Albumfunktionen och förbättringar

nj
Medlem
Albumfunktionen och förbättringar

Efter att ha kastat upp lite bilder i mitt album här på FZ så har jag hittat lite saker som borde åtgärdas.

1) Möjligheten att enbart kunna ladda upp en enda bild i taget känns väldigt begränsande. Nu hade jag bara 11 bilder att ladda upp till att börja med, men att sitta och välja dem en i taget, ladda upp, gå tillbaka till uppladdningssidan, och sedan utföra samma procedur tio gånger till blev oerhört bökigt i längden.

2) Sortering. Låt mig sortera bilderna i den ordning jag vill ha dem, inte i den ordning de laddades upp. När jag var färdig så märkte jag vilken röra det var, och enda sättet att få dem i en bra ordning verkar vara att ta bort bilderna, och sedan ladda upp dem i rätt ordning? Errm... oerhört omständigt.
En tänkbar lösning (som jag vet att iaf en community använder sig av) är att numrera bilderna och sedan låta användaren få möjlighet att ändra vilket nummer en specifik bild har för att på så vis sortera om dem.

Medlem

Håller med dig på båda punkterna. Det hade underlättat.

W2k
Medlem

Funktionen med medlemsalbum är väldigt ny och givetvis kommer den att förbättras framöver. Kom gärna med fler bra förslag!


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

nj
Medlem
Skrivet av W2k:

Funktionen med medlemsalbum är väldigt ny och givetvis kommer den att förbättras framöver. Kom gärna med fler bra förslag!

Två småsaker jag kom på som kan vara trevliga;

1) Räknare på bildvisningar, kanske inte det nödvändigaste men kan ju vara lite skoj att se.

2) Möjlighet att editera info för mer än en bild i taget.

Inaktiv

Alla dina förslag är bra: "nj", ja gillar dom alla!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

1
Skriv svar