Medlem

"Men det här är inget man lär sig på en kvart. Du kommer dö. Och dö. Och dö och dö och dö. Vad värre är, när du dör måste du börja om från början på banan. Jobbigt. "

Säger nog allt om spelet. Var sjukt svårt.... tycke det ska vara underhållande och roligt att spela, det här spelet får man bara grå hår av!
uch vad dåligt skit

Medlem

det här är nog vad jag väntat på jävligt länge.. senaste spel man haft något problem med var Ninja Gaiden till NES

Medlem

"Säger nog allt om spelet. Var sjukt svårt.... tycke det ska vara underhållande och roligt att spela, det här spelet får man bara grå hår av!
uch vad dåligt skit "

Visst är det svårt, men det är ju just det som är hela poängen med spelet. Det får en att vilja fortsätta och försöka ta sig förbi de där fienderna som gång på gång tar kål på en. Och när man väl lär sig hur man ska göra för att överleva så sitter man där och flinar elakt när man spöar allt i sin väg... tills man dör ännu en gång.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Fan! Jag var så nära att köpa det i Japan förra veckan men sket i det ><

Medlem

Hoppas det kommer till Xboxen, verkar ju riktigt bra!

Medlem

Verkar vara lika hardcore som ett annat av mina favoritspel, Shiren the wanderer till Nintendo DS.

Blir ett köp efter midsommar!

Inaktiv

Skönt att det finns några som verkligen vågar göra såna här spel fortfarande. Populäriteten visar att det finns en marknad. Mer såna här spel och mindre Move/Kinect casual spel tack!

Medlem

Det är skönt med casual-spel ibland som omväxling. Men det är sådana här spel som verkligen gör rätt för priset man betalar för dem.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Ni hade gärna fått skriva lite om World Tendency (och Character Tendencies) också. Det är en ganska intressant sida av spelet som kan göra det hela mycket knepigare (eller mycket enklare om man förstår sig på det). World Tendency är något många (de flesta?) DS-spelare inte förstår sig på, och tycker därför spelet är omänskligt svårt. Håll dig i ghost formså blir spelet mycket enklare fast att du har mindre HP!

World Tendency är ett system som antingen gör spelet enklare eller svårare. Varje gång du (som levande) dör får du -1 i world tendency mot svart för den världen du befinner dig i. Svart tendency innebär att fienderna får mer liv, slår hårdare och droppar mindre medics, men innebär också att du får mer själar per kill. Du får +1 world tendency när du dödat en boss (+1 mot white tendency). Har du full white tendency (pure white tendency) får du tillgång till speciella händelser i spelet, och likadant för pure black world tendency. Du får också -1 till -3 om du dödar NPCs i spelet eller gör andra elaka handlingar.

Ett jävligt hett tips är alltså att när du dödat en boss och får livet tillbaka att ta självmord i Nexus. Din tendency påverkas inte när du dör här och du kan nu i ghost form dö obegränsat antal gånger utan att din World Tendency förändras negativt och du får ett lättare spel.

Sen finns det Character Tendency också, men dom är långt ifrån lika viktiga

Spelar New Game+ nu, ett par bossar mellan mig och New Game++!

Jag vågar inte säga hur många försök jag lagt ner på Flamelurker, eller hur högt jag skrek när jag han dog, både på New Game och New Game+

Medlem

Ja, vill de typ dubbla omsättningen och casha in mera så är det bara att göra till en viss konsol till... I'm waiting

Medlem

Jag tyckte Ninja Gaiden till Xbox var jobbigt nog. Det här ser ju helt loco ut... Men fan vad jag vill prova på det ändå!

Medlem

Hurra!!! köpt en ps3:a och förbeställt Demon's Souls: Black Phantom Edition, (köpte även naughty bear, värkar så mysigt)
Nej nu är man glad :DD kul att spelet fick 5/5 inte ofta man ser det


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Wingu:

Jag tyckte Ninja Gaiden till Xbox var jobbigt nog. Det här ser ju helt loco ut... Men fan vad jag vill prova på det ändå!

DS är absolut en nivå till, åtminstone en nivå över Ninja Gaiden Sigma. Ninja Gaiden till Xbox (gissar på att du inte menar NES) kan jag inte uttala mig om. Tycker dock inte att NGS kändes alls lika rewarding när man avancerade framåt genom spelet som Demons Souls gör.

Det ska också sägas att långt ifrån hela spelet är skitsvårt. Några av bossarna klaras utan problem.

Skrivet av Seek3r:

det här är nog vad jag väntat på jävligt länge.. senaste spel man haft något problem med var Ninja Gaiden till NES

Kan varmt rekommendera DS om du gillar ActionRPG

Medlem

Så sugen att köpa men jag tror jag inte har tålamodet! Kanske köper för att stödja denna typ av spel! Grymt PS3 exklusivt spel!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

black phantom edition bokades dagen jag fick reda på att det skulle komma till europa. awesome!
köpte US-versionen från början, men eftersom jag är svag för collector editions osv så vart detta ett värt köp. ett plus är ju också att spelet är fruktansvärt billigt med tanke på vad man får med i black phantom edition.

Samma story här. Har sett fram emot detta länge nu.


signatur
Medlem

vafan nu längat man ju ännu mer, det ska bli kul som fan när man själv tycker sig vara en duktig gamer sen blir totalt sågad av spelet.

Medlem

är det här liknande dragon age, som jag blev djupt besviken på, eller är det ett helt nytt sätt att spela på?

Medlem

Härlig recension, men som Wortex sa kände jag att det hade varit fint med en lite längre introduktion än "dina handlingar har konsekvenser".

Däremot såg jag att det fanns en film om det här på FZ.se, nämligen Demon's Souls (Video walkthrough 3):
http://www.fz.se/filmer/20100107/demons-souls-video-walkthrou...

För de som är intresserade.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Synd att man inte har en PS3...

Medlem

fick hem spelet idag. jag är besviken på webhallen, mitt fodral var lite böjt på olika ställen. jävla webhallenpaketerare. aja, jag är excited iaf!

Medlem

hmm måste säga att detta verkligen inte är för alla....trodde jag skulle gilla det men när man suttit en timma och sen dör för att börja om från början är det inte roligt....inte nån stans=/

ni måste ha bra nerver ni som spelar det

Medlem

Grejen med att dö är att du lär dig precis vart alla fiender står någonstans och hur de attackerar. Så det är nästan ett krav på att du ska ha en sköld som du kan parera med. Och om du är riktigt försiktig så kan du cirkla runt fienden och sedan använda en lätt attack när du är bakom honom. Då utför du en backstab så att säga Övning ger färdighet som det heter, jag lackade lika mycket som du i början men nu har jag klarat spelet 2 gånger och är på NG++ och fullkomligt älskar det!
Men jo det krävs att man har ett visst mått tålamod när man spelar det här. Själv avskyr jag svåra spel i allmänhet, men det här älskar jag!

Det ska även sägas att alla dörrar du öppnar och alla föremål du plockar på dig inte försvinner.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Inaktiv

Verkar ju galet intressant men man har ju ingen ps3

Medlem

Tack FromSoftware för att ni vågade göra ett riktigt hardcore spel. Efter lång väntan fick jag mitt från en importör i asien för ca 10mån sen. Det var slut överallt då så att det tog såhär lång tid är obegripligt.

Demon's Souls är spelet som dödar din char, sparkar på dig och frågar om du tänker lära dig spela eller ge upp. Om och om igen händer saker som att till slut lyckas döda en svår fiende och stolt få passera bara för att bli mosad av ett stenblock eller bli dränkt i eld av en drake istället...det är bara att börja om och göra rätt för det är Demon's Souls och checkpoints o autosaves finns Ej här.

Fel gear och satt levelup points galet så en boss blir omöjlig? Tough luck, fixa rätt o bli bättre annars ge upp. Det här måste vara det enda spelet mig veterligen som bokstavligen deletar unika items bara för att du inte just då kan plocka upp det?! Alltså om man har för mycket i packningen och ska loota något riktigt gött, återvänder efter att ha dumpat grejer ja då är ditt once per char item borta. Frustrerande lärdom det.

Medlem

Har lirat det här spelet flera timmar om dagen sen det släpptes (i torsdags) och har "bara" kommit till 3-1. Fick ner flamelurker idag efter ungefär 20 försök. Sjukt svårt spel, men också väldigt beroendeframkallande.

Typiskt japanskt dock. De belönar dig inte för framgång, de straffar dig för att du misslyckas.

Medlem

gjorde först en thief som jag spelade på i 9 timmar innan jag skapade en magiker och klarade hela spelet på 15 timmar. Tyckte det inte var SÅ farligt svårt faktiskt...

Medlem

neh bra recension men lite väll överdrivet, vist spelet är svårt men det tog cirka 16 timmar att klara ut, nära körde som hunter, och fokuserade mkt på pilbågge o snabba svärd dessutom dog jag bara 17 ggr genom spelet, så det där me hundratals timmar, och att bara 1-1 (värld 1 banna 1) skulle ta en handfull me timamr stämmer inte heller, den tar ju cirka 30-60 min beroende på klass osv, men skit kull spel o bra rescension annars


signatur

Rwa?

Medlem

Fy vad grymt! Så här tusen år efter kommenterar jag äntligen på demon's souls!
Visste ni att i framtiden kommer spelet ges ut igen och få samma betyg som det fick här?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar