Bad Company 2-patch i morgon

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av LeoL:

Kommer man kunna ladda ner patchen från olika hemsidor som t.ex. FZ eller måste man ta ner från dice hemsida och vänta timmar innan patchen är nere?

Autopatchern när man startar spelet som tar ett par minuter?på sin höjd?

Patchen kommer vara 890mb stor... "några minuter" känns knappast troligt.

Medlem

890MB?! Har de inte hört talats om att patcha bara delar av filer istället för att ersätta dem? Finns ju nästan inte en enda sak i patchloggen som är mer än några kodrader i C++ / C# och variabeländringar, och sen en gnutta UI-grafik. Kunde inte för allt i världen tro att en patch bestående av några tusen rader ändrad/ny kod skulle vara större än 8,9MB om något. o0

Medlem

Ser riktigt bra ut.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

890MB?! Har de inte hört talats om att patcha bara delar av filer istället för att ersätta dem? Finns ju nästan inte en enda sak i patchloggen som är mer än några kodrader i C++ / C# och variabeländringar, och sen en gnutta UI-grafik. Kunde inte för allt i världen tro att en patch bestående av några tusen rader ändrad/ny kod skulle vara större än 8,9MB om något. o0

Dom kanske kör md5 checks eller signar sina filer för att försvåra för haxxors. Kanske olyckligtvis ligger förändringar i filer som är stora.

Edit: Drog igång Arma 2 igår. Å tjena, Steam började uppdaterade spelet, 7GB kvar stod det. Ännu värre var AVP Steam uppdaterades första gången 13gb WTF!!!!


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av Inkompetent:

890MB?! Har de inte hört talats om att patcha bara delar av filer istället för att ersätta dem? Finns ju nästan inte en enda sak i patchloggen som är mer än några kodrader i C++ / C# och variabeländringar, och sen en gnutta UI-grafik. Kunde inte för allt i världen tro att en patch bestående av några tusen rader ändrad/ny kod skulle vara större än 8,9MB om något. o0

Dom kanske kör md5 checks eller signar sina filer för att försvåra för haxxors. Kanske olyckligtvis ligger förändringar i filer som är stora.

Edit: Drog igång Arma 2 igår. Å tjena, Steam började uppdaterade spelet, 7GB kvar stod det. Ännu värre var AVP Steam uppdaterades första gången 13gb WTF!!!!

Svaren på frågorna finns här, ansvarig på Dice förklarar en del av problemen:
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-p...

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

890MB?! Har de inte hört talats om att patcha bara delar av filer istället för att ersätta dem? Finns ju nästan inte en enda sak i patchloggen som är mer än några kodrader i C++ / C# och variabeländringar, och sen en gnutta UI-grafik. Kunde inte för allt i världen tro att en patch bestående av några tusen rader ändrad/ny kod skulle vara större än 8,9MB om något. o0

Sen när är 890MB ett problem i Sverige?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Men vad fan har dom inte fixat buggen med M1 Garand fortfarande!?
Måste varit jävligt komplicerad kod för det...


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:

Men vad fan har dom inte fixat buggen med M1 Garand fortfarande!?
Måste varit jävligt komplicerad kod för det...

Mm, det är det enda som står i vägen för att få alla medaljer för mig. 2 stycken som hänger på bronsmedalj med Garand.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Inte en jävla dag för tidigt!!! Nästa patch kommer 2011...

Medlem

Nån som har fått ner den än?

Hoppas de verkligen skjuter ut den idag ;O

Medlem

Tog hem den i morse innan jag drog på jobbet. Tog 5minuter.
Hann bara testa 2 minuter. Var tvungen att göra om inställningarna för kontrollerna. För tidigt att säga ngt. Tyckte dock det flöt på ngt bättre....men det kan ju vara inbillning eller att vi var 4 st på servern

dNl
Medlem

Det tog inte mer än 2 minuter för mig att tanka patchen

Medlem

Om patchen var på 890MB tankade jag i sånt fall 10MB i sekunden. Vilket min lina inte ens klarar av.

Liten, fin och snabb patch, och äntligen känns spelet "färdigt"!

Finns väl fortfarande lite pill som kan fixas, men nu börjar spelkänslan, chattfunktioner, serverfunktioner, etc. kännas på en nivå som är fullt funktionell.

Och jopp, alla kontroller återställdes till default. Var lite irriterande när man skulle försöka kniva någon och ingenting hände

Medlem

euhm, ja patchade nyss.. och... ja kan ju säga det att spelet startar o visar intro filmerna men efter det så försvinner spelet. Ingen krasch lr något.. de bara försvinner, minimeras inte lr nåt. Så visst.. den kraschar men det visas inget.

Medlem

expanding hitbox wtf lika bra att lägga ner skiten

Medlem

Verkar som man åtminstonde kan sänka någon med ett skott nu i hardcore och inte ett halvt magasin. Annars var det en orgie i att dö ofta.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av spark:

expanding hitbox wtf lika bra att lägga ner skiten

Har du provat att spela, eller klagar bara i alla fall, trots att patchen är släppt?

Medlem
Skrivet av eagiz:

Haha, detta fixar ju bara de små problemen! Var är fixen för att hela datorn fryser va? http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/1935/380660.page#44833...

Helt sjukt att DICE kan göra såhär, svenska medborgare borde skämmas!

Det kan ju vara så att de inte vet vad som är felet och då inte kanske fixa det... Tänk lite.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Två ord: På tiden.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av spark:

expanding hitbox wtf lika bra att lägga ner skiten

Har du provat att spela, eller klagar bara i alla fall, trots att patchen är släppt?

öö jag klagar på att patchen som är släppt innehåller expanding hitboxes. Förstod du nu eller ska jag rita en bild?

Medlem

hejsan vart kan man hitta patch till bad company 2 är lite ny på det här hittar inte så bra kan någon vara snäll och skicka en länk på det

12
Skriv svar