför TV:n. Inte lär det det vara så svårt att somna heller. Så länge man håller igång så är det ju rätt lätt att hålla sig vaken, me nnär man väl slappnar av så kommer det nog gå rätt fort...

Antar att ödet får avgöra. Jag sätter mig i soffan och ser på något meningslöst på TV, somnar jag sen så somnar jag, är jag vaken så är jag vaken. Ingen ide att kämpa mot något som jag förmodligen inte kan påverka så mycket ändå. Först ska jag bara lämna er med en bild som visar hur trött jag är just nu....

#blogg

Medlem
Får jag sova nu?

Samma som en bild på Katie Melua som sitter med en mössa på en stol. Sedan samma bild, fast hon inte har en mössa på sig och så står det Katie Utenlua under. Norrmän har också humor...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Hehe, like the bilden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar