Shigeru Miyamoto diskuterar nya Zelda-remakes till 3DS

Robot
Shigeru Miyamoto diskuterar nya Zelda-remakes till 3DS

Härnäst ser det ut att bli antingen Zelda: A Link to the Past eller Zelda: Majora's Mask – vilket spel vill du helst se?

#nintendo


Shigeru Miyamoto diskuterar nya Zelda-remakes till 3DS

Jag vill faktiskt ha båda!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

jag med fast hade varit coolare om link to the past hade gjort om helt o hållet med 3d grafik o allt.

Medlem

Nytt zelda och en remake av orecal of sessons/ages.
Gära en remake till ett 3d spel av dom


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Majora's Mask är, tillsammans med Zelda 2, det svagaste spelet i serien enligt mig. Jag gillade världen och universumet, men hatade verkligen tidspressen som var ett ständigt orosmoment! Fanns inget värre än att ha kommit halvvägs igenom ett tempel innan man POFF transporterades tillbaks till början av dag 1.

Medlem

A link to the past, bästa spelet i den serien. Kanske ska skaffar mig en sådan där maskin för att spela det om de gör en remake.


signatur

IDKFA

Moderator | Testpilot

Måste jag välja så får det bli "A Link to the Past"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny

Jag vill ha ett nytt juuu!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Majora's Mask är nog bäst att de gör en remake på annars måste jag nästan köpa en 3DS.

Medlem

Majora's Mask är ju nästan det bästa Zelda-spelet! Älskar spelets mörker och den myriad av undersköna side quests som faktiskt tar mer plats än själva main storyn. Bara det att man kan följa vad alla karaktärer gör under de tre sista dagarna i Termina och dessutom påverka nästan allting är grymt! ^^ Spelet är så annorlunda och vackert på sitt eget sätt. Lite som ett Zelda med Dark Souls-känsla. Måste tillägga att det finns få stunder som etsat sig fast i mitt minne på samma sätt som när jag som barn för första gången kom till månen i slutet. *nostalgi* För att inte glömma..."Did I mention that is one niiiiice sword? Can I see it for a second?"-FTW!

Medlem
Medlem

Link to the past ... SNÄLLA! Do it.. do it!

Medlem

Link to the past helt klart.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Majora's Mask hands down.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Om inte ett helt nytt så A link to the past utan tvekan.

a link to the past självklart !!!!

Medlem

Majoras såklart... Ocarina of Time och Majoras är ju de bästa spelen någonsin som Nintendo gjort

Inaktiv

Jag vill se ett nytt! Ett helt nytt Zelda! Helt ärligt, vill jag spela MM eller OoT så kan jag spela det på N64 eller Gamecube då de redan släppte en remake då. Och Link to the past har också redan släppts till gameboy advanced! Sluta släppa samma spel! Göra nya istället!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Majoras såklart... Ocarina of Time och Majoras är ju de bästa spelen någonsin som Nintendo gjort

Förutom A Link to the Past då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

En ultimat kollektion med alla titlar, uppiffade och polerade till samtliga konsoler....önsketänkande, men oj oj vad jag hoppas.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ztreek:

Majoras såklart... Ocarina of Time och Majoras är ju de bästa spelen någonsin som Nintendo gjort

Förutom A Link to the Past då...

skelv så värdesätter jag links awakning och sesons spelen över past men äfter past kommer mm och oot


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Dessa två vill jag se:
1a Starfox och 1a Mario Kart spelet (dock utan pixlighet i sistnämnda), samma fartkänsla som SNES originalet.

Medlem

Varför inte ett nytt zelda spel .... ?

Medlem

A link to the past. Klart bästa Zeldaspelet.

Medlem

A Link to The Past är och förblir det bästa Zeldaspelet genom alla tider.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gortie:

A Link to The Past är och förblir det bästa Zeldaspelet genom alla tider.

Håller med, gillar det mycket mera än OOT, men jag tycker verkligen inte att det behöver göras om igen. Det finns redan på 2-3 olika konsoler. Snälla, gör ett nytt bättre Zelda istället!

Medlem

Det har ju pratats innan om att a link to the past skule komma till 3ds.

Jag älsar verkligen båda liren men är lite orolig över hur en remake utav ett mästerverk som a link to the past skulle verkligen bli.

Någon som håller med?

Vad är det för prat jag hör om att han vill göra ett FPS!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ztreek:

Majoras såklart... Ocarina of Time och Majoras är ju de bästa spelen någonsin som Nintendo gjort

Förutom A Link to the Past då...

Nej, jag tycker inte det.

Medlem

Så länge dom inte förstör A link to the past med att göra en massa 3D bös och grejer.


signatur

Nämen!

12
Skriv svar