Vart är "Visa nya inlägg"-knappen?

Medlem
Vart är "Visa nya inlägg"-knappen?

Vill ha den knappen, måste ha den...

Förut fanns ju en knapp som visade alla nya inlägg sedan senaste besöket. Varför hittar jag den inte nu?

Är jag blind eller blind eller är den borta?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Annan knapp som saknas är även länken som hette FZ forumindex som låg högst upp till vänster som uppdaterade hela forumindexet om man klickade på den så nu måste man uppdatera manuellt för att kunna se vilka forum det är skrivet nytt i. För en person som som jag som dedikerar en tab till Fz-forum så va det en mycket praktisk funktion.


signatur
Medlem
Skrivet av Rincewind:

Vill ha den knappen, måste ha den...

Förut fanns ju en knapp som visade alla nya inlägg sedan senaste besöket. Varför hittar jag den inte nu?

Är jag blind eller blind eller är den borta?

Kan bara instämma! Saknar den jättemycket! :\
Även en "visa dina inlägg" knapp vore käckt.

Annars inser jag att features kommer, allt är nytt och inte helt klart kanske samt buggar ska elimineras. Jag gillar vad jag ser hittills. Bra jobbat!

Medlem
Skrivet av diffuze:

Annars inser jag att features kommer, allt är nytt och inte helt klart kanske samt buggar ska elimineras.

Precis, det är bara logiskt att en spelsajt med forum som saknar grundläggande funktioner släpps, när spel i sig släpps i detta skick nu för tiden, för att patchas efter hand

W2k
Medlem
Skrivet av Kyraal:

det är bara logiskt att en spelsajt med forum som saknar grundläggande funktioner släpps

Utifrån det uttalandet törs jag påstå att du aldrig har besökt ett forum som saknar grundläggande funktioner.

Ett forum jag besöker, ett rätt populärt sådant, har inget stöd för textformatering, inga citat, man kan inte redigera/radera inlägg i efterhand, man får ett e-mail per inlägg i bevakade trådar, smileys eller bilder är bara att glömma. Ändå klagas det knappt - för det intressanta är ju egentligen diskussionerna, inte vilka "grundläggande" funktioner forumet saknar.

Lyckligtvis är jag något av en prylbög såväl IRL som på kodarsidan, så jag lägger gärna till nya finesser även om de är fullständigt onödiga!


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Utifrån mina egna kriterier är dock det du kallar för "fullständigt onödigt" något som för mig är en "grundläggande funktion". Och vice versa. Vi kan säkert gå in i detalj, och resonera fram och tillbaka om det här, men trots att jag låter väldigt kritisk så tycker jag du gjort ett riktigt fint jobb.

Som gurkoz nämnde så kan man ju inte tillfredställa allas behov, och det är något som jag håller med om; och försöker man tillfredställa alla så blir det oftast väl rörigt och komplicerat. Som det är nu är det en bra avvägning mellan funktionalitet och lättillgänglighet. Mer tillägg kanske förstör den balansen, så..

Nåja. Nog om det

Medlem
Skrivet av W2k:

Utifrån det uttalandet törs jag påstå att du aldrig har besökt ett forum som saknar grundläggande funktioner.

Vi som har besökt FZ i flera år jämnför med fz och inget annat.

Skrivet av W2k:

Ett forum jag besöker, ett rätt populärt sådant, har inget stöd för textformatering, inga citat, man kan inte redigera/radera inlägg i efterhand, man får ett e-mail per inlägg i bevakade trådar, smileys eller bilder är bara att glömma. Ändå klagas det knappt - för det intressanta är ju egentligen diskussionerna, inte vilka "grundläggande" funktioner forumet saknar.

Tycker FZ haft ett bra upplägg innan. Känns lite som att bygga en BMW M3 med 1.1 liters motor och sedan säga "-bara för att ni inte är vana med 1.1 liters motorer betyder inte att det inte fungerar, det viktiga är ju att bilen rullar och inte hur fort "

hehe

Skrivet av W2k:

Lyckligtvis är jag något av en prylbög såväl IRL som på kodarsidan, så jag lägger gärna till nya finesser även om de är fullständigt onödiga!

Härligt
För övrigt gillar jag nya stilen, bara de där knapparna för att snabbt kunna få info i forumet som jag saknar. Tycker det är bra jobbat av er som kodat.

Mvh
Purre


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Skrivet av Rincewind:

Vill ha den knappen, måste ha den...

Förut fanns ju en knapp som visade alla nya inlägg sedan senaste besöket. Varför hittar jag den inte nu?

Är jag blind eller blind eller är den borta?

..ja vart är über knapparna ?? ..komma snart eller ?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Ligger redan i att göra-korgen


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem
Skrivet av MaxH:

Ligger redan i att göra-korgen

GULD!!

Stort tack


signatur

Quake? Är det smittsamt?

1
Skriv svar