Rykte: Nytt Need for Speed: Shift på g

Medlem
Rykte: Nytt Need for Speed: Shift på g

Med tanke på vilka höjder Shift tog sig till så är det minst sagt glädjande att de jobbar på en uppföljare! Hoppas innerligt att NFS-serien fortsätter på det med Shift inslagna spåret med mer fokus på att skapa ett verklighetstroget, men fortfarande roligt, racingspel! Att köra bil fort är inte lätt i verkligheten, så varför skulle ett spel som efterapar verkligheten vara det..?

Medlem

Välkommet.Shift är enligt mitt tycke ett av dem bästa racingspelen.

Medlem

Wtf, shift var ju sämst..

Medlem

Nätkoden och handligen i Shift var horribelt båda två. Nej tack


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

De saknas en renodlad Bil-simulator (med spelinslag.. likt Flight-simulator).

Alltså icke-bana.. närmaste man kommer är 1/2 arkadet TDU2. (det fast äcklofet SIM).

<--- 1337


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Kan dom inte bara satsa sina pengar på Hot Pursuit, det kommer bli awesome isf!

Medlem

Det som sabbade Shift enligt mig var den vedervärdiga aproachen att belöna folk för att köra fult. Alldeles för mycket sånt online iaf. Vore kul med ett nyare bilspel där folk kör lite mer sportsligt... Och gärna med periferiseende Alla envisas ju med att krocka med varandra för att ligga på den magiska linjen.

Medlem

Shift tog ett steg ifrån arkadhollywood skiten som NFS varit kända för den senare tiden och för en stor del bilspelsentusiaster var detta välkommet.

Shift är nånstans emellan Gran turismo och gamla NFS. Inte verkligt men inte ett tragiskt värdelöst arkadspel med pimpade bilar.

Själv hoppas jag verkligen på en tvåa med lite roligare karriärspel.

Fast GT5 kommer ju i vinter så varför bry sig!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det bästa i Shift var ju ljudet, faktiskt enda orsaken som gjorde att jag spelade det.

Medlem

Vore underbart. G27-stödet i Shift är fantastiskt.

Medlem

Shift var totalt skräp. Extreeeeemt långa laddtider samt att bilarna sladdade runt som tvålar på ett blött toagolv. Kanske tvåan kan bli vad ettan borde varigt.

Medlem

Shift sög likväl ..
Inte var det bra som "simulator" och inte var det bra som "need for speed" heller.
Som jag skrivit så många gånger så dog Nfs 2002 tyvärr. Sorligt men sant.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Shift tog ett steg ifrån arkadhollywood skiten som NFS varit kända för den senare tiden och för en stor del bilspelsentusiaster var detta välkommet.

Shift är nånstans emellan Gran turismo och gamla NFS. Inte verkligt men inte ett tragiskt värdelöst arkadspel med pimpade bilar.

Själv hoppas jag verkligen på en tvåa med lite roligare karriärspel.

Fast GT5 kommer ju i vinter så varför bry sig!!

För att vi med PC inte kan lira GT eller Forza.

Shift var mycket bra även om NFS tendenserna syns lite väl mycket i menyer och karriärläget.

Men som renodlad race-simulator var det fantastiskt. Den hittills bästa till PC. Speciellt cockpitvyn är strålande, känslan av fart och närvaro som de lyckades trycka in är faktiskt bättre än något annat spel inklusive FM 3.

Medlem

Man vet redan att EA Black Box jobbar på ett NFS-spel som ska släppas första kvartalet 2011, varför detta inte nämns tycker jag är lite konstigt. En annan LinkedIn-profil gör gällande att detta spel kommer att ha en handling och karaktärer (luktar lite som Underground 3).

Länk

Till er som tycker att NFS dog 2002, ja då har ni ju Need for Speed: Hot Pursuit (3) den 18 november att se fram emot, så sluta klaga för fan.

När det gäller detta rykte så har killen som lade upp det redan redigerat sin profil och sagt att det bara var ett typo. Notera även att killen i fråga jobbade på SMS fram tills mars i år, och jobbar inte där längre. Även om SMS jobbar eller har jobbat på Shift 2 så vet man ingenting om eller när spelet släpps.

1
Skriv svar