Lollipop Chainsaw

Medlem

"stereotypa karaktärer, torra skämt, sexuella anspelningar och utstuderade kameravinklar."

Men det är ju dock en ENORM skillnad om spelet gör detta med glimten i ögat och medvetet driver med sig självt och klichéerna, eller om det bara är gubbsjukt. Och baserat på tidigare texter från rescensenten känns det givet på förhand att det här spelet knappast får en chans att vara vad det är utan att ses med politiska glasögon.

Tvivlar inte på att det kan vara dåligt för det, men men.

Inaktiv

Hoppsan, hade lite förhoppningar om detta spelet, men nu känns det som att det var bra att man inte bokade det,
får hoppas det kommer ut ett demo snart för man har köpt grisen i säcken alltför många gånger.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I övrigt börjar det bli ganska uppenbart att Suda & Co har blivit spelvärldens Tarantino. Jag har väldigt svårt för detta vältrande i b-filmskulturens kölvatten men tydligen finns det en marknad för det också.

Det där låter väldigt snobbigt och rövhålligt av dig! En anledning varför jag tycker om B-filmer är för att de är just opolitisk korrekta(t.ex. "Machete", "Conan The Barbarian(1982)", "Zombie", "Thriller: en grym film" m.m.). Filmer som är designade för att ha roligt och har ballar att vissa saker som vanliga filmer är för fina för. Att du inte tycker om dem är okey, men börja inte klanka ner på oss som faktiskt tycker om dessa filmer.


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem

Motorsågen ser ut att vara lika tung som lite frigolit

Redaktör
Ponny

Jag tycker också det är konstigt att Suda 51 hyllas som ett freakin' geni. När gjorde han senast ett genialiskt roligt spel? Sedan är det konstigt att Linda nämner den pubertala humorn på ett ställe i recensionen och att hela freakin' debatten handlar om detta. Ärligt talat verkar spelet har så många andra nackdelar att det vore synd och skam att inte nämna dessa också.

Och kom ihåg att hålla det hela på en trivsam och vettig nivå. Livet blir ju så mycket roligare då.

För det är ju inte så allvarligt. Om ni ändå tycker det, kolla på det här klippet och byt ut ordet "fashion" mot "tv-spel". Lighten up!

Nu ska jag svinga runt en strippstång och prata om hur tjock jag är.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vad är det som får "alla" att hoppa på Linda Grip för denna recension? Om det hade varit en man som hade recenserat den på exakt samma sätt hade de flesta av de ytterst barnsliga kommentarer i den här tråden inte existerat.

Och för er som gillar att kolla metacritic. Kika på den igen. När denna kommentar skrivs så finns det inte en enda seriös och respekterad "Critics Review" som ger spelet över 65 (Beroende på hur ni ser på Svenska Game Reactor). Och kom ihåg att 65 på metacritic är ett episkt fail.

Personligen gillar jag "crazy"-spel som gärna får ha en hel del humor, men jag måste hålla med Linda och flera andra kommentatorer i denna tråd med att spelet varken verkar ha högt produktionsvärde, intressant gameplay eller något som faktiskt bär upp spelet.

Ish
Medlem

Kul att FZ använder sig av en recensent som till synes ingen håller med om.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Recensionen bekräftar i princip allt jag trodde om spelet. En stor del av de kissnödiga reaktionerna på densamma likaså. Bra skrivet Linda. Fortsätt så.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av St Anger:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I övrigt börjar det bli ganska uppenbart att Suda & Co har blivit spelvärldens Tarantino. Jag har väldigt svårt för detta vältrande i b-filmskulturens kölvatten men tydligen finns det en marknad för det också.

Det där låter väldigt snobbigt och rövhålligt av dig! En anledning varför jag tycker om B-filmer är för att de är just opolitisk korrekta(t.ex. "Machete", "Conan The Barbarian(1982)", "Zombie", "Thriller: en grym film" m.m.). Filmer som är designade för att ha roligt och har ballar att vissa saker som vanliga filmer är för fina för. Att du inte tycker om dem är okey, men börja inte klanka ner på oss som faktiskt tycker om dessa filmer.

jag har inget emot b-filmer, snarare har jag sett alldeles för många zombierullar. Däremot har jag svårt för nyproducerade b-filmer (Tarantino efter Pulp) men jag har inget åsikt om dig som gillar dem.


signatur
Medlem

Bara för att hon är kvinna så gör väl inte det hennes synpunkt på något spel irrelevant. Det är ju bra mycket intressantare att läsa en recension som har något att säga om spelet ifrån ett ovanligt perspektiv (ett kvinnligt). Vill ni veta snittbetyget så gå på Metacritic. Vill ni läsa en intressant recension och synvinkel kika på FZ?

Skärpning för fan. FZ-medlemmar.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av St Anger:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I övrigt börjar det bli ganska uppenbart att Suda & Co har blivit spelvärldens Tarantino. Jag har väldigt svårt för detta vältrande i b-filmskulturens kölvatten men tydligen finns det en marknad för det också.

Det där låter väldigt snobbigt och rövhålligt av dig! En anledning varför jag tycker om B-filmer är för att de är just opolitisk korrekta(t.ex. "Machete", "Conan The Barbarian(1982)", "Zombie", "Thriller: en grym film" m.m.). Filmer som är designade för att ha roligt och har ballar att vissa saker som vanliga filmer är för fina för. Att du inte tycker om dem är okey, men börja inte klanka ner på oss som faktiskt tycker om dessa filmer.

jag har inget emot b-filmer, snarare har jag sett alldeles för många zombierullar. Däremot har jag svårt för nyproducerade b-filmer (Tarantino efter Pulp) men jag har inget åsikt om dig som gillar dem.

Att apa av Tarantino är inte att "vara spelvärldens Tarantino". Det är att vara spelvärldens Tarantino avapare, dom finns i filmvärlden också. För att vara spelvärldens Tarantino skall man göra mer intressanta och nyskapande saker.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

"Tryck på lite random knappar bara, hoppa hit och dit och du har plötsligt övermannat dina motståndare, kanske till och med fått en regnbågsfärgad bonus."

Dagens hack-n-slash i ett nötskal. Har spelat många hack-n-slash spel de senaste åren hos vänner och utvecklingen har knappast gått framåt. Samma gamla stuk, men folk gillar ju sånt här uppenbarligen, så vi kommer få se mer i fortsättningen.

Är originalversionen på japanska? De engelska rösterna låter riktigt ostiga.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Väl rutet Preed. Det är inte fz som är pinsamma. Det är alla jävla läsare som känns som hämtade direkt från flashback.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Preed:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av St Anger:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I övrigt börjar det bli ganska uppenbart att Suda & Co har blivit spelvärldens Tarantino. Jag har väldigt svårt för detta vältrande i b-filmskulturens kölvatten men tydligen finns det en marknad för det också.

Det där låter väldigt snobbigt och rövhålligt av dig! En anledning varför jag tycker om B-filmer är för att de är just opolitisk korrekta(t.ex. "Machete", "Conan The Barbarian(1982)", "Zombie", "Thriller: en grym film" m.m.). Filmer som är designade för att ha roligt och har ballar att vissa saker som vanliga filmer är för fina för. Att du inte tycker om dem är okey, men börja inte klanka ner på oss som faktiskt tycker om dessa filmer.

jag har inget emot b-filmer, snarare har jag sett alldeles för många zombierullar. Däremot har jag svårt för nyproducerade b-filmer (Tarantino efter Pulp) men jag har inget åsikt om dig som gillar dem.

Att apa av Tarantino är inte att "vara spelvärldens Tarantino". Det är att vara spelvärldens Tarantino avapare, dom finns i filmvärlden också. För att vara spelvärldens Tarantino skall man göra mer intressanta och nyskapande saker.

Haha, huruvida Tarantino är nyskapande är en helt annan diskussion vi kan ta i Allmänt Snack. Du har dock en poäng.


signatur
Medlem

har fz.se blivit en pk blaska me? :/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

bra recension. det tog inte lång tid för mig att själv motorsåga det här spelet, det räcker med 5 sek av en trailer för att inse det så recensionen bekräftar min uppfattning. i en tid där tekniska aspekter inte längre spelar någon roll är innehållet viktigare än nånsin. berätta gärna för mig varför jag skulle sitta som en zombie och glo upp i en 18 årings minutiöst detaljerade rumpa och låtsas som det regnar och att det bara är crazy humor - det är inte roligt att va en stereotyp mansgris, ordet man söker här är patetisk. jag tyckte baldurs gate var ett kanonspel, sen märkte jag att kvinnorna uteslutande porträtterades som flörtiga porrstjärnor - och slutade spela det. jag är man. dessa saker spelar stor roll för mig, feminist eller ej. saints row är ett av mina favoritspel just för att det är utflippat, fast det är galet på ett sätt som låter spelaren välja. dessutom är kvinnorna nyanserade i det, där finns fula feta äckliga snygga osv. suda51? pleeeease..bara för att man är udda,har sett alla lynchfilmer baklänges och tycks ha blivit kvar i ett fultjacksrus sen '93 betyder det inte att man är ett geni. det krävs metod i galenskapen också.

Medlem
Skrivet av Linda Grip:

Hej! Jag vill bara poängtera att jag tycker mycket om oseriösa och fjantiga spel. Men inte detta. Det marknadsförs som udda och roligt "crazy" men är väldigt mainstream.
Att det skulle vara ett "killspel" är ju bara en konstig dagiskommentar. Alla ska väl kunna spela ett spel? Och ska vi börja prata i så trista termer så är detta faktiskt extremt "tjejigt", väldigt mycket Barbie/Starlet.

nu har väl spelet rätt hög åldersgräns om jag minns rätt...alltså inget spel för småkids.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av magma:

"Tryck på lite random knappar bara, hoppa hit och dit och du har plötsligt övermannat dina motståndare, kanske till och med fått en regnbågsfärgad bonus."

Dagens hack-n-slash i ett nötskal. Har spelat många hack-n-slash spel de senaste åren hos vänner och utvecklingen har knappast gått framåt. Samma gamla stuk, men folk gillar ju sånt här uppenbarligen, så vi kommer få se mer i fortsättningen.

Är originalversionen på japanska? De engelska rösterna låter riktigt ostiga.

Finns Hack'N'Slash som kräver skills, typ Diablo 3. vet inte om du har provat det?

Men detta spelet verkar bara jävligt mycket LOL, skulle aldrig röra detta om jag inte var grymt packad och omgiven av grymt packade polare utan något annat alternativ!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Frux:

"stereotypa karaktärer, torra skämt, sexuella anspelningar och utstuderade kameravinklar."

Men det är ju dock en ENORM skillnad om spelet gör detta med glimten i ögat och medvetet driver med sig självt och klichéerna, eller om det bara är gubbsjukt. Och baserat på tidigare texter från rescensenten känns det givet på förhand att det här spelet knappast får en chans att vara vad det är utan att ses med politiska glasögon.

Tvivlar inte på att det kan vara dåligt för det, men men.

Kan faktiskt inte se den ENORMA skillnaden. Jag hatar när en blandar ihop ”glimten i ögat” med sexism. Typ: ”men varva ner, det är ju bara på skoj fattarruuuväll”. Bara för att det är gjort med glimten i ögat (skjut mig om jag någonsin måste använda det uttrycket igen) så är det alltså legitimt?

Nej denna skämtsamma softa killen-inställningen till sådana här spel är så extremt vidrig. Det gör det inte ok att driva på med sexismen.

Medlem
Skrivet av daskedennis:
Skrivet av magma:

"Tryck på lite random knappar bara, hoppa hit och dit och du har plötsligt övermannat dina motståndare, kanske till och med fått en regnbågsfärgad bonus."

Dagens hack-n-slash i ett nötskal. Har spelat många hack-n-slash spel de senaste åren hos vänner och utvecklingen har knappast gått framåt. Samma gamla stuk, men folk gillar ju sånt här uppenbarligen, så vi kommer få se mer i fortsättningen.

Är originalversionen på japanska? De engelska rösterna låter riktigt ostiga.

Finns Hack'N'Slash som kräver skills, typ Diablo 3. vet inte om du har provat det?

Men detta spelet verkar bara jävligt mycket LOL, skulle aldrig röra detta om jag inte var grymt packad och omgiven av grymt packade polare utan något annat alternativ!

Lite off-topic:
Hur skillbaserat d3 är kan diskuteras. I de högre svårighetsgraderna, möjligtvis. Men i de flesta fall är det bara att spamma knappar och hålla ner höger musknapp. .

On-topic:
Håller med. Samma sak med serious sam-serien. Totalt hjärndöda spel, men är meningslöst fast på ett bra sätt och med finess. "Nothing is something worth doing".


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av hjulen_:
Skrivet av Frux:

"stereotypa karaktärer, torra skämt, sexuella anspelningar och utstuderade kameravinklar."

Men det är ju dock en ENORM skillnad om spelet gör detta med glimten i ögat och medvetet driver med sig självt och klichéerna, eller om det bara är gubbsjukt. Och baserat på tidigare texter från rescensenten känns det givet på förhand att det här spelet knappast får en chans att vara vad det är utan att ses med politiska glasögon.

Tvivlar inte på att det kan vara dåligt för det, men men.

Kan faktiskt inte se den ENORMA skillnaden. Jag hatar när en blandar ihop ”glimten i ögat” med sexism. Typ: ”men varva ner, det är ju bara på skoj fattarruuuväll”. Bara för att det är gjort med glimten i ögat (skjut mig om jag någonsin måste använda det uttrycket igen) så är det alltså legitimt?

Nej denna skämtsamma softa killen-inställningen till sådana här spel är så extremt vidrig. Det gör det inte ok att driva på med sexismen.

"Glimten i ögat" är skillnaden mellan när exempelvis Eddie Murphy driver med svarta människor i en stand up show, och när en rasist säger exakt samma ord på allvar. Men detta är kanske för många intellektuella lager för vissa att hantera? Kan inte vara många färger i din svartvita värld.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av neonille:
Skrivet av Linda Grip:

Hej! Jag vill bara poängtera att jag tycker mycket om oseriösa och fjantiga spel. Men inte detta. Det marknadsförs som udda och roligt "crazy" men är väldigt mainstream.
Att det skulle vara ett "killspel" är ju bara en konstig dagiskommentar. Alla ska väl kunna spela ett spel? Och ska vi börja prata i så trista termer så är detta faktiskt extremt "tjejigt", väldigt mycket Barbie/Starlet.

Det är möjligt, men gillar du sexistiska spel?

Och nej alla spel är inte för alla, hört talas om målgrupp??

Jag vill egentligen inte röra den här diskussionen med tång, för mycket kladd, men jag visste faktiskt inte att det fanns en målgrupp för sexistiska spel.

I övrigt börjar det bli ganska uppenbart att Suda & Co har blivit spelvärldens Tarantino. Jag har väldigt svårt för detta vältrande i b-filmskulturens kölvatten men tydligen finns det en marknad för det också.

Kanske därför ni har så mycket svin till läsare eftersom ni på FZ inte ens vill "röra vid diskussionen med tång"?
Tycker att det är extremt tråkigt att så fort genusfrågor bara snuddas vid i en text så måste det utbryta en storm i kommentarsfälten som inte håller högre nivå än flashbacks trådar.

Och det är fan inte konstigt att 99.999999% av de som kommenterar och spelar och recenserar är män. Spelvärlden är skapad av och för män. Det släpps den här typen av spel, en snubbe recenserar det, tycker det är asball och gjort med ”glimten i ögat” fast det bara är vidrigt och sexistiskt rakt igenom. Sedan kommenterar andra snubbar recensionen och ryggdunkandet fortsätter i all oändlighet.

Iofs, inte lätt att vara kritisk till någonting som inte är ett problem för en själv (som sexism inte är för män) och som dessutom ger en ”tingel i genitalierna” som någon vidrig läsare skrev längre upp i kommentarsfältet.

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av hjulen_:
Skrivet av Frux:

"stereotypa karaktärer, torra skämt, sexuella anspelningar och utstuderade kameravinklar."

Men det är ju dock en ENORM skillnad om spelet gör detta med glimten i ögat och medvetet driver med sig självt och klichéerna, eller om det bara är gubbsjukt. Och baserat på tidigare texter från rescensenten känns det givet på förhand att det här spelet knappast får en chans att vara vad det är utan att ses med politiska glasögon.

Tvivlar inte på att det kan vara dåligt för det, men men.

Kan faktiskt inte se den ENORMA skillnaden. Jag hatar när en blandar ihop ”glimten i ögat” med sexism. Typ: ”men varva ner, det är ju bara på skoj fattarruuuväll”. Bara för att det är gjort med glimten i ögat (skjut mig om jag någonsin måste använda det uttrycket igen) så är det alltså legitimt?

Nej denna skämtsamma softa killen-inställningen till sådana här spel är så extremt vidrig. Det gör det inte ok att driva på med sexismen.

"Glimten i ögat" är skillnaden mellan när exempelvis Eddie Murphy driver med svarta människor i en stand up show, och när en rasist säger exakt samma ord på allvar. Men detta är kanske för många intellektuella lager för vissa att hantera? Kan inte vara många färger i din svartvita värld.

Ehm okej, smart analys kompis. För det första så är Eddie Murphy själv svart. Alltså tillhör han själv den grupp som han driver med. Självklart gör det fortfarande inte saken okej, jag är inget stort fan av sådana skämt öht.

Men var någonstans är det någonsin "glimten i ögat" när MÄN gör ett spel där KVINNOR framställs på detta vis? För mig är ditt argument bara en extremt dålig ursäkt för att få fortsätta göra sådana här vidriga spel.

Medlem
Skrivet av daskedennis:
Skrivet av magma:

"Tryck på lite random knappar bara, hoppa hit och dit och du har plötsligt övermannat dina motståndare, kanske till och med fått en regnbågsfärgad bonus."

Dagens hack-n-slash i ett nötskal. Har spelat många hack-n-slash spel de senaste åren hos vänner och utvecklingen har knappast gått framåt. Samma gamla stuk, men folk gillar ju sånt här uppenbarligen, så vi kommer få se mer i fortsättningen.

Är originalversionen på japanska? De engelska rösterna låter riktigt ostiga.

Finns Hack'N'Slash som kräver skills, typ Diablo 3. vet inte om du har provat det?

Men detta spelet verkar bara jävligt mycket LOL, skulle aldrig röra detta om jag inte var grymt packad och omgiven av grymt packade polare utan något annat alternativ!

"Skills?" jo det kallas AH i D3. xP

Medlem

blir aldrig nån sån här debatt om männen i gears of war

Medlem
Skrivet av Herk:

blir aldrig nån sån här debatt om männen i gears of war

haha, varför skulle det bli det?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Varför recenserar en kvinna detta spelet? Som att en vänsterpartist skulle bedöma moderaternas vårbudget.

Medlem
Skrivet av NarcissistII:

Varför recenserar en kvinna detta spelet? Som att en vänsterpartist skulle bedöma moderaternas vårbudget.

haha, det är väl utomordentligt att en vänsterpartist bedömer moderaternas vårbudget?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av Linda Grip:
Skrivet av neonille:
Skrivet av TIPP_X:

En recension kan faktiskt va mer sannings enlig om personen i fråga inte recenserar sin favorit genre, eftersom fanboys ofta tittar förbi spel/filmers svagheter bara för att dom älskar genren eller producenten.

Sålänge man håller sig någorlunda neutral i sitt tycke om genren/typen av spel så nej, då behöver man inte vara speciellt insattt i genren överhuvudtaget.

Tex kan en person som inte är särskilt insatt i fotboll fortfarande tycka att fifa är underhållande (talar faktiskt för mig själv här)

Däremot ska man ju aldrig ge en recension till någon som redan på förhand kommer hata spelet, hela recensionen känns fullständigt meningslös då.
Det märks både i texten och tidigare recensioner att hon inte gillar denna typen av "ploj-spel" med överdrivna sexuella skämt (för killar) och fina kameravinklar under kjolen.

Jag är ledsen men jag kan inte ta denna recensionen på allvar för fem öre.

Jag är förvånad att hon inte fick recensera senaste soul calibur också, (fz funderade garanterat på att ge henne de uppdraget men deras trovärdighet hade stupat något kollosalt om det hade fått skämt betyg med) tjejerna där har ju stora bröst och knappt några kläder på sig.
(usch vad hemskt)

Hädanefter borde det bara vara fula och tjocka kvinnor i spel, gärna med stora tält som kläder.
Och alla killar måste ha ölkagge och skitiga, söndertvättade wife-beater linnen på sig.

Skrivet av Linda Grip:

Hej! Jag vill bara poängtera att jag tycker mycket om oseriösa och fjantiga spel. Men inte detta. Det marknadsförs som udda och roligt "crazy" men är väldigt mainstream.
Att det skulle vara ett "killspel" är ju bara en konstig dagiskommentar. Alla ska väl kunna spela ett spel? Och ska vi börja prata i så trista termer så är detta faktiskt extremt "tjejigt", väldigt mycket Barbie/Starlet.

Det är möjligt, men gillar du sexistiska spel?

Och nej alla spel är inte för alla, hört talas om målgrupp??

Nej jag gillar inte sexism. Och inte rasism, och inte nazism.

Du...du kan inte menar allvar?

Du jämför alltså kvinnosynen i tv-spel med folkmord?

Wow...
Herregud.......

Ja för det är ju precis det hon gör?

säger ju bara att hon inte tycker om dessa 3 saker, generellt skulle jag tro, ingen som jämfört något.
Så förmodligen gillar hon inte sexism ELLER nazism ELLER rasism i spel.

Jag själv är varken för eller emot spelet men slipper gärna sexism i spel om jag får välja, på samma sätt som jag inte vill spela något nazistiskt spel.

Låt säga att du i detta spel byter ut huvudkaraktären mot en nazist, zombies mot judar och "titi-cams" mot hitlerhälsningar .
Är det fortfarande ok då? det är ju bara ett spel?
någonstans drar ju personer sin gräns och vissa drar den tidigare än andra, inte så konstigt.

Tycker det är barnsligt att basha sönder folk bara för att man råkar ha en åsikt, men det är ju så när man sitter bakom en skärm, internet toughguys.

Om man nu inte håller med om recentionen så behöver kan man ju fortfarande hålla en normal ton och komma med konstruktiv kritik som håller nivån över flashback.

Medlem
Skrivet av hjulen_:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av neonille:
Skrivet av Linda Grip:

Hej! Jag vill bara poängtera att jag tycker mycket om oseriösa och fjantiga spel. Men inte detta. Det marknadsförs som udda och roligt "crazy" men är väldigt mainstream.
Att det skulle vara ett "killspel" är ju bara en konstig dagiskommentar. Alla ska väl kunna spela ett spel? Och ska vi börja prata i så trista termer så är detta faktiskt extremt "tjejigt", väldigt mycket Barbie/Starlet.

Det är möjligt, men gillar du sexistiska spel?

Och nej alla spel är inte för alla, hört talas om målgrupp??

Jag vill egentligen inte röra den här diskussionen med tång, för mycket kladd, men jag visste faktiskt inte att det fanns en målgrupp för sexistiska spel.

I övrigt börjar det bli ganska uppenbart att Suda & Co har blivit spelvärldens Tarantino. Jag har väldigt svårt för detta vältrande i b-filmskulturens kölvatten men tydligen finns det en marknad för det också.

Kanske därför ni har så mycket svin till läsare eftersom ni på FZ inte ens vill "röra vid diskussionen med tång"?
Tycker att det är extremt tråkigt att så fort genusfrågor bara snuddas vid i en text så måste det utbryta en storm i kommentarsfälten som inte håller högre nivå än flashbacks trådar.

Och det är fan inte konstigt att 99.999999% av de som kommenterar och spelar och recenserar är män. Spelvärlden är skapad av och för män. Det släpps den här typen av spel, en snubbe recenserar det, tycker det är asball och gjort med ”glimten i ögat” fast det bara är vidrigt och sexistiskt rakt igenom. Sedan kommenterar andra snubbar recensionen och ryggdunkandet fortsätter i all oändlighet.

Iofs, inte lätt att vara kritisk till någonting som inte är ett problem för en själv (som sexism inte är för män) och som dessutom ger en ”tingel i genitalierna” som någon vidrig läsare skrev längre upp i kommentarsfältet.

D'aaaw, you noticed! Glöm inte att ge det tumme upp.

...slog det dig aldrig att jag var sarkastisk?

Om inte, hilarious!

Skriv svar