Blizzard: "Diablo 3 har varit stabilt i Europa i två veckor"

Medlem
Skrivet av Cnopt:

...men sen väljer man ju själv om man vill vara en negativ tattare eller om man vill försöka blicka framåt och se allt som fixats...

Har inte någonstans sagt att jag inte ser framemot allt som fixas, det är bara det att dom har lagt mer tid på att stoppa farming ställen, både "bra" och "dåliga", få ut Real Money Auction House, och diverse saker än att fixa buggar som påverkar den enskilda spelupplevelsen mer. För mig, som jag skrev, är det inte möjligt att njuta just nu, och väntar istället på 1.0.3 patchen.

Sen bara för att någon har upplevt något som du inte har upplevt, ger dig inte direkt någon rätt att slänga ut rasistiska diskrimineringstermer på ett forum angående spel. Det passar inte riktigt.

Förövrigt tror jag inte riktigt du vet vad ordet "tattare" betytder.


signatur

Nämen!

Medlem

Mycket negativa kommentarer om d3 på den senaste tiden, det har kanske inte varit den smidigaste lansering och visst har det varit lite strul med errors osv men det tycker jag händer med de flesta spelen som släpps nuförtiden. personligen tror jag det är omöjligt att släppa ett klockrent spel utan några fel utan att det tar en evighet, man måste få ut spelet för att kunna fixa till problemen.
Och dem som är besvikna på spelet får helt enkelt spela nånting annat, måste ändå säga att jag tycker d3 är ett underhållande spel. Alla har olika smak för spel, svårt att göra ett spel som alla tycker om.

Medlem

Haha okej... Är det nu vi ska säga att Blizzard är duktiga som sett till att spelet varit stabilt fungerande i hela två veckor nu? Vilken löjlig nyhet alltså.. haha

Medlem

Inte många spel som kan skryta med att man sedan release kunnat spela när man vill, om man vill, under hela två veckors tid!
Detta är framsteg, jag spår att i framtiden kanske man kan spela liknande spel när man vill, till och med offline med vänner på LAN eller hemma. Helt utan server och online-krav...

Tänk er att man köper Diablo 4, installerar och spelar. Blir less, tar en paus, spelar igen. Åker ut till stugan och farmar vidare, eller sticker till polarn och farmar lite till.
Om man vill kan man koppla upp sig på nätet och byta föremål med andra eller köpa dem för guld, om man vill, inga krav. Vill du slippa riske att bli hackad eller liknande, så är det ok. Farma med vänner eller själv och ha kul
Men då spel ständigt utvecklas så är detta knappast något som gått i Diablo 1 eller 2, inte heller 3. Vi får hoppas att tekniken blivit bättre när vi ser Diablo 4 (sarkastiskt inlägg btw)

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag har officiellt tröttnat. Dom har jobbat på ett spel i 13 år, som var roligt i en vecka.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Medlem
Skrivet av Lerner:

Haha okej... Är det nu vi ska säga att Blizzard är duktiga som sett till att spelet varit stabilt fungerande i hela två veckor nu? Vilken löjlig nyhet alltså.. haha

Eller så kan vi ju pusta ut över att problemen nu verkar vara över för det mesta? Vilket löjligt inlägg alltså.. haha

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av FZSuger:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Ender:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag har officiellt tröttnat. Dom har jobbat på ett spel i 13 år, som var roligt i en vecka.

Jobbat på D3 i 13 år säger du? (och jag vet att du inte är ensam)
Diablo2 släpptes 2000 och expansionen: LoD släpptes 2001. Då har vi 11 år sedan deras senaste Diablo titel släpptes...och tror du att dom har "jobbat" med D3 sedan dess?
D3 offentliggjordes i mitten på 2008, så jag skulle tippa på att det legat på tapeten nåt år innan dess.

Men förlåt, det var inte meningen att avbryta dit gnäll med massa fakta.

Vad jag hört och sett så var det på en sida där det fanns D3 bilder redan från 2005...

Runt 2005 eller 2006 så la dom ner det dåvarande Diablo 3 projektet för att börja om från början. Det var även då de flesta som arbetade på Diablo 2 lämnade Blizzard.

Jaha, det förklarar varför Diablo 3 är spelhistoriens största fail

Som sagt, det "D3" var ett projekt som hamnade i graven då det inte höll tillräckligt bra standard, något som bilderna från det tydligen vittnade om. Såg mer ut som en till D2 expansion.

Skrivet av daskedennis:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Jaha, det förklarar varför Diablo 3 är spelhistoriens största fail

Men omg. Sur för att du slängde dina hårt förvärvade pengar på ett spel som du tyvärr inte tyckte levde upp till dina förväntingar efter den extrema hypen som varit?

Det är ett bra spel, visst, lanseringen sök pung, men jag kan nog komma på betydligt sämre spel därute (DNF)....

Skulle ALDRIG falla mig in i att köpa detta spel för ens 1Kr

D3 känns inte som ett Diablo. Har kört betan och redan då sög det.

ERROR37!!!! Jävlar!

Konstant-internetuppkoppling för ett SP-Spel? Nä tack.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag har officiellt tröttnat. Dom har jobbat på ett spel i 13 år, som var roligt i en vecka.

Jobbat på D3 i 13 år säger du? (och jag vet att du inte är ensam)
Diablo2 släpptes 2000 och expansionen: LoD släpptes 2001. Då har vi 11 år sedan deras senaste Diablo titel släpptes...och tror du att dom har "jobbat" med D3 sedan dess?
D3 offentliggjordes i mitten på 2008, så jag skulle tippa på att det legat på tapeten nåt år innan dess.

Men förlåt, det var inte meningen att avbryta dit gnäll med massa fakta.

Ok dom har jobbat på ett spel i några år som var kul i en vecka. MYCKET BÄTTRE. Tur att blizzard har dig som försvarar dom, annars kunde ju folk ha gått och fått för sig att dom inte längre släpper samma kvalitets spel som dom en gång gjorde.

Medlem
Skrivet av bamse66:

Mycket negativa kommentarer om d3 på den senaste tiden, det har kanske inte varit den smidigaste lansering och visst har det varit lite strul med errors osv men det tycker jag händer med de flesta spelen som släpps nuförtiden. personligen tror jag det är omöjligt att släppa ett klockrent spel utan några fel utan att det tar en evighet, man måste få ut spelet för att kunna fixa till problemen.
Och dem som är besvikna på spelet får helt enkelt spela nånting annat, måste ändå säga att jag tycker d3 är ett underhållande spel. Alla har olika smak för spel, svårt att göra ett spel som alla tycker om.

Alltså jag är övertygad om att dom hade kunnat gjort denna releasen helt smärtfri om dom bara velat lägga ner mer pengar på servrar och underhåll. Men dom ville göra maximal vinst och det gör man inte genom att köra för många servrar, utan genom att hålla sig på gränsen för vad som är gångbart. Så är det bara...

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag har officiellt tröttnat. Dom har jobbat på ett spel i 13 år, som var roligt i en vecka.

Utvecklingstiden spelar ingen roll.. Du gav dem dina pengar = de fick vad de ville ha, de vann haha


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag har officiellt tröttnat. Dom har jobbat på ett spel i 13 år, som var roligt i en vecka.

Utvecklingstiden spelar ingen roll.. Du gav dem dina pengar = de fick vad de ville ha, de vann haha

Japp, men det kommer ju inte hända igen, den saken e ju jävla biff.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag har officiellt tröttnat. Dom har jobbat på ett spel i 13 år, som var roligt i en vecka.

Utvecklingstiden spelar ingen roll.. Du gav dem dina pengar = de fick vad de ville ha, de vann haha

Japp, men det kommer ju inte hända igen, den saken e ju jävla biff.

Bra att du resonerar så, men den gemene spelaren kommer förmodligen falla för grupptryck och skaffa nästa produkt även fast utgivaren inte förtjänar det.

12
Skriv svar