Bungie vill inte att du ska lämna mitt i matchen

Medlem
Skrivet av AW8:

Vad är detta för idioti??? Hur fan förstör det för andra om jag drar?

Det är ju ett spel, och inget FN-möte, för i helvete.

... tänk om du kör 3v3 sen drar du, då blir det 2v3 vilket kan bli rena helvetet, sen ja om det skulle vara 8v8 och en person drar blire kanske inte lika obalanserat men endås

Men tkr själv att det är en dålig lösning tänk om jag kör en månad o 200 matcher, och av ngn anledning måste lämna 10-15, och pga det inte få spela spelet mer... nej jag tkr det där ngn sa att om man ragequitar borde man inte få spela på ett par minuter, fast att till oftare man göre ju längre blir tiden man får vänta ( med typ 30/60min som max tid) fast för varje match du kör klart går tiden ner med. em ja typ X antal % av den tiden du fick vänta för att komma in på den matchen


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

... tänk om du kör 3v3 sen drar du, då blir det 2v3 vilket kan bli rena helvetet, sen ja om det skulle vara 8v8 och en person drar blire kanske inte lika obalanserat men endås

Men tkr själv att det är en dålig lösning tänk om jag kör en månad o 200 matcher, och av ngn anledning måste lämna 10-15, och pga det inte få spela spelet mer... nej jag tkr det där ngn sa att om man ragequitar borde man inte få spela på ett par minuter, fast att till oftare man göre ju längre blir tiden man får vänta ( med typ 30/60min som max tid) fast för varje match du kör klart går tiden ner med. em ja typ X antal % av den tiden du fick vänta för att komma in på den matchen

Det är ju typ de systemet de har, sticker du många matcher, typ 10% eller nått, så får du en varning. Fortsätter du lämna matcher så får du en 15 min spärr innan du kan söka i MM igen. Fortsätter du quitta, dröjer det längre tid, och fortsätter du spela så kan du lefta igen utan ban. Allt beroende på om det är en vana att spela hela matchen, eller sticka i förtid.
Du kan ju hur som helst spela customs, Firefight, Forge, BC2 eller något medan du väntar utan problem (om du nu skulle bli drabbad).

Som vanligt så lär det knappast bli några problem för hederliga spelare. Stick vid behov, men gör det inte till en vana.

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av AW8:

Vad är detta för idioti??? Hur fan förstör det för andra om jag drar?

Det är ju ett spel, och inget FN-möte, för i helvete.

Känner sig någon träffad kanske?

Kan det vara så att du är en liten ragequitter och vill fortsätta vara det?

Haha precis min tanke!

Medlem

köper folk fortfarande halo spelen? waste

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Bra text

Tack, tack för att du upplyser pöbeln. Vi behöver fler som dig här.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

AW8
Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av AW8:

Vad är detta för idioti??? Hur fan förstör det för andra om jag drar?

Det är ju ett spel, och inget FN-möte, för i helvete.

Känner sig någon träffad kanske?

Kan det vara så att du är en liten ragequitter och vill fortsätta vara det?

Nja, ragequittat har jag väl gjort någon gång (i skitspel som Battlefield Heroes) men jag tycker att detta är löjligt. Jag ser att många svarat på min kommentar, och frågar: Vad kommer härnäst? "Om du campar hela tiden, så blir du bannad från att spela i 24h." :/

Nu kör jag ju inte så mycket onlinespel, men jag tycker att detta är överdrivet och fjolligt. Folk drar ju hela tiden i Battlefield Heroes och GTA IV och inte fan bryr väl jag mig om det. Det är nästan som om de skulle börja stämma campare.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Tycker även det låter som en bra idé.. kolla t.ex Forza, blir man tillknuffad eller liknande i början, då brukar dom flesta quita direkt. Så oftast slutar en match som i början av 12spelare, med att bara 2-3st är kvar i slutet.P

Inte roligt heller när erfarna spelare tycker det är roligt att det första de gör är att knuffa rookies. Gör så att många nya spelare försvinner för gott och detta gäller i många MP.


signatur

Det var detta...

123
Skriv svar