Robot
Naughty Bear

En stygg björn som hämnas på sina kompisar – kan det vara värt att lägga pengar på? Kanske för den som hatar teddybjörnar eller vill få ut oförlöst hämndfrustration, men för oss andra... nja.

#naughty-bear, #red-dead-redemption


Medlem
Naughty Bear

Jag kände på mig att det här spelet skulle floppa hårt.

Medlem

Inte direkt överraskande betyg, men något säger mig att herr Carling kommer att få fluffigt besök ikväll efter den här sågningen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Medlem

Det här spelet verkar ju bara roligare och roligare för allt man hör om det!

Medlem

Snacka om sågning, verkar dock som det inte är helt fel uppfattning

Medlem

Postal i nallekostym!

Inaktiv

Tråkigt. Det här spelet såg ju kul ut när man kollade gameplay

Medlem

Känns som om man har gått för mycket på vad man själv tyckt om spelet och inte varit objektiv. Spelet har ju ändå en del innovativa inslag som är bra samt att spelet verkar vara som GTA, vilket ni gett bra i betyg. anar en tendens till dubbla budskap?
Sen att spelet verkar helt löjligt men roligt att spela är ju en helt annan sak. rätt betyg skulle nog vara 2:a eller något åt det hållet samt lite mer beskrivande om själva spelet och dess miljö, handling etc och inte en massa egna åsikter där man spyr galla över det...

Medlem
Skrivet av nekered:

Känns som om man har gått för mycket på vad man själv tyckt om spelet och inte varit objektiv. Spelet har ju ändå en del innovativa inslag som är bra samt att spelet verkar vara som GTA, vilket ni gett bra i betyg. anar en tendens till dubbla budskap?
Sen att spelet verkar helt löjligt men roligt att spela är ju en helt annan sak. rätt betyg skulle nog vara 2:a eller något åt det hållet samt lite mer beskrivande om själva spelet och dess miljö, handling etc och inte en massa egna åsikter där man spyr galla över det...

Ajoo verkligen..

Medlem

uhm konstigt, jag tycker spelet är hur kul som helst

Medlem

väldigt dålig recension. Visst man kanske hatar spelet men "+Ingenting -Allt" visar hur naiv du är. Du menar alltså att detta spelet är det sämsta spelet du någonsin har sprungit in i? Har ganska svårt att tro på det såvida du inte sprang in i 14124 buggar och knappt spelbart p.g.a andra saker. Det är iaf vad du menar med den beskrivningen.

Nää gör om gör rätt.


signatur

Godspeed

Medlem

Jag som trodde det skulle bli Okej ialf.. men nej nej...

Medlem

Haha dagens diss!

Ni som gnäller över recensionen kan väl själva skriva en. Där ni enbart är objektiva och inte lägger in någon som helst egen värdering om vad ni tycker.
Lär bli en ytterst torr läsning helt utan själ.
Om nu alla som recenserar spel skulle vara helt objektiva så skulle alla recensioner se mer eller mindre likadana ut.
Jag säger inte att just denna recension är den bästa jag läst men nog fasen gav den mig ett gott skratt.
Och det räcker långt för mig!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

känns som skribenten var inställd på att de var dåligt innan han började spela.

gillar man inte spel som går ut på att banka sönder saker ska man inte recensera dom heller tycker jag.

sen att spelet är dåligt är en annan femma men man behöver inte skriva det i varje mening ungefär. ja ser spelet som ett partyspel om man vill ha lite kul när man drukit med polarna.
Att sitta o spela de ensam kan jag förstå är tråkigt då man ska jaga poäng.

Medlem

Finns ingen "gör rätt" recension, det är en personlig åsikt från skribenten, varför kan ni inte fatta detta?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Dåligt spel och lika dålig recension.

Medlem
Medlem

Tack för feedback kära läsare. Jag förstår och har full respekt för era åsikter, men jag kan trots det inte hitta någonting som är positivt med det här spelet. Köp det och testa så får ni gärna återkomma med er positiva feedback om vad som är bra.

Jag har stött på spel som är dåliga i alla möjliga former. Det här slår inte alla rekord, men likväl är det ett dåligt spel som inte förtjänar med än en etta i betyg.

Till er som hasplar ur er kommentarer om att det var en dålig recension, tala gärna om vad som är dåligt.

"bapelsin" skriver "dåligt spel och lika dålig recension", precis som fler av er gör.

Som svar kan jag bara skriva:
Dålig kommentar.

Medlem

"+ ingenting - allt" ?????
Det var ju väldigt upplysande.

Medlem

Detta spelet är verkligen för någon - de som gillar mindless våld. Det är det många som gör. T.ex. min flickvän kommer älska detta spelet, likaså jag med största sannolikhet.

Kommer förmodligen vara ett av de roligaste spelen i år.

Medlem
Skrivet av Recensionen:

Det är svårt att säga vem Naughty Bear riktar sig till. Det ser ut som ett barnspel, det känns som ett barnspel, men innehållet är så grovt att det borde ha 18-årsgräns. Granskningsorganet PEGI har satt åldersrekommendationen 12 år, jag säger att det är ett spel som inte passar för någon.

Den som är under 18 bör inte se det här över huvud taget, även om det inte finns en droppe blod i bild är det hela ändå på gränsen till perverst. Att vuxna personer tilltalas av en psykotisk teddybjörn som springer runt och hackar ihjäl andra teddybjörnar känns tveksamt. Visserligen kan det vara kul att vara elak ibland, se bara på GTA eller Red Dead Redemption. Men att sitta gränsle över en hjälplös teddybjörn medan man hackar honom i huvudet med en yxa blir bara tragiskt.

Har inte spelat spelet och det är fullkomligt möjligt om inte troligt att spelet suger. Men ge fan att moralisera så pass mycket, speciellt då recensionen i sig är kort.

Och att klanka ner på folk som spelar spelet, vad fan är de?

Medlem

Jag såg fram emot en recension på svenska av detta spel, men denna var inget upplysande direkt. Så jag ställer mig i ledet av dem som sågar denna recension hellre än spelet innan jag själv testat det.

citat:
"Men att sitta gränsle över en hjälplös teddybjörn medan man hackar honom i huvudet med en yxa blir bara tragiskt. "

Vart är det tragiskt? Spelet går ju ut på att man ska slå ihjäl teddybjörnar, gillar man inte det konceptet från början så ska man nog heller inte recensera det.

Själv trodde jag spelet skulle bli repetitivt, men det skrivs det inget om och inte heller spellängden.

Det får bli till att läsa gamespot.com recensionen istället, även de gav dåligt betyg såg jag men ingen etta iaf.

Medlem

+ Ingenting
- Allt

Epic!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Recensionen får mig osökt att tänka på pajkastningen i partiledardebatterna.

(och det är en väldigt dålig sak)

Medlem

Ganska intressant hur ett spel som tydligen bara har dåliga punkter och inga bra ändå lyckas få 1/5. Enligt er egen betygsskala finns det ett betyg som står för värdelöst och det är 0/5. Värdelöst spel och lika värdelös recension.

Medlem

Jag gillade recensionen, bra skrivet!

Skrivet av nekered:

Känns som om man har gått för mycket på vad man själv tyckt om spelet och inte varit objektiv.

Recensioner är subjektiva.

Medlem

Hade inte förväntat mig något underverk direkt men bättre än så här hade jag helt klart hoppats på. Finns det något demo ute man kan testa (PC, 360 eller PS3)?

/ LordDaimos

Medlem

Detta spelet är skit kul tycker jag i allafall har testat hos en kompis det blir ett givet köp... fatta va nice det är att se när nalle björnar springer omkring vansinnigt rädda och tar självmord pga rädsla med sitt eget vapen(olika med alla vapen) det är nice... för övrigt ha en bra dag.

Medlem

liksom en del andra blev jag ganska besviken på recensionen. Okej att spelet måhända är dåligt. Men lämna den blåhåriga moraltanten i dej hemma nästa gång tycker jag. det är digitala björnar det handlar om...

Skriv svar