Alla dessa kedjetrådar (ex. spel-repliker etc.)

Medlem
Alla dessa kedjetrådar (ex. spel-repliker etc.)

Angående alla dessa kedjetrådar som börjat ploppa upp i allmänt prat, trådar som rate-my-avatar, rate-my-sig, rate-my-name, spel-repliker osv.

Dessa trådar är väldigt populära hos en liten del av FZ'as forumbesökare. Själv ställer jag mig neutral till dem, det kan vara kul ibland men ingenting jag lägger ner tid på.

Problemet med dessa trådar är att de är otroligt populära hos de få användare som skriver i dem vilket gör att många av dem får nya posts flera gånger om dagen, men de tillför ingenting till forumet och gör bara så att "riktiga" trådar puttas ner och försvinner/dör ut.

Skulle det inte kunna vara en idé att ha ett sub-forum i Allmänt prat för dessa trådar alternativt att klistra dem så att andra trådar inte far illa på grund utav dessa?

Mellanare.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Låter som en mycket bra idé, andra forum har en del som heter "forumspel" eller liknande - där kan sådana trådar skapas.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Eller ännu bättre, förbjuda dom totalt då dom inte tillför ett skit.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

Eller ännu bättre, förbjuda dom totalt då dom inte tillför ett skit.

Ingen tråd i Allmänt prat tillför något, det är liksom poängen med Allmänt prat. Så poängen är?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av cammo:

Eller ännu bättre, förbjuda dom totalt då dom inte tillför ett skit.

Ingen tråd i Allmänt prat tillför något, det är liksom poängen med Allmänt prat. Så poängen är?

Jo det gör dem, man kan fråga om saker och diskutera saker som inte har med spel att göra.

Men lekar däremot tillför ingenting förrutom tidsfördriv.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Antikvitet

Anar jag lite avundsjuka över att medlemmar får högre postcount?

Jag tycker det är jättekul att vi har sådana trådar i vårt forum, men de får inte dominera forumet. Jag har inte uppfattat situationen som att de gör detta och därför vill jag inte göra något åt dem. Forumet är trots allt lika mycket en plats för aktivitet som en plats för konkret diskussion. Om lekarna blir för många kanske forumet mår bra av att fler intressanta diskussioner startas?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

håller med john till 100%, min uppfattning är att aktiviteten i kedjetrådarna ökar när det inte finns några andra intressanta trådar att post-hunta i och tvärt om


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

För tillfället är det väl ca 3-4 sånna trådar, känns inte som om det är störande många. Gillar man dom inte gör man som man gör med alla andra trådar man inte finner intressanta, undviker dom.

Edit: Sen om man stör sig på post-count, varför bry sig? Sålänge det inte är nån som går in i varje tråd och skriver meningslösa inlägg enbart för att få mer post (personligen kan jag inte förstå varför nån skulle göra det) spelar det knappast nån större roll.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

jag tycker det är trevligt med ett forum som det händer nått i!
Har lite svårt för att se FZ sitta och bestämma VAD man får prata om och vad man inte får prata om (om vi nu bortser ifrån svensk lag och allmänt hyfs)
Det är bra som det är, men det är som vanligt, alltid är det nån som inte är nöjd.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Nu vet jag inte varför 2 av mina sådana trådar har blivit borttagna(Rate-My-Sig och 3 Ord). Det blev posthunt på trådarna och istället för att radera inläggen så tog ni bort trådarna(!).

3 Ord var ju så populärt att det till och med kom upp
en tråd om vart den hamna.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Bra tips.. för alla spam sugna (blä å fy för det). skapa nått forum som: Skit-Hörnan nämen nått olikt å knasigt spamforum isåfall


signatur

My way is better than yours :D

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Nu vet jag inte varför 2 av mina sådana trådar har blivit borttagna(Rate-My-Sig och 3 Ord). Det blev posthunt på trådarna och istället för att radera inläggen så tog ni bort trådarna(!).

3 Ord var ju så populärt att det till och med kom upp
en tråd om vart den hamna.

I slutändan var det i stort sett samma skara personer som postade i dom trådarna du nämnde, vilket ledde till att de togs bort.

Medlem

Jag skulle gärna vilja se att trådskaparna själva har möjligheten att låsa trådarna.

Jag gjorde kedjetråden "Förstör en Önskan" för ett tag sedan och den tog inte alls den vägen som jag hade önskat att den gjorde, och hade jag haft möjligheten så skulle jag gärna ha låst den.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

nja, man äger ju inte de trådar man skapat, iaf inte om det är diskussionstrådar...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

nja, låsa sj är nog inte en sån bra idè
sista tråden i alla trådar skulle bli

"Och jag ha RÄTT, TRÅD LÅST"


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

nja, låsa sj är nog inte en sån bra idè
sista tråden i alla trådar skulle bli

"Och jag ha RÄTT, TRÅD LÅST"

Mm... så är det på många forum, fast på dessa forum är det moderatorerna som gör så. Har varit med om det många gånger.

Men nä... det är ingen bra idé.

1
Skriv svar