Inaktiv

Jobbigt att läsa allt för att få veta snabbt hur bra spelet är, +Inget -Allt säger ju inte mycket.

Medlem

FZ is da sith !


signatur

Världsmästare

Det är lika perverst att vuxna människor sitter hemma och låtsas att de är troll eller magiker, visa lite hänsyn till den "okända målgruppen".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Cane:

Ganska intressant hur ett spel som tydligen bara har dåliga punkter och inga bra ändå lyckas få 1/5. Enligt er egen betygsskala finns det ett betyg som står för värdelöst och det är 0/5. Värdelöst spel och lika värdelös recension.

Var nog kanske detta som gav 1:an....
"Den enkla grafiken utgör en av spelets ytterst få godkända aspekter: teddybjörnarna ser faktiskt ut som teddybjörnar."

Medlem

Efter att ha läst recensionen så känns det inte direkt som att betyget representerar ett jättetråkigt och halvfärdigt spel utan mer hur löjligt och tragiskt recensenten tyckte det var. Om man gillar temat och storyn är väl upp till var och en?

Medlem

Alltså ngn annan som har spelet, som märker att FPS:en ligger runt 15 hela tin? går fan knappt att spela, citera gärna ni som har spelet (på PS3), så jag vet ifall det är själva spelet som är dåligt optimerat eller ifall det är ngt fel på min skiva/PS3


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Adex:

Om man gillar temat och storyn är väl upp till var och en?

Ja, det är upp till var och en. Och en recension är skribentens åsikt, alltså upp till denne.

Medlem

Spelet verkar helt gudomligt roligt, men nu när man ser recensionen börjar jag tveka lite, kanske ska vänta tills den e på rea för 100-200kr :/

Medlem

Håller med många andra här om att recensionen var dåligt skriven och hade en för personlig vinkel. Var bara ett ständigt nerklankande på allting och så fort du skrivit en possitiv sak om spelet kommer genast något dåligt med spelet igen. Från början till slut känner man när man läser texten, "wow det här var inget spel för dig" och du ser inte ironin med hela spelet. Tror många kan få sig ett par timmars underhållande från det här spelet. Jag har inte spelat det själv och inte säker jag kommer göra det men tanken roar mig och jag ser inget fel på att ta ut aggressioner på nallebjörnar. Och PEGI 12 låter rimligt. Ingen tolvåring blir nog påverkad på något negativt sätt av att döda nallar och tror ungdomar kan roa sig med spelet upp till 20-25 års åldern innan man tycker det blir allt för "perverst" som du själv anser det.

Och "jag kan inte riktigt se vem som skulle gilla det" hör inte hemma i en recension. Jag kan inte se vem som skulle gilla kolla på en drös TV-program, jag skulle inte kunna se vem som verkligen gillar att städa och gör det för skojs skull och jag kan fortsätta rabbla upp exempel. Min poäng är, det finns alltid grupp personer som gillar saker som inte du själv gillar, fast du inte kan se det. Jag bryr mig inte om vilka du tror eller inte tror gillar spelet utan jag bryr mig om hur spelet var att spela. Och du gav en tydlig åsikt om hur du ogillade spelet men skulle vilja höra det från någon som inte såg hela spelet som skit från början till slut utan som också uppskattade vissa delar av spelet (även om man inte gillade allt av diverse anledningar)!

Skrivet av båtsman:
Skrivet av Adex:

Om man gillar temat och storyn är väl upp till var och en?

Ja, det är upp till var och en. Och en recension är skribentens åsikt, alltså upp till denne.

Om skribenten ogillade spelet så mycket tycker jag man överlämnar artikeln till en annan. Okej för egna åsikter, inget problem med det. Men att läsa en lång rad klagomål på ett spel, som tydligt inte är något för skribenten känns nästan oprofessionellt. I alla fall en åsikt från ytterligare en skribent skulle känts bra.

Medlem

tycker att ni borde gjort en mer opartisk recension om detta lir istället för att bara säga sina egna åsikter om vad man själv tycker om björnar som slåss. och därför tycker jag att ni borde låta några fler lr så få göra en ny recension lr testa spelet och få höra deras åsikter för ärligt talat säger denna INGENTING, varken om knapparna lr kontrollerna och hur saker fungerar utan istället massa "whine" om vad man själv tycker om våld och teddy björnar och att man spyr.
RIKTIGT BESVIKEN FZ!!


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem

Recensenten misslyckas verkligen med att motivera betyget. "Oklar målgrupp, 1/5" räcker liksom inte när spelet sammanfattas med "+Inget, -Allt". Vad var det som gjorde "Allt" dåligt?

Nej, detta känns mer som en lågstadierecension. Även om spelet aldrig såg bra ut och säkerligen förtjänade betyget så måste man kunna motivera sitt betyg.

Medlem
Skrivet av Neonxz:

Om skribenten ogillade spelet så mycket tycker jag man överlämnar artikeln till en annan. Okej för egna åsikter, inget problem med det. Men att läsa en lång rad klagomål på ett spel, som tydligt inte är något för skribenten känns nästan oprofessionellt.

Varför ska man överlämna det till någon annan för att den förste tycker det är dåligt? En recensent får ju betalt för att skriva sin åsikt, dålig som bra.

Om denne inte kan motivera sin åsikt på ett bra sätt, då är det en annan sak.

Citat:

I alla fall en åsikt från ytterligare en skribent skulle känts bra.

Det fungerar alltid, men försvinner ofta med brist på tid.

Medlem
Medlem

Det här kändes som en "Oh nej... 30 grader ute o jag måste sitta inne o skriva en artikel om ett spel som inte tilltalade mig"

Ställer mig vid Nekered, vill se lite mer objektiva utlåtanden. Kräver en andra bedömning! Tompa, ställ upp nu!

Medlem

Hm, en recensent som moraliserar över hur kvinnor framställs i spel och en annan som ifrågasätter hur meningslöst våld skulle locka köpare? Kunde ni inte åtminstone slängt in ytterliggare en åsikt från en annan recensent så som ni gjort i en del recensioner?

Medlem

Nog för att recension SKA innehålla åsikter, t.ex. Jag tycker grafiken är dålig, jag tycker spelet blir långtråkigt, jag tycker inte kontrollerna är bra.

Men den här recensionen tog konceptet för långt. Man får inte veta särskilt mycket om spelet överhuvudtaget utan mest bara moralaspekter på alltihop.

Nu är jag fullständigt ointresserad av detta spel och det förtjänar säkert 1/5 i min bok också men i en recension ska man förklara varför. Du kunde lika väl kortat ner hela recensionen med guds 6:e budord: Du skall icke dräpa. För det var precis det du predikade i en A4-sida.

Tumme ner FZ

Medlem

Helt fel recensent! Den här mannen förstår sig uppenbarligen inte ett dugg på svart humor.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Helt fel recensent! Den här mannen förstår sig uppenbarligen inte ett dugg på svart humor.

+1

MFC
Medlem

LOL

+ Ingenting
- Allt

EPIC


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Carling:

Tack för feedback kära läsare. Jag förstår och har full respekt för era åsikter, men jag kan trots det inte hitta någonting som är positivt med det här spelet. Köp det och testa så får ni gärna återkomma med er positiva feedback om vad som är bra.

Jag har stött på spel som är dåliga i alla möjliga former. Det här slår inte alla rekord, men likväl är det ett dåligt spel som inte förtjänar med än en etta i betyg.

Till er som hasplar ur er kommentarer om att det var en dålig recension, tala gärna om vad som är dåligt.

"bapelsin" skriver "dåligt spel och lika dålig recension", precis som fler av er gör.

Som svar kan jag bara skriva:
Dålig kommentar.

Som sagt spelet kanske suger rejält men om du läser din egna recension så förstår du att man får en uppfattning om att du har inställningen redan från början vilket är synd. Man skulle istället kunna peka mer på de brister som gör spelet dåligt istället för detta exemplet:

"Efter ett tag ledsnar man på att att panga fönsterrutor och sparka in dörrar. Berättelsen utvecklas, men storyn är inte intressant för fem öre."

Vad gör storyn ointressant ? framgår inte tycker jag och så fortsätter det i själva recensionen vilket leder till att man förutsätter att du tagit din egna ställning till spelet istället för en objektiv recensent...

Medlem

Innehållsfattig recension, passar bättre som blogg material. Om man kunde sätta betyg på recensioner så hade denna nog fått lika lågt betyg som spelet.

Du gnäller på en massa saker men kan inte ange en anledning till varför dom är dåliga. Känns mer som antivåld propaganda än en recension.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Haha, vilket spel.

Medlem
Skrivet av Neonxz:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Adex:

Om man gillar temat och storyn är väl upp till var och en?

Ja, det är upp till var och en. Och en recension är skribentens åsikt, alltså upp till denne.

Om skribenten ogillade spelet så mycket tycker jag man överlämnar artikeln till en annan. Okej för egna åsikter, inget problem med det. Men att läsa en lång rad klagomål på ett spel, som tydligt inte är något för skribenten känns nästan oprofessionellt. I alla fall en åsikt från ytterligare en skribent skulle känts bra.

Skrivet av Ettbjurn:
Skrivet av Slimebeast:

Helt fel recensent! Den här mannen förstår sig uppenbarligen inte ett dugg på svart humor.

+1

Uhm, jaha, och sen om alla verkar tycka illa om spelet? Vem ger man då spelet till att recensera? Er?

http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/naughtybear...

http://www.gamerankings.com/xbox360/981294-naughty-bear/index...

Oftast så klagar recensenter av den här skaran på ett spel av en bra orsak, det är ett dåligt spel.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Adex:

Om man gillar temat och storyn är väl upp till var och en?

Ja, det är upp till var och en. Och en recension är skribentens åsikt, alltså upp till denne.

Ja betyget skildrar recensentens åsikt vilket är som det ska vara men texten som beskriver spelet är ytterst fåordig om varför han tycker spelet är så dåligt och +Ingenting -Allt gör artikeln värdelös. När jag läser en recension så vill jag veta mer om själva spelet, inte bara hans personliga åsikt. In med lite fakta om handlingen, spelsättet, kontrollerna m.m. Det finns multiplayer, förklara mer om det, har recensenten testat det ens?

Det jag vill få sagt är att självklart får ett spel totalsågas men i så fall bör läsaren få veta varför och inte bara för att recensenten undrar "vem i hela världen som vill spela björnar som slåss med pinnar?".

/ LordDaimos

Medlem

Smakade ju ultraflopp från de allra första screensen, ändå fick spelet tämligen extrem bevakning. Jag förstod aldrig riktigt det om jag ska vara ärlig.

Underhållande recension!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Det jag vill få sagt är att självklart får ett spel totalsågas men i så fall bör läsaren få veta varför och inte bara för att recensenten undrar "vem i hela världen som vill spela björnar som slåss med pinnar?".

Det jag invände mot var att recensionen inte skulle vara skribentens åsikt. Om den är dåligt skriven eller motiverad är en annan sak.

Medlem

JAG VISSTE ATT DET SKULLE SLUTA SÅ HÄR FÖR DETTA SPEL!!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Vælførtjænt 1:a. Vilket ær synd om man såg på bilderna så verkade det vara riktigt roligt att røja runt i bjørnlandet.

Oavsett vad man tycker om spelets glada våld, något som inte bekymrar mig det minsta kan tillæggas, så ær detta ingenting annat æn en polerad høg med skit. Gameplay ær uselt och nær man væl dræmt yxan i ansiktet på sin førsta bjørn så har man också upplevt det mesta av vad spelet har att erbjuda. Undvik som synden och lægg pengarna på något bættre ær mitt råd.

Att spelet har 12 års græns ær dessutom bara att beklaga. Å andra sidan minns jag att South Park the movie hade sju års græns vid lanseringen -99 Om något bara ser tillræckligt gulligt ut så antas det læmpligt før barn. Tråkigt, men så ær det.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Seriöst vad är detta för recension? Spelet är helt nytänkande och helt otroligt roligt. 5/5 av mig. Ångrar mig inte en sekund att jag köpte detta!

Inaktiv

Snart ser man 8 åringar springa runder med yxor och mördar varandra. Sjukt spel.

Tyckte recensionen var bra och rättvis. Däremot hade jag personligen lagt 0/5 i betyg.

Mvh

Skriv svar