Medlem
Sökning

Varför i hela friden verkar det vara OR-villkor som används när man slänger in flera ord i en sökning, istället för AND? När man slänger in flera är väl ändå tanken att man vill minska antalet träffar snarare än att bredda dem?

T.ex., jag mindes att det fanns en nyhet om att DX10 skulle komma till winxp, så jag drog iväg en sökning på "directx". 94 träffar. Okej, kanske borde specificera sökningen något, tänkte jag. Så jag lade sökte på "directx windows xp" och då fick jag något nära 600.

OACCEPTABELT! FIXA! :down::O:\

Redaktör

Vi vet, söskystemet suger. Ett nytt är under utveckling.

Det går att söka mer specifikt, fast det är lite omständligt. I detta fall, gå till företagsdatabasen och leta reda på #Microsoft (denna nyhet handlar ju om dem). Välj nyhetsfliken, där hittar du "DirectX 10 körbart på Windows XP?".


signatur
nj
Medlem

Smärre buggrapport på nuvarande sökfunktionen (som gäller iaf för forumet, inte testat fler sektioner) för en lagomt irriterande bugg:

Söker man efter en användare/på sökord i ett specifikt forum och det hittas träffar som fyller mer än en sida så försvinner forumvalet i sökningen när man byter sida och sökningen görs då i hela forumet istället för en specifik forumdel.
Upptäckte det när jag letade ett av mina gamla inlägg i grafikkortsforumet och det inte var bland de första hundra inläggen, när jag då bytte sida så fick jag helt plötsligt alla mina andra inlägg från övriga forum i sökningen med.

1
Skriv svar