Musik- Någon som vet någon bra akustisk artist lr låt?

Medlem
Skrivet av natogundalf:
Skrivet av klotet:

ja trode du gillade akustisk musik eftersom du posta i den här tråden å då gillar man ju inte bra musik :\

Det är bara töntar som lyssnar på metal, vilket du bevisar genom att glida in och dissa RIKTIG musik med din kassa stavning och bristande retorik. Dra och lyssna på din jävla metal i nått hörn för i det musikaliska finrummet har du fan inget att göra. Stick och snea nånstans med dig.

Wou, wou, wou. Tagga ner lite här nu va? Bara för att dina metafysiska egenskaper inte tillåter dig att tycka om tonerna till metal så innebär det inte per automatik att vi som älskar musiken är töntar.

Det enda töntiga som jag läst i denna forumtråd är när du går in och bashar alla metallyssnade människor och samtidigt påstår att det skulle vara mindre "riktig" musik gentemot Beatles och liknande.

Att man inte tycker till exempel RnB är riktig musik, det förstår jag faktiskt, då det krävs en dator och en kafferast för att slänga ihop beatsen till en låt.

Men vad som skulle göra brittpop mer riktig än till exempel svartmetall då det ofta är en person som skriver/spelar in vartenda instrument själv, som dessutom är väldigt komplexa melodier och arrangemang, får du ytterst gärna förklara för mig.

och btw: http://www.telegraph.co.uk/science/science-news/3352230/Heavy...


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Citat:

Men vad som skulle göra brittpop mer riktig än till exempel svartmetall då det ofta är en person som skriver/spelar in vartenda instrument själv, som dessutom är väldigt komplexa melodier och arrangemang, får du ytterst gärna förklara för mig.

Varför skulle någon musik vara mer riktig för att den är mer komplex?

Medlem
Skrivet av båtsman:
Citat:

Men vad som skulle göra brittpop mer riktig än till exempel svartmetall då det ofta är en person som skriver/spelar in vartenda instrument själv, som dessutom är väldigt komplexa melodier och arrangemang, får du ytterst gärna förklara för mig.

Varför skulle någon musik vara mer riktig för att den är mer komplex?

Får då får natogundalf känna sig speciell, intelektuell och finkulturell.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Citat:

Men vad som skulle göra brittpop mer riktig än till exempel svartmetall då det ofta är en person som skriver/spelar in vartenda instrument själv, som dessutom är väldigt komplexa melodier och arrangemang, får du ytterst gärna förklara för mig.

Varför skulle någon musik vara mer riktig för att den är mer komplex?

I agree. Det är upp till var och en vad som är "riktigt" eller inte.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Varför skulle någon musik vara mer riktig för att den är mer komplex?

Det var inte jag som tog upp uttrycket "riktig musik".
Men om man nu gör det så tycker jag nog mer avancerade saker ska gå före fikarastsihopplock.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Det var inte jag som tog upp uttrycket "riktig musik".
Men om man nu gör det så tycker jag nog mer avancerade saker ska gå före fikarastsihopplock.

Nej, men du fortsatte använda begreppet.

Så mer arbete = mer riktig musik? Alltså är typ Meshuggah och liknande band den riktigaste musiken?

Ta det inte fel, jag är genuint intresserad!

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av BudoWhoopass:

Det var inte jag som tog upp uttrycket "riktig musik".
Men om man nu gör det så tycker jag nog mer avancerade saker ska gå före fikarastsihopplock.

Nej, men du fortsatte använda begreppet.

Så mer arbete = mer riktig musik? Alltså är typ Meshuggah och liknande band den riktigaste musiken?

Ta det inte fel, jag är genuint intresserad!

Ja, det är sant. Blev lite sur av bashningen.
Jag vill egentligen inte definiera musik överhuvudtaget, för det är för individuellt.
Nä, jag vet inte vad jag tänker längre, det är bara omoget att trycka ner andras musiksmak öht, för det är just vad det är; smak, och inget annat.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Vem behöver trycka ner andra musiksmaker ändå, alla vet att metal är nästa steg på den musikaliska evolutionen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Ja, det är sant. Blev lite sur av bashningen.

Inte kul att få sin smak nedtryckt.

Citat:

Jag vill egentligen inte definiera musik överhuvudtaget, för det är för individuellt.
Nä, jag vet inte vad jag tänker längre, det är bara omoget att trycka ner andras musiksmak öht, för det är just vad det är; smak, och inget annat.

Jag håller med! Varför jag undrade var dock för att jag i viss mån tycker likadant, men kan inte riktigt förstå varför. Jag värderar också mycket musik högre än sådant som är "gjort på en kafferast" á la mtv och radiomusik, men jag är inte konsekvent och tycker komplexare = bättre eftersom jag någonstans drar gränsen. Så åsikten kommer från något annat håll.

Därför jag var intresserad av att höra någon annan reflektera kring det.

Medlem
Skrivet av Greger:

Vem behöver trycka ner andra musiksmaker ändå, alla vet att metal är nästa steg på den musikaliska evolutionen.

Insert Godwin here.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av BudoWhoopass:

Ja, det är sant. Blev lite sur av bashningen.

Inte kul att få sin smak nedtryckt.

Citat:

Jag vill egentligen inte definiera musik överhuvudtaget, för det är för individuellt.
Nä, jag vet inte vad jag tänker längre, det är bara omoget att trycka ner andras musiksmak öht, för det är just vad det är; smak, och inget annat.

Jag håller med! Varför jag undrade var dock för att jag i viss mån tycker likadant, men kan inte riktigt förstå varför. Jag värderar också mycket musik högre än sådant som är "gjort på en kafferast" á la mtv och radiomusik, men jag är inte konsekvent och tycker komplexare = bättre eftersom jag någonstans drar gränsen. Så åsikten kommer från något annat håll.

Därför jag var intresserad av att höra någon annan reflektera kring det.

Ah, nä. jag förstår.
Kan inte motivera det heller.
Men jag menade inte att komplexare=bättre, egentligen. Enkelhet i all ära, se bara på Satyricon som är väldigt enkelt, för att vara i den genren, men ändå ett av mina favoritband.

Äh, jag vet inte. Tack : >


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Är förvånad att ingen har tipsat om Cat Stevens


signatur

B lup

Medlem

Jag är besviken på dig BudoWhoopass, mer maktmissbruk!

Pop-musik är ju ändå ganska 'avancerat', personerna som gör musiken använder musik-teori för att hitta ackorden som ska spelas och även vad för chord progression som ska användas.

Bara för att sångaren troligen inte kan läsa musik eller har någon aning om vad h*n sjunger betyder inte att dom som står bakom allt är lika inkompetenta.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag är besviken på dig BudoWhoopass, mer maktmissbruk!

Pop-musik är ju ändå ganska 'avancerat', personerna som gör musiken använder musik-teori för att hitta ackorden som ska spelas och även vad för chord progression som ska användas.

Bara för att sångaren troligen inte kan läsa musik eller har någon aning om vad h*n sjunger betyder inte att dom som står bakom allt är lika inkompetenta.

Javet, borde missbruka den mer! :C

Jo, de som skriver låtarna kan mycket väl vara duktiga, då de lyckas göra hits på hits (de som sjunger låtarna de skapar har jag inget över för, över huvud taget). Sen tycker jag det är tragiskt hur radiomusiken har utvecklats sig. Men det är klart: alla har inte tiden/intresset av att sätta sig in och skaffa en djupare musiksmak än att de verkligen tycker om den sortens musik.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Kan ju påpeka lite snabbt att innan en hit placeras, har det varit minst 10'000 andra låtbidrag bakom.

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Javet, borde missbruka den mer! :C

Jo, de som skriver låtarna kan mycket väl vara duktiga, då de lyckas göra hits på hits (de som sjunger låtarna de skapar har jag inget över för, över huvud taget). Sen tycker jag det är tragiskt hur radiomusiken har utvecklats sig. Men det är klart: alla har inte tiden/intresset av att sätta sig in och skaffa en djupare musiksmak än att de verkligen tycker om den sortens musik.

Radiomusik har alltid varit precis som den är nu, om du hade åkt tillbaka i tiden till 50talet, 60talet, 70talet, 80talet, 90talet så hade du hört dynga på radion, och det mantrat du säger har folk sagt sen musikens begynnelse.

"Det var bättre förr" är bara sant om du bara kollar på dom band som lyckas stå sig mot tidens tand, för folk glömmer bort att skit produceras även förr i tiden, men av uppenbara skäl så minns ingen dom för att dom var just det, skit.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av BudoWhoopass:

Javet, borde missbruka den mer! :C

Jo, de som skriver låtarna kan mycket väl vara duktiga, då de lyckas göra hits på hits (de som sjunger låtarna de skapar har jag inget över för, över huvud taget). Sen tycker jag det är tragiskt hur radiomusiken har utvecklats sig. Men det är klart: alla har inte tiden/intresset av att sätta sig in och skaffa en djupare musiksmak än att de verkligen tycker om den sortens musik.

Radiomusik har alltid varit precis som den är nu, om du hade åkt tillbaka i tiden till 50talet, 60talet, 70talet, 80talet, 90talet så hade du hört dynga på radion, och det mantrat du säger har folk sagt sen musikens begynnelse.

"Det var bättre förr" är bara sant om du bara kollar på dom band som lyckas stå sig mot tidens tand, för folk glömmer bort att skit produceras även förr i tiden, men av uppenbara skäl så minns ingen dom för att dom var just det, skit.

Må hända att det var likadant då, iofs.
Men att det var bättre förr har jag aldrig påstått, skulle säga tvärtom snarare.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Jag, precis som du virus, älskar aukustisk musik, eller i alla fall musik utan elektroniska inslag.

För tillfället lyssnar jag mycket på musik i stil med denna snubben:

och


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar