FZ seegt igen/fortfarande.

Medlem

FireFox: gå till about:config och ändra:
"network.http.request.max-start-delay" 2
"network.http.pipelining" true
"network.http.proxy.pipelining" true
"network.http.pipelining.maxrequests" 30
och höger klicka och välj Ny/Sträng och kalla den "nglayout.initialpaint.delay" och sätt den på 0

sen borde det gå snabbare.(sätt "network.http.request.max-start-delay" 0 så går det väldigt snabbt)

Skägg.
10 Chambers

Hm, verkligen märkbar skillnad. Är inte helt med på vad man gör i inställningarna, är det så enkelt att FF har inställda fördröjningar för att inte stressa ett nätverk eller dylikt?


signatur
Medlem

Tror jag inte. Menar, våra servrar följer HTTP-standarden, men som någon sa, den standarden är gammal som gatan och skriven för 1200baudsmodem


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Inaktiv

Nu helt plötsligt har fz flytit riktigt bra för mig sen några dagar tillbaka. Inga feta låsningar som jag fick ett par tre gånger per besök tidigare. Man tackar!

Medlem

Upplever fortfarande låsningar på just forumen här, fast mer sällan, och de varar under en kortare tid. Acceptabelt, fast fortfarande lite irriterande

W2k
Medlem

Vi har lurat ut vad problemet beror på. Det är inte fixat ännu, men det händer mycket mer sällan nu. En permanent fix kommer så småningom.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

bra jobbat, låter som det kommer bli cannon )


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Finemang

(Just nu är det dock vaaaansinnigt segt )

Medlem
Skrivet av W2k:

Vi har lurat ut vad problemet beror på. Det är inte fixat ännu, men det händer mycket mer sällan nu. En permanent fix kommer så småningom.

Vad är felet då?

W2k
Medlem

Felet är att vi har ett script som tar alldeles för lång tid på sig att köra.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

Ledsen att jag bumpar denna tråd men nu händer det då och då igen, oftar en förut. En halv minut ibland när man ska posta ett nytt inlägg eller gå från en tråd till forum indexet.

Körde ni inte nått för att fixa det??


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Har också samma problem här, är det en lösning på gång? Månaderna tickar på men problemet kvarstår. :<


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Har också samma problem här, är det en lösning på gång? Månaderna tickar på men problemet kvarstår. :<

Ja, det har sedan länge tillkännagivits.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

nj
Medlem
Skrivet av MaxH:
Skrivet av PurreSnurre:

Har också samma problem här, är det en lösning på gång? Månaderna tickar på men problemet kvarstår. :<

Ja, det har sedan länge tillkännagivits.

Njae, nu är ju forumets seghet pga ett script (som W2k skrev tidigare här i tråden) och filarkivets seghet pga det varit överbelastat rätt olika saker...

[Tillägg]

Kan ju nämnas att forumet verkligen är långsamt för min del idag, har vid flertalet tillfällen under eftermiddagen/kvällen sett en härlig vit sida med den här texten när jag försökt surfa på forumet;
"The connection has timed out
The server at www.fz.se is taking too long to respond."
Samt att det nästan vid varje sidbyte dröjer 10+ sekunder innan den nya sidan börjar laddas.

Medlem
Skrivet av nj:

Kan ju nämnas att forumet verkligen är långsamt för min del idag, har vid flertalet tillfällen under eftermiddagen/kvällen sett en härlig vit sida med den här texten när jag försökt surfa på forumet;
"The connection has timed out
The server at www.fz.se is taking too long to respond."
Samt att det nästan vid varje sidbyte dröjer 10+ sekunder innan den nya sidan börjar laddas.

Är du säker på att det inte är din lina som är knas? Det har gått smidigt för mig, med undantag för ett par gånger det har dröjt ett fåtal sekunder innan indexssidan har laddats.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

nj
Medlem
Skrivet av conthox:

Är du säker på att det inte är din lina som är knas? Det har gått smidigt för mig, med undantag för ett par gånger det har dröjt ett fåtal sekunder innan indexssidan har laddats.

Med tanke på att jag surfat på flera olika sidor i multipla tabbar samtidigt och ingen annan har fått timeouts, eller laddats segare än normalt, mer än FZ så ligger nog problemet på annat håll.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av conthox:

Är du säker på att det inte är din lina som är knas? Det har gått smidigt för mig, med undantag för ett par gånger det har dröjt ett fåtal sekunder innan indexssidan har laddats.

Med tanke på att jag surfat på flera olika sidor i multipla tabbar samtidigt och ingen annan har fått timeouts, eller laddats segare än normalt, mer än FZ så ligger nog problemet på annat håll.

Oki. Aja, ny utrustning är juh som sagt på G.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av MaxH:
Skrivet av PurreSnurre:

Har också samma problem här, är det en lösning på gång? Månaderna tickar på men problemet kvarstår. :<

Ja, det har sedan länge tillkännagivits.

Njae, nu är ju forumets seghet pga ett script (som W2k skrev tidigare här i tråden) och filarkivets seghet pga det varit överbelastat rätt olika saker...

Tack nj^


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Inaktiv
Skrivet av W2k:

Felet är att vi har ett script som tar alldeles för lång tid på sig att köra.

Du menar ett fulhack?

Skönt att ni har hittat felet iaf. Själv kunde jag inte se någon röd tråd i låsningarna utan de inträffade till synes slumpmässigt.

W2k
Medlem

Buggen där forumet hänger sig i flera (10+) sekunder ska nu vara helt fixad. Dessutom bör (hoppas jag) forumet överlag ha blivit något snabbare.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Tackar, tackar. Det verkar fungera bra nu

12
Skriv svar