Nintendo: ny konsol när vi får slut på idéer

Robot
Medlem
Nintendo: ny konsol när vi får slut på idéer

Det gäller både dåliga och mediokra antar jag? *rolls eyes*

Meningsfulla överaskningar... haha.


signatur

Jaha.

Medlem

Meningsfulla överaskningar, em right?? som vadå tex??
nej Wii2 skulle sitta fint, ifal dem kunde göra kontrolerna lite bättre och ge wii möjligheten till spel med bra grafik


signatur

Rwa?

Medlem

"När vi får slut på idéer med den nuvarande hårdvaran och inte längre kan ge några meningsfulla överraskningar med teknologin vi har, då är det dags att släppa ny hårdvara."

För några år sedan då?

Jee
Medlem

Jag ser faktiskt heller inte någon anledning till att dom skulle släppa en ny konsol nu. Om man räknar med spelen som släpps detta året finns det nog minst 20 spel jag vill spela.
Visst lite högre upplösning och AA hade kanske inte varit helt fel.


signatur

Eller inte?

Medlem

Ny Nintendo konsol kommer och släppas den dagen när man visa nåt annat än bara bättre upplösning på spel.

Allting nintendo har gjort så har dom andra spelhusen följt efter förutom bättre grafik. Där sony och microsoft förbättrar nuvarande hårdvara så jobbar nintendo mot det mer innovativa hållet.

Medlem
Skrivet av WIZZY365:

Ny Nintendo konsol kommer och släppas den dagen när man visa nåt annat än bara bättre upplösning på spel.

Allting nintendo har gjort så har dom andra spelhusen följt efter förutom bättre grafik. Där sony och microsoft förbättrar nuvarande hårdvara så jobbar nintendo mot det mer innovativa hållet.

Nu va det ju faktiskt Sony som startade allting med EyeToy.

Medlem
Skrivet av Whip:
Skrivet av WIZZY365:

Ny Nintendo konsol kommer och släppas den dagen när man visa nåt annat än bara bättre upplösning på spel.

Allting nintendo har gjort så har dom andra spelhusen följt efter förutom bättre grafik. Där sony och microsoft förbättrar nuvarande hårdvara så jobbar nintendo mot det mer innovativa hållet.

Nu va det ju faktiskt Sony som startade allting med EyeToy.

Nintendo var före med Power Glove.

Medlem

Jag har ägt samtliga konsoler ifrån nuvarande generation och den som överlägset stod och damma mest vart vårat Wii. Vi körde Nintendos egna titlar och sedan fanns de inte mycket mer att hämta hos konsolen som tilltalade mig personligen.

Nintendo har helt klart ett par ess de alltid kör med och dessa är som vanligt Zelda, metroid och mario i alla dess former.
Dessa är också till 90% de ända spelen som folk brukar vara sugna på när de ska släppas till Wii. De andra titlarna som släpps känns oftast som mediokra ps2 spel med Wiimote stöd.

Kvittar hur bra idéer de än har. Grafik är inte allt, men snyggare grafik ger en bättre inlevelse också inte enbart ögongodis. De är dock min åsikt.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Så länge Nintendo säljer bättre än konkurrenterna finns det väl ingen anledning att berätta att de jobbar på en ny konsol.

Det vore försäljningsmässigt självmord att göra det. Det är klart att de spånar på en ny konsol, men svårt att veta hur långt de kommit.

Medlem

ny konsoll när vi får slut på ide'er = ny konsol när vi får råd med en platina jacuzzi


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av Whip:
Skrivet av WIZZY365:

Ny Nintendo konsol kommer och släppas den dagen när man visa nåt annat än bara bättre upplösning på spel.

Allting nintendo har gjort så har dom andra spelhusen följt efter förutom bättre grafik. Där sony och microsoft förbättrar nuvarande hårdvara så jobbar nintendo mot det mer innovativa hållet.

Nu va det ju faktiskt Sony som startade allting med EyeToy.

Nintendo var före med Power Glove.

och den var ju hästpiss diaree'as tarm och var en jä*la styggelse till spel industrin
(sorry för spammet)


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

1
Skriv svar