Pilarna i bildarkivet

Medlem
Pilarna i bildarkivet

När man är i bilarkivet eller i sitt bildalbum så när man tryckt in på en bild så kommer det upp två stora pilar mitt på bilden som pekar åt varsitt hål för att man ska kunna bläddra till nästa bild. De här pilarna täcker nästan hela bilden vilket gör att man knappt ser nåt av bilden.

Hoppas ni förstår vad jag menar. Kolla i bildarkivet eller i ert album så får ni se.

nj
Medlem

Pilarna finns där för att enklare kunna byta bild, dock så visas de bara så länge som du håller muspekaren över en viss del av bilden.

Om de ändå visas hela tiden så kan du behöva testa ladda om sidan och/eller tömma webbläsarens cache (med Firefox så kan du ladda om sidan och kringgå cachen genom att trycka ctrl+alt+r).

Medlem

eller så kan man välja att byta bild på gammalt hederligt sätt genom att välja det under bilden nånstans


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Redaktör

JakeTheSnake: kör du en gammal version av Internet Explorer? Jag har för mig att det kan vara problem med IE 6 och äldre, uppdatera till version 7. Eller byt till något bättre.


signatur
Medlem

Jag har 3:an just nu, men tack för hjälpen iaf.

Redaktör

Aha, då vet jag inte vad som stökar. Kanske någon Firefox-addon. Men varje album har en länk nedtill, klicka den för att få bort bildpilarna:

"Klicka här om du inte vill ha pilar för navigation i bilden."


signatur
Inaktiv

Ibland kan jag tycka att "mellanrumet" mellan pilarna är i minsta laget. Det är ju där man ska trycka för att förstora upp en bild, och det är ganska irriterande om man råkar klicka fram nästa bild istället för en större verision av tidigare bild.

Skulle man kunna göra det här mellanrummet större, eller är det bara jag som måste sikta lite bättre, och irriterar mig på småsaker ?


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Skrivet av quadpod:

Ibland kan jag tycka att "mellanrumet" mellan pilarna är i minsta laget. Det är ju där man ska trycka för att förstora upp en bild, och det är ganska irriterande om man råkar klicka fram nästa bild istället för en större verision av tidigare bild.

Skulle man kunna göra det här mellanrummet större, eller är det bara jag som måste sikta lite bättre, och irriterar mig på småsaker ?

Ja, det har också stört mig nr jag ska förstora bilder, att man måste hitta precis mellan pilarna


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Antikvitet

Det finns även en länk strax under bilden som heter "Visa fullstorlek".


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar