Nya detaljer kring Dragon Age II
ogillar Mass effects konversations system för man vet aldrig vad karaktären ska säga. Att välja alternativet "No thanks" på en enkel fråga kan betyda att din karaktär sliter fram svärdet och hugger den frågande i knät. Det resulterar oxå i "bra/dålig/mittemellan" alternativ. Medans i ett klassiskt RPG har du ofta har flera alternativ att välja mellan där du kan välja att hugga honom i knät, eller bara stampa honom på foten. Lite synd faktiskt.
Och 10 års timeline, den e lätt. Du spelar någon vecka av karaktärens liv, resten är cutscenes med stillbilder och voiceover med david attenborough...
Men jag vet redan nu att jag kommer köpa det.. tyvärr
Bryr mig faktiskt inte så mycket. Gillar båda modellerna.
Får ett intryck som säger att de försöker sig på något nytt när det gäller handlingen... men det kanske bara är önsketänkande från mitt håll. Biowares spel har börjat få en liten känsla av repetition och förutsägbarhet för mig.
Fast köpa det lär jag ju göra ändå >_>
Väldigt kluven till detta. Origins var ju ett underbart koncept och jag hoppades verkligen att Bioware skulle integrera det bättre i storyn och världen i senare spel, men nu verkar det som att dom dumpar hela idéen? Hoppas verkligen att origins kommer tillbaka i Dragon Age 3.
Låter inte så dumt.
Saknar "text-alternativen" från KotOR, fast hjulet från ME har ju sitt filmiska mys runt sig. Lite tråkigt att man inte kan välja ras (även fast jag mest körde människa i DA) fast...
Det är ju BioWare. Så jag vet att det inte kommer att bli så dumt.
PC gamer 'til I die.
Kan bli intressant. Själv så älskar jag både Dragon Age och Mass Effect-spelen så jag har inget problem med detta. Det enda det gör är att det förändrar hur spelet spelas, precis som de säger så blir ju "Mass Effect"-effekten en mer cinematisk upplevelse, något de lyckades med bra i båda Mass Effect-spelen.
Dragon Age var ju dock ett mer maffigt RPG som kräver lite mer tid och ork att spela igenom, men som kanske då förlorar mer på en vettig storyline. Oavsett så blir det nog bra om de kombinerar det rätt, vi vill inte ha en "Dragon Effect" :).
Usch, känns som ett nerköp att inte kunna välja klass/ras iochmed att man kunde det i origins. Hade karaktären varit låst i första spelet också hade det spelat mindre roll.
Fast det viktigaste är ju storyn och den har jag inte läst något om, så det återstår att se om det kan bli något i klass med origins.
MEH! Inte få välja ras och allt det. Det var ju det som var roligt och speciellt med första delen där det spelade lite roll vad man valde i början. Jag kände mig som en smutsig prostituerad dvärgkvinna när jag spelade iaf... gjorde en del dialogval som var påverkade efter det som hände i början etc.
Gillade då INTE mass effect 2 men å andra sidan är jag inte mycket för sci-fi... inte alls... fan å. Vill ju spela någon underdog ras och inte vanilla human
osv.
Känns som om de har valt helt fel delar att ändra på. Samma med ME2 då de i stort sett tog bort alla roliga delar från ettan och ändrade så att allt blev mer mainstream. Inte okej!
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro