"Cryengine 3 är lika bra som Unreal Engine 4"
Tror på UE4 pågrund av att det är ett kändare namn och många som sagt har redan använt sig av UE3 så jag ser inte varför de ska byta motor när de kan bara uppgradera sig till UE4. Sen vet vi ju sätter du fram 2 par skor ena paret är Nike det andra paret är identiska med nike, men bara utan logot så kommer folk med allsäkert ta Nike skona och varför? jo för att de känner igen märket och känner sig säkra med det, samma sak är det med dessa motorer.
Gillar munkar!
Som student utvecklare som nyss har arbetat med UE så är CE mycket snällare och lite skönare att arbeta med.
Om man räknar fairfight UE 3 vs CE 3 så vinner CE hands down, UE är den värsta smörja när det kommer till så många av deras features så det inte är sant. Dock så erbjuder UE mycket mer customization än CE än så länge.
Själv tror jag långt siktigt på CE på grund av sitt SDK och rätt smarta motor.
Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord
Jag vet inte riktigt, dom skiljer sig ganska rejält i hur dom "ser ut" dom må kanske hantera sakerna och diverse, men just nu tycker jag att UE4 motorn presenterar grafiken på ett mer tilltalande sätt.
Det känns som det är mer "tryck" och optimisation i UE4.
UE3 vs CE3 however är en helt annan grej.
Nämen!
Som student utvecklare som nyss har arbetat med UE så är CE mycket snällare och lite skönare att arbeta med.
Om man räknar fairfight UE 3 vs CE 3 så vinner CE hands down, UE är den värsta smörja när det kommer till så många av deras features så det inte är sant. Dock så erbjuder UE mycket mer customization än CE än så länge.
Själv tror jag långt siktigt på CE på grund av sitt SDK och rätt smarta motor.
Nu jämför dom ju iofs inte UE3 och CE3, utan dom jämför CE3 med UE4, och UE4 verkar mycket smidigt att jobba i.
Nämen!
Crysis från 2007 allt maxat slår fortfarande dom flesta spel idag.. säger ju en hel del om deras grafikmotorer.
Problemet var ju att ingen kunde spela spelet på dessa inställnigar när spelet släpptes, det var och är sjukt snyggt med inte direkt bra optimerat.
Att dom bara var tvungna att uttala sig om något sådant här visar bara vilken felaktig attityd dom har. Dom försvarar sig och skryter helt enkelt när Epic bara demostrerar sin motor. Efter Crysis 2, pay2win och förmodligen Crysis 3 så verkar det som Crysis skeppet snart slår jamse Camerons rekord.
Att Crytek-chefen jämför två helt olika grafikmotorer och påstår att de är identiska är ju absurt. Dessutom har han mage å påstå att de redan hade dx11 då fast de fick implentera dx11 senare (fast det redan borde ha varit något som skulle ha funnits med från början vid release). Är ingen spelprogrammerare, men att utveckla ett spel med dx11 från grunden är väl inte samma sak som att tillsätta det i en patch senare?
Dessutom har dx11 bra många fler funktioner än tesselering att erbjuda.
Bara en liten detalj: Att spelet inte hade DX11-stöd betyder inte att grafikmotorn inte hade det.
Att Crytek-chefen jämför två helt olika grafikmotorer och påstår att de är identiska är ju absurt. Dessutom har han mage å påstå att de redan hade dx11 då fast de fick implentera dx11 senare (fast det redan borde ha varit något som skulle ha funnits med från början vid release). Är ingen spelprogrammerare, men att utveckla ett spel med dx11 från grunden är väl inte samma sak som att tillsätta det i en patch senare?
Dessutom har dx11 bra många fler funktioner än tesselering att erbjuda.
Bara en liten detalj: Att spelet inte hade DX11-stöd betyder inte att grafikmotorn inte hade det.
Fast om grafikmotorn hade stöd för det, varför behövdes då en dx11 patch? Se på the witcher II. Den hade inbyggt dx11, precis som deus ex HR. Ingen av dessa spel behövde en dx11 patch för att aktivera tesselering.
Vet som sagt inte hur Crytek har programmerat. Eftersom dx11-patchen inte verkade vara planerad (då spelet i första hand prioriterades till konsol).
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Att Crytek-chefen jämför två helt olika grafikmotorer och påstår att de är identiska är ju absurt. Dessutom har han mage å påstå att de redan hade dx11 då fast de fick implentera dx11 senare (fast det redan borde ha varit något som skulle ha funnits med från början vid release). Är ingen spelprogrammerare, men att utveckla ett spel med dx11 från grunden är väl inte samma sak som att tillsätta det i en patch senare?
Dessutom har dx11 bra många fler funktioner än tesselering att erbjuda.
Bara en liten detalj: Att spelet inte hade DX11-stöd betyder inte att grafikmotorn inte hade det.
Fast om grafikmotorn hade stöd för det, varför behövdes då en dx11 patch? Se på the witcher II. Den hade inbyggt dx11, precis som deus ex HR. Ingen av dessa spel behövde en dx11 patch för att aktivera tesselering.
Vet som sagt inte hur Crytek har programmerat. Eftersom dx11-patchen inte verkade vara planerad (då spelet i första hand prioriterades till konsol).
Jag vet inte heller hur det går till, men som vanligt så var väl konsollerna prio 1, och då stoppade man väl tillfälligt utvecklingen av DX11-material. Att man byggde in hela DX11-stödet i motorn i efterhand känns väldigt tveksamt...