Några små ändringar...

W2k
Medlem
Några små ändringar...

Hej! Vill bara informera om ett par små ändringar i hur forumet fungerar här på FZ.

Ett: Google-länkar har bytt syntax. (Inte för att någon lär märka det, googlelänkar används knappt.) Istället för att skriva {{ }} skriver man nu [{ }], alltså t ex [{köttbullar}] (blir http://www.google.com/search?q=k%C3%B6ttbullar).

Två: Jag har fått lite kritik för att den förenklade formen av vissa taggar i den komprimerade formen av nyhetskommentarer som visas på nyhetssidor är svår att läsa. Har därför bytt stil på dem, istället för t ex "[(bild)]" står det nu "(bild)" (i fetstil) när en bild har tagits bort. Dessutom inkluderas inte längre citattexter. Berätta gärna vad ni tycker om detta.

Tre: Koden som omvandlar EosCode till HTML (för att göra all rolig formatering möjlig) är omskriven för bättre prestanda och lägre minnesanvändning. Detta kan innebära att det dyker upp buggar som inte har funnits förut. Jag uppskattar om Ni rapporterar allt ni ser till mig, antingen i det här forumet eller via e-post.

Det var allt!


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Crazysmilisen fungerar inte då den ledsna "smilisen" skrivs med samma tecken.
Såg det nu precis och vet faktiskt inte om det har o göra med de senaste ändringarna men värt att nämna ändå antar jag.

:crazy:
:c

:crazy: :c

edit: Np, tack själv

edit2: "någon gång under dagen" + den där där smilisen efteråt...
Skall minsann hålla ögonen på dig och den påstådda ändringen. Något luktar fisk in häre

W2k
Medlem

Tack för buggrapporten, jag har åtgärdat felet och ändringen kommer förhoppningsvis att bli synlig på sajten någon gång under dagen. :>


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Vila i frid

Fixat. ':C' och ':c' är inte längre kopplade till denna smiley:


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

1
Skriv svar