"Rollspel ska vara snyggare än shooters"

Medlem

Gillar inte Witcher 2.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Mycket sympatiskt företag! De levererar mervärde utan att ta betalt för det, någont som tyvärr inte är så vanligt numera.
Gillar även att de inte ser någon motsättning i att både ha fantastisk grafik och "story". Något som ofta kommer upp som någon slags motsättning när folk skall försvara gammal hårdvara.

Det är väll snarare att spelutgivarna skall kunna kränga exemplar av spelet, man kan ju ta COD tex hur skulle det vara om de hade grafik som BF3 då skulle de inte sälja så mycket spel längre då en stor del av gamer communityn sitter på äldre datorer!

Men jag tycker att de har helt rätt, finns inget bättre när ett mmo har massa ögon godis och man har nytta av alla nya prylar man installerat i sin dator! ta alla som har Nvidia's 690 graffe kort i sin dator och spelar WOW vilket slöseri!

Medlem

Me <3 CD Project

Medlem

"Rollspel ska vara snyggare än shooters" ... Varför då?
Själv vill ja ha ögongodis vad jag än spelar! Det gör spel upplevelsen större enligt mig. Så cd projekt gör det många utgivare skulle tänka på gör allt snyggt oavsett spel typ eller plattform. Minecraft grafik är inte ok hur bra storyn än är. enligt mig. Så ögongodis åt folket.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Jag förstår bara inte hur man kan vara utan hjärta och piratkopiera CD Projects spel

Medlem

CD Project gillar vi starkt...

Medlem

Det här gillar jag!
Jag vill ha en bra story som driver mig framåt och får mig att vilja fortsätta spela samtidigt som det erbjuds top notch grafik som är med och bygger upp stämning samt fantastiska miljöer.

Medlem

Jag är mer fan av rollspel som försöker med en slags "egen" stil istället för fotorealism, typ cel-shading etc ... och när det kommer till shooters ... Ge bara fan i att spela dom för shooters är utjatat xD

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av SaraLivblad:

Hellre riktigt bra story och kass grafik, än tvärtom.

Varför inte både och?

Ibland räcker inte resurserna till att göra båda sakerna bra. Man kan bara göra en sak bra, så blir den andra lidande. Eller båda sakerna halvkassa.

Om du får välja mellan halvkass story och halvkass grafik, eller bra story och kass grafik, eller kass story och bra grafik - vad väljer du då?

Om det gäller shooters så väljer jag nog kass story och bra grafik. När det gäller rpg så väljer jag nog bra story och kass grafik.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av SaraLivblad:

Hellre riktigt bra story och kass grafik, än tvärtom.

Varför inte både och?

Ibland räcker inte resurserna till att göra båda sakerna bra. Man kan bara göra en sak bra, så blir den andra lidande. Eller båda sakerna halvkassa.

Om du får välja mellan halvkass story och halvkass grafik, eller bra story och kass grafik, eller kass story och bra grafik - vad väljer du då?

Om det gäller shooters så väljer jag nog kass story och bra grafik. När det gäller rpg så väljer jag nog bra story och kass grafik.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av SaraLivblad:

Hellre riktigt bra story och kass grafik, än tvärtom.

Varför inte både och?

Ibland räcker inte resurserna till att göra båda sakerna bra. Man kan bara göra en sak bra, så blir den andra lidande. Eller båda sakerna halvkassa.

Om du får välja mellan halvkass story och halvkass grafik, eller bra story och kass grafik, eller kass story och bra grafik - vad väljer du då?

Om det gäller shooters så väljer jag nog kass story och bra grafik. När det gäller rpg så väljer jag nog bra story och kass grafik.

Jag anser fortfarande att jag vill ha ett spel som har både bra grafik och bra story. Finns ingen ursäkt att göra det fult bara för att man vill ha bra story.

Risen tycker jag har lite halvtaskig grafik och stela animationer därför är jag inte intresserad av att spela det. Sen visa det ju säg att storyn suger iaf enligt Angry Joe så det gör mig inte mer sugen direkt. Fast å andra sidan skulle jag inte vilja spela ett spel som har bra grafik men kass story (Kingdoms of Amalur). Tycker dock inte om grafiken i det något vidare heller fast en del gör väl det...

Sen så definieras bra grafik på olika sätt, jag tycker t.ex att magicka har snygg grafik men en del kanske inte tycker det.

Medlem

Tja, CD Project går från klarhet till klarhet!
Snart ger jag upp att köpa spel och kickstarter, enklare att bara ge en viss procent av lönen direkt till CD Project istället.

Medlem

Vore kanon om detta spel blev lite mindre linjärt än the Witcher 2, annars är jag helt klart nyfiken.:)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SteelStrike66:

Vore kanon om detta spel blev lite mindre linjärt än the Witcher 2, annars är jag helt klart nyfiken.:)

Samt ha en lite mer oförutsägbar handling...

KoP
Medlem

Fokusera på att berätta en bra historia och utveckla sköna kontroller i första hand. SEN kan man ta tag i grafikbiten.

Medlem
Skrivet av KoP:

Fokusera på att berätta en bra historia och utveckla sköna kontroller i första hand. SEN kan man ta tag i grafikbiten.

Nej ! Man ska göra alla tre saker du nämner före släppet. Det tycker jag att man kan kräva med dagens teknik. Att patcha efter släpp har blivit en ful vana inom branschen i dag.
Jo jag gillar och betalar gärna för ögongodis...

Några fans som sätter tummen ner vad jag än skriver.. suck! är ni 10 år?
Motivera hellre varför.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skrivet av KoP:

Fokusera på att berätta en bra historia och utveckla sköna kontroller i första hand. SEN kan man ta tag i grafikbiten.

Jag håller med dig här, Ett spel kan se ut exakt hur som helst trots samma handling. Därför tycker jag story, manus, plot & progression är viktigare än grafik.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

12
Skriv svar