Priset för Kinect officiellt

Medlem

Köper det direkt...

not.

Medlem
Skrivet av Remus:

Vilket skämt! Tur man inte har en jävla Xbox!

För du är verkligen tvungen att köpa den....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Blir nog billigare att köpa från England/UK, affärerna i Sverige har sjuka påslag.
Om man köper Halo Reach Legendary Edition i Sverige, kostar det 1800kr, att importera från England går på under 1100kr för samma spel.
Kinect lär kosta 1500-2000kr här i Sverige utan problem, visst är det ett pris som går att jämföra med Move + kontroller, men iaf.

DE skulel ju bundla slim arcade + Kinect för 299$/E, men det känns också dyrt.
Håller mig till mitt "gamla" elite och köper kinect när de har rea i England eller när priset gått ner en smula.
I dagsläget är alla "motion controller" för dyra för att vara prisvärda, såväl Move som Kinect och Wii.
Visst, Kinect kan mer och har nyare funktioner men ingen casual (eller hardcore) lär betala 1500 för Kinect sports och liknande skit
Fram med de riktiga spelen så kanske vi blir köpsugna, något måste ju motivera de där 1500 (här i Sverige) och typ 12-1300 i England.

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Phantasman:

Det sjuka är att detta kommer vara billigt jämfört med PS3:ans dito.

jepp, men folk har inte fått denna nyheten på FZ än, därför dom skriver att detta är så dyrt ect..

...

Det där går ju att diskutera. Om man vill spela själv får man punga ut med en kamera och en Move-kontroll dvs. 449kr+349kr = 800kr. Vill du ha den extra kontrollen - som du egentligen inte behöver med tanke på att du kan använda din Dual Shock 3 kontroll(om du bara vill använda den för att t.ex. gå och hoppa med din gubbe) - får du pröjsa ytterligare 349kr = 1150kr.

Om du vill spela två spelare blir det dock 800kr till(med båda kontrollerna) vilket saftar till priset lite väl faktiskt, 1950kr för två spelare. Tänk dock på att du har flera alternativ. Om du bara köper två Move-kontroller(449kr st) och en kamera(om du inte redan har en) så hamnar det på 1250kr för två spelare.

Sen har Kinect bara stöd för två spelare medans Move har stöd för 4, då får man dock lägga till med extra cash. Dessutom måste man stå upp med kinect då den annars inte kan hitta alla dina leder.

Medlem

Om man nu vill jämföra vad upplevelsen kostar för de som vill testa move/kinect/wii och bara ska köpa tillbehören;
http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2010/07/custom_...

Kostnad för ny konsol + rörelsekänsliga tillbehör:
http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2010/07/custom_...

Allt enligt gamla hederliga MS ;P

Inaktiv
Skrivet av cyberzaikoo:

det här är samma mistag som ps3 gjorde vid release, såldes för dyrt :/ nu är det xbox som gör samma misstag som ps3

PS3an kostade dock mycket mer att tillverka än en simpel XBOX 360.

Medlem

Hardly knew ya.
De får lansera den här tekniken med nästa maskin helt enkelt om det skall lyckas. Och då får de nog ner latensen också.

Medlem

nudeldesign, din kommentar makes no sense. Man behöver inte köpa Kinect bara för man har en xbox ;p

Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av cyberzaikoo:

det här är samma mistag som ps3 gjorde vid release, såldes för dyrt :/ nu är det xbox som gör samma misstag som ps3

PS3an kostade dock mycket mer att tillverka än en simpel XBOX 360.

Kinect kostar dock mycket mer att tillverka än Move som grundar sig på Eyetoy
Ms gör enligt rykte inte ens vinst på Kinect för 150$, de går bara jämt runt. Kvalité kostar, you know

Medlem

Fy fan vad dyrt. Inte för att jag har varit speciellt sugen på en kinect oavsett kostnad, men 1500 spänn! Aldrig...!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Även om jag hade ett Xbox, aldrig i livet. Inte med det priset!

Medlem

Vad hade folk räknat med?

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Sen har Kinect bara stöd för två spelare medans Move har stöd för 4, då får man dock lägga till med extra cash. Dessutom måste man stå upp med kinect då den annars inte kan hitta alla dina leder.

Verkar som den klarar 2 st aktiva personer och alla leder (20 st max). Vilket verkar göra att spelen med 8 pers så är det bara ett par leder (armar/ben skulle ja gissa).

Medlem
KoP
Medlem

Nja, det var ju inte så farligt det priset, Blir nog köp. Har man jobb och tjänar hyffsat så svider det inte så farligt. Leksaker får ju kosta lite.

Medlem

Jag köpte min Trackir5 för 1 år sedan, gick på 1600kr tror jag. Den var iof för mig ett måste, då man kör lite sim.
Jag har dock svårt att tänka mig att Kinect är ett "måste", iaf till en början. Det är utbudet av spel som helt klart styr priset,. tror M$ har en hel del bra spel på g, därför de vågar sätta en prislapp på 1500kr.

Och precis som KoP här ovanför säger, leksaker får kosta lite. Kanske blir så att jag köper ett kinect åt mina barn
Härligt att ha barn när frugan ifrågasätter vissa köp.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Svart ny handkontroll = 400kr
Svart 2010 ny handkontroll + charger = 600kr
Nytt Xbox 360 Spel = 600kr
Guitar Hero + Gitarr = 1000kr
Kinect = 1000kr
Kinect + Spel = 1500kr

hm, hur är det orimligt på något sätt? Är dessutom mer avancerat än competition

http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2010/07/custom_...

Sluta klaga och använd hjärnan istället, ta era idiotkommentarer och tjäna pengar till ett Kinect istället

så om man bara vill ha starter kit så blir det plötsligt $ 110 mindre för ps3. vilket blir $50 mindre än kinects minimum. eller? varför så aggro?

Sen när är mer avancerat = bättre?

Medlem
Skrivet av Mahone:

På tok för dyrt. Move startpaket kommer kosta runt 600kr, vilket är ett lagomt pris, Wiimote+motionplus har väl ungefär ett liknande pris också? Nä fan 1500kr för en jävla kamera är dyrt.

Då får ni tänka på att det bara är en kontroller som kostar så mycket, med Kinect så har du "flera" kontrollers eftersom du kan spela fler personer samtidigt.

Inaktiv

Klockrent pris! Den kommer att sälja som smör.

Ska man ha för två spelare till ex. PS3 med Move så blir det ännu dyrare, likaså med wii.

Sen är det faktiskt så, att det är utgångspris, och jag är ganska övertygad om att MS kommer att sänka allteftersom.

Är rätt säker på att det kommer att vara väldigt svårt att få tag på kinect i år! Svindyrt på ebay förmodligen =/

Medlem

Ni som skriver att det är dyrare än PS Move får gärna förklara hur ni tänkte.
Bundle = 600, ytterligare en kontroll 400 kr så att du kan spela två. Priset blir 1000 kr, detta är mer än 1500 hur?

Medlem
Skrivet av Wortex:

Ni som skriver att det är dyrare än PS Move får gärna förklara hur ni tänkte.
Bundle = 600, ytterligare en kontroll 400 kr så att du kan spela två. Priset blir 1000 kr, detta är mer än 1500 hur?

både jag och en annan användare harredan länkat till den iformationen.
Klicka på en av de röda länkarna så ser du hur det egentligen är

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Wortex:

Ni som skriver att det är dyrare än PS Move får gärna förklara hur ni tänkte.
Bundle = 600, ytterligare en kontroll 400 kr så att du kan spela två. Priset blir 1000 kr, detta är mer än 1500 hur?

både jag och en annan användare harredan länkat till den iformationen.
Klicka på en av de röda länkarna så ser du hur det egentligen är

Jo visst, men informationen du postat stämmer ju inte.

Prisjakt:
Kinect -> 1500 kr
Move -> Bundle 600 kr + handkontroll 400 kr = 1000 kr.

Subcontrollern behöver du inte, du kan använda din DS

Medlem

Nej tack! För dyrt!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Wortex:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Wortex:

Ni som skriver att det är dyrare än PS Move får gärna förklara hur ni tänkte.
Bundle = 600, ytterligare en kontroll 400 kr så att du kan spela två. Priset blir 1000 kr, detta är mer än 1500 hur?

både jag och en annan användare harredan länkat till den iformationen.
Klicka på en av de röda länkarna så ser du hur det egentligen är

Jo visst, men informationen du postat stämmer ju inte.

Prisjakt:
Kinect -> 1500 kr
Move -> Bundle 600 kr + handkontroll 400 kr = 1000 kr.

Subcontrollern behöver du inte, du kan använda din DS

Bundlen hade jag glömt räkna med i mina utberäkningar som finns längre upp, men det är ingen idé att förklara för 360-fanboys för oavsett är kinect billigare i deras ögon.

Medlem

Nu tror jag först och främst att det kvittar om paket X kostar hundra kronor mer eller mindre för målgruppen. Medelklassens barnfamiljer behöver inte leva på nudlar i tre år för att de köper ett wii istället för xbox 360.

Hursomhelst undrar jag varför de valt balanceboard istället för wiis lilla tillbehör till kontrollen? För att balansbrädan är dyrare? Så värst många spel verkar, som jag uppfattar det, inte behöva den. Att köpa wiis precsisitionstillbhör är mer förstående.

I paketet där man köper allt nytt är wii resorts medköpt, men inte i det paketet där allt köps efter att man redan har konsollerna, varför?

Jag tycker att den verkar väldigt vinklad den där jämnförelsen.

Medlem

Hur i h-vete kan man tycka 1000-1500kr i engångskostnad är för dyrt jämfört med att bara köpa till fyra handkontroller, med nunchuck, motiionplus till Wii??
Slipper för det första byta batterier varje kvart till kondomprydda apfula kontroller, sedan kan den göra mer genom att du kan vrida på huvudet och titta runt hörn osv och den registrerar detta och gör det i spelet. Se Forza 4 på youtube

Och ja, jag HAR både Wii och Xbox, gissa vilken som samlar damm

Medlem

lagomt blir köp för mig, Gillar lite mer casual spel sådär när man inte har lust att pumpa lite tyngre titlar. Några av mina tjej kompisar skulle absolut köpa ett varsitt x av Kinect

BME
Medlem

"1499 kronor"
Ha Ha. Nej.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Hur i h-vete kan man tycka 1000-1500kr i engångskostnad är för dyrt jämfört med att bara köpa till fyra handkontroller, med nunchuck, motiionplus till Wii??
Slipper för det första byta batterier varje kvart till kondomprydda apfula kontroller, sedan kan den göra mer genom att du kan vrida på huvudet och titta runt hörn osv och den registrerar detta och gör det i spelet. Se Forza 4 på youtube

Och ja, jag HAR både Wii och Xbox, gissa vilken som samlar damm

Jag kan tänka mig att de som är intresserade av konceptet redan har full set med wiimotes och nunchucks sedan 4-5 år tillbaks.

12
Skriv svar