Skatteverket osams med Dreamhack

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Dags att återinföra tjänstemannaansvaret så att de här små äckliga människorna kan ställas till svars för att de missbrukar sin arbetstid= mina skattepengar.

Dom kontrollerar så att företagen betalar rätt skatt som då skall gå till oss alla.

Du borde snarare ta och läsa på lite t.ex. Samhällskunskap.
Förhoppningsvis är du så pass ung att du har ett par år kvar på de kurserna.

Medlem

jag håller med allihopa här . vi betalar skatt från första dagen vi får pengar på våra FÖRSTA bank konton till den sista dagen vi har något på dem. men vi ska stendigt mjölkas medans politiker =)(/&% lätt ska få 60.000 kr+ varge månad när en NORMAL person får max 30.000. vi betalar elskatt tvskatt vattenskatt matskatt vägskatt vi står tame f** för deras löner men endå räker de fan inte. vi betalar skatt så de asen kann få lyxiga hus på landet och lyxiga bilar och lyxiga möbler men inte ska de betala skatt för sinal öner och inte ska de betala nå skatt på de dem andvänder nädå de ska ju vi ovärdiga svänskar stå för. igentligen borde fan alla politiker sättas i en roddbåt i stillahavet med 2 tandpetare och en oliv så vi kan skaffa en regering som gör sverige bra i genn. så vi slipper detta jävla sump hål. + så går typ bara 28% av all skatt på vägar och skolor och sjukhus undrar vad rästen går till ? host host (latexhanskar vasselin ptidningar med filmer lyxigahus bilar möbler utomlans reser mm) varför tror ni att fler och fler skoler stänngs ? varför tror ni att fler sjukhus får dyrare vård och stängs ner ? vi betalar lätt 8 9 gånger mer enn det behövs för att göra sjukvården gratis och öppnafler skoler bygga fler och större bostadshus istellet för att bygga en jävla massa viller bygg 8 9 vånigs höghus med 30 40 lägenheter i så blir vi av med bostads krisen. bli för fan inte såmm usa nu. för då jävlar flyttar jag från detta land


signatur

-_.:C.B.2:._- Created By A Gift.

Medlem
Skrivet av m0gg3:

men vi ska stendigt mjölkas medans politiker =)(/&% lätt ska få 60.000 kr+ varge månad när en NORMAL person får max 30.000.

En riksdagsledamot är inte en "normal" person. Därför tjänar dessa mer. Dessutom så är det 55000kr de får och de skattar precis som du och jag.

Skrivet av m0gg3:

vi betalar elskatt tvskatt vattenskatt matskatt vägskatt

De betalar moms och tv-avgift (alla betalar inte tv-avgift, men det är det inte bara ledamöter som bestämmer sig för att inte göra).

Skrivet av m0gg3:

vi betalar skatt så de asen kann få lyxiga hus på landet och lyxiga bilar och lyxiga möbler

De får lön för att leda Sverige. Det är inte ett 9-5-jobb. Chefer får högre lön för de har högre kompetens och ett mer ansvarskrävande jobb.

Skrivet av m0gg3:

men inte ska de betala skatt för sinal öner och inte ska de betala nå skatt på de dem andvänder nädå de ska ju vi ovärdiga svänskar stå för.

De betalar skatt precis som alla andra. Varför du tror annat är bara... knasigt.

Skrivet av m0gg3:

igentligen borde fan alla politiker sättas i en roddbåt i stillahavet med 2 tandpetare och en oliv så vi kan skaffa en regering som gör sverige bra i genn. så vi slipper detta jävla sump hål. + så går typ bara 28% av all skatt på vägar och skolor och sjukhus undrar vad rästen går till ?

Försvaret, socialbidrag, äldreomsorg, m.m. Det är fritt fram att titta igenom regeringens budget. Om du tror att allt (som du nu tycker är dåligt) går att göra bra igen genom att bara byta riksdag och regering så är du helt fel ute.

Skrivet av m0gg3:

host host (latexhanskar vasselin ptidningar med filmer lyxigahus bilar möbler utomlans reser mm) varför tror ni att fler och fler skoler stänngs ?
varför tror ni att fler sjukhus får dyrare vård och stängs ner ? vi betalar lätt 8 9 gånger mer enn det behövs för att göra sjukvården gratis och öppnafler skoler bygga fler och större bostadshus istellet för att bygga en jävla massa viller bygg 8 9 vånigs höghus med 30 40 lägenheter i så blir vi av med bostads krisen. bli för fan inte såmm usa nu. för då jävlar flyttar jag från detta land

Du har uppenbarligen ingen koll alls. Som jag skrev tidigare: obehagligt att folk har lyckats anskaffa en sån jäkla vriden uppfattning. Läs en tidning någon gång.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Skriv svar