Iran får sitt eget Call of Duty

Medlem
Skrivet av chopper:

Förvånad och imponerad med tanke på landets topp styrning av religionen. O börja nu inte klanka på mig för jag har många vänner som är koran trogna muhamedamer.

Det är kul med en vinkling av spelet men man undrar hur mycket som är politisk vinkling. Om jag dödar danskar amerikaner araber mm spelar ingen roll för mig i ett spel då spelet inte är viktigt beroende på vem jag kämpar mot.

Håller helt med dig att det behövs fler vinklingar !

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Språknazism i toppkomentarerna får mig att undra vad folket här värderar mest; inlägg av substans, eller grammatisk korrekthet...

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Språknazism i toppkomentarerna får mig att undra vad folket här värderar mest; inlägg av substans, eller grammatisk korrekthet...

Min åsikt är att även om det blev lite fel i texten men alla ändå förstod så är Språkpoliser tråkiga.
För det är inte viktigt hur utan vad du säger det så små grammatiska missar kan man leva med.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Medlem

Bara grejjen med att slippa spela som en Amerikansk Soldathjälte får mig jätte taggad på detta spel. Ska bli intressant!

Skrivet av SenapsBread:

Bara grejjen med att slippa spela som en Amerikansk Soldathjälte får mig jätte taggad på detta spel. Ska bli intressant!

Jo, det har du rätt i. Du får testa nya "MoH - Warfighter", där ska det inte bara enbart vara amerikanare man "gestaltar".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Game of the year

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Kunde inte hålla med dig mer DE som inte kan skillnaden borde använda ordet "dom" även fast det inte är helt rätt när man skriver. Men det är bättre för DEM än att sätta de två orden på fel ställe
Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag hörde inte ett enda "Jihad" under trailern? Det verkar som om 90-talet hunnit ifatt Iran, men hade det inte varit bättre om de försökte bygga upp landet innan de förstör det igen på spelskärmen...

Åh jag hoppas att du trollar med oss nu

Shiamuslimer är inte så benägna att utöva jihad, vare sig mentalt eller fysiskt....

Medlem

Får väl hoppas att det kommer med engelska menyer och undertexter så man kan ge spelet en ärlig chans.

Kyrilliska tecken går ju att läsa men hebreiskan är ju rena grekiskan (ja du bör vara äldre än 12 år för att förstå uttrycket)


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Skrivet av PerAstra:
Skrivet av walter_iego:

Jag hörde inte ett enda "Jihad" under trailern? Det verkar som om 90-talet hunnit ifatt Iran, men hade det inte varit bättre om de försökte bygga upp landet innan de förstör det igen på spelskärmen...

Åh jag hoppas att du trollar med oss nu

Shiamuslimer är inte så benägna att utöva jihad, vare sig mentalt eller fysiskt....

Jag vet...

Snygg avatar


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Åh nej, COD sprider sig likt ett virus!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Blev tokhypad på detta spel. Intressant med ett utvecklarteam från mellanöstern, är så trött på EA/Activision.

Medlem

Spelar man som en självmordsbombare då eller?
Förlåt kunde inte låta bli

Medlem

tänker inte vara positiv/negativ fören jag vet mera om det här fenomenet =P

Medlem
Medlem

Hoppas på att fienden är sionisterna denna gång.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Spel som propaganda blir bara större och större. Smart att släppa det över Steam dessutom.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Yes! mera av alla vinklingar!

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Preed:

Woooh must have!

Synd att det är emot somaliska pirater dock, hade ju hellre skjutit lite Amerikaner osv
Känns inte så jävla badass att springa runt och skjuta halvsvältna beväpnad med en trasig begagnad AK-47 lixom.

Eeeh, är du helt jävla blåst eller driver du bara?

Det skulle vara intressant att höra varför man inte skulle kunna "driva" om det utan att vara "blåst." Så du får gärna utveckla din åsikt. Att bryta normer inom spelbranschen kan väl bara ses som positivt?

Skrivet av ingen aning:

Game of the year

Man kan ju alltid hoppas.

Skrivet av Roy Batty:

Hoppas på att fienden är sionisterna denna gång.

Man kan ju hoppas på en sådan expansion om inte annat.

Medlem

Somaliska pirater kanske kan vara skoj att panga, men det hade nog varit roligare om man slogs mot Israel.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Jag antar att du får en förbannad massa minus på detta inlägget nu av gnälliga människor - men jag håller helt med dig även om jag kanske inte direkt själv skulle valt att klaga i ett forum där varannan mening endå verkar vara en blandning mellan Engelska och Svenska...

Håller med om det du säger, men eftersom vi ändå har börjat vandra längs den mörka lingvistikstigen: ändå stavas med ä och språk skrivs med liten bokstav..

Det är ingen idé grabbar. Svenglish, sär skrivning och felstvnaing är numera OS-grenar. Man kan inte vinna över entropin... Kvittar hur mycket det svider i ordningssinnet.

Inaktiv
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Trodde detta var en sida där man snackade spel, och inte lekte svenska lärare

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Trodde detta var en sida där man snackade spel, och inte lekte svenska lärare

Du menar svenskalärare? Eller menar du faktiskt lärare från sverige?
Det underlättar faktiskt i alla diskussioner om folk kan kommunicera ordentligt...

Inaktiv
Skrivet av Manqs:
Skrivet av qun0:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Trodde detta var en sida där man snackade spel, och inte lekte svenska lärare

Du menar svenskalärare? Eller menar du faktiskt lärare från sverige?
Det underlättar faktiskt i alla diskussioner om folk kan kommunicera ordentligt...

Okej du dumförklarar folk med dyslexi också. Är du en sådan människa som tror det inte existerar, utan det är något som tyder på att man är efterbliven?
Särskrivning eller ej, du är nog tillräckligt smart för att fatta vad man skriver, om du inser sambandet vad jag skrev det till. En 5 ring skulle ha kunnat lista ut det till och med.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av qun0:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Trodde detta var en sida där man snackade spel, och inte lekte svenska lärare

Du menar svenskalärare? Eller menar du faktiskt lärare från sverige?
Det underlättar faktiskt i alla diskussioner om folk kan kommunicera ordentligt...

Okej du dumförklarar folk med dyslexi också. Är du en sådan människa som tror det inte existerar, utan det är något som tyder på att man är efterbliven?
Särskrivning eller ej, du är nog tillräckligt smart för att fatta vad man skriver, om du inser sambandet vad jag skrev det till. En 5 ring skulle ha kunnat lista ut det till och med.

Jag dumförklarade ingen. Hoppa inte till felaktig slutsatser så fort. Jag har kompisar med dyslexi så sluta snacka dumheter. Jag påpekade bara fakta. Människor är inte skapta för text till att börja med. Det leder till massor med missförstånd dagligen.

Jag tycker bara att folk kan anstränga sig lite. Lathet och ignorans är inte samma sak som dyslexi... Och det skapar onödigt mycket missförstånd. Men om jag någonsin rättar någon med dyslexi, och den personen tar illa upp istället för att tacka för hjälpen med något svårt, så är jag genast den som ber om ursäkt. Tro inget annat.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Hoppas på att fienden är sionisterna denna gång.

+1

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Trodde detta var en sida där man snackade spel, och inte lekte svenska lärare

Som jag skrev tidigare i tråden. Det är sällan jag gnäller över hur folk stavar. Men när en person gör ett MEDVETET val att försöka skriva korrekt och formellt och fuckar upp så monumentalt så går det bara inte att blunda. Det är inte så att jag gnäller över ett par omkastade bokstäver eller en missad punkt. Han tar sig an ett språkbruk som inte hör hemma i vardagligt bruk. Han FÖRSÖKER vara formell och korrekt. Han lyckas inte så bra ...

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av qun0:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Trodde detta var en sida där man snackade spel, och inte lekte svenska lärare

Du menar svenskalärare? Eller menar du faktiskt lärare från sverige?
Det underlättar faktiskt i alla diskussioner om folk kan kommunicera ordentligt...

Det heter svensklärare och ditt senaste meddelande innehöll flera grammatiska fel. Betyder det att du är en lat och ignorant människa?
Kan inte ni språkpoliser diskutera ämnet istället? Jag tycker till exempel att det är roligt att folk för en gångs skull inte förlöjligar ett iranskt spel till skillnad från idioterna på youtube.

Medlem
Skrivet av Goraaz:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av qun0:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Trodde detta var en sida där man snackade spel, och inte lekte svenska lärare

Du menar svenskalärare? Eller menar du faktiskt lärare från sverige?
Det underlättar faktiskt i alla diskussioner om folk kan kommunicera ordentligt...

Det heter svensklärare och ditt senaste meddelande innehöll flera grammatiska fel. Betyder det att du är en lat och ignorant människa?
Kan inte ni språkpoliser diskutera ämnet istället? Jag tycker till exempel att det är roligt att folk för en gångs skull inte förlöjligar ett iranskt spel till skillnad från idioterna på youtube.

Svenskalärare är faktiskt rätt det med. Kolla din SAOL. En del rynkar på näsan eftersom det står "vard äv" men det är korrekt språkbruk. Det är dessutom mer logiskt då svenska är ett subjekt och svensk ett adjektiv. Så två "rätt" mot ett "fel", om man nu kan kalla "vard äv"-stämpeln fel, gör att jag använder det istället.

Men du har rätt. Detta är helt off topic. Som ett småglin skyller jag på att det inte var jag som började. Så får andra säga sin mening får även jag var min tanke. Jag hade kanske fel... Men som sagt. Det är off topic och jag ska genast sluta.

123
Skriv svar