Den fläskiga Diablo III-patchen är ute nu!

Robot
Den fläskiga Diablo III-patchen är ute nu!

1.0.3-uppdateringen förenklar Inferno-svårighetsgraden och nerfar attack speed – vad tycker du om Blizzards ändringar?

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Den fläskiga Diablo III-patchen är ute nu!

Bra patch, folk kommer gråta blod om dom stackat upp mycket attackspeed dock :P, gick själv från 2.4 till typ 1.8 slag per sekund, men attackspeed va på tok för bra helt enkelt.

Medlem

Jättedålig patch.. spelade i morse, facerollade mig igenom Act 2 hur lätt som helst..

TACK BLIZZARD! ni gjorde en onödig nerf.

Kan tillägga att hela general chatten grät i förtvivlan hur lätt alla rare packs har blivit

Medlem

Helg om 1h, hem och gamea!

Skrivet av Ztreek:

Jättedålig patch.. spelade i morse, facerollade mig igenom Act 2 hur lätt som helst..

TACK BLIZZARD! ni gjorde en onödig nerf.

Kan tillägga att hela general chatten grät i förtvivlan hur lätt alla rare packs har blivit

Vad betyder "facerolla" ?

Medlem

Ge dig Ztreek... Den var LÅNGT FRÅN onödig.
Inferno act 1 -> 2 skillnaden var värre än skämtbilden om Eve Online learning curve.

Medlem

Dagens gamers, inte ens casualiserade spel är enkla nog. Å andra sidan tjänar nog Blizzar dmer på att låta fler nå till Inferno, då de troligtvis köper mer gear där.
Förenkla för att tjäna mer, låter passande...

Medlem

sitter du och säger att inferno act 2 och frammåt var casual innan patch så har vi nog spelat två olika spel...

Inaktiv

Var inte meningen att Inferno just skulle vara riktigt svårt för att
tillgodose dom som vill ha det svårt som fan, o lite hardcore?

Inte omöjligt att klara heller då det redan gjorts.

Var det några codare som inte klarade Inferno på första försöket som startade ett flamewar på deras forum och fick till mer nerfs?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ztreek:

Jättedålig patch.. spelade i morse, facerollade mig igenom Act 2 hur lätt som helst..

TACK BLIZZARD! ni gjorde en onödig nerf.

Kan tillägga att hela general chatten grät i förtvivlan hur lätt alla rare packs har blivit

Vad betyder "facerolla" ?

Det är ett uttryck för att beskriva att något är så lätt att det inte krävs någon skicklighet överhuvudtaget, du kan bokstavligen rulla ditt ansikte över tangentbordet och fortfarande vinna...

GeekDictionary

Beskrivande bild


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Mina items är värdelösa nu när attack speeden blev nerfad.

Medlem

Synd för de som har betalat massa guld för grejer med attackspeed men den nerfen har ju dock varit känd ett tag nu. Inget oväntat precis. Var ju en OP stat från början och alla visste det, bara att se priserna och efterfrågan på just den staten på AH.

Skrivet av Ztreek:

Jättedålig patch.. spelade i morse, facerollade mig igenom Act 2 hur lätt som helst..

TACK BLIZZARD! ni gjorde en onödig nerf.

Kan tillägga att hela general chatten grät i förtvivlan hur lätt alla rare packs har blivit

Så du har Act 2-4 samt Diablo på farm nu med endast vänsterhanden då eller?

Inaktiv

Act 2 blev hur enkelt som helst nu, annat än att dö ganska omgående. Barbarian, 14k dps, 39k hp 800+ RA.

Skrivet av Sahsoka:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ztreek:

Jättedålig patch.. spelade i morse, facerollade mig igenom Act 2 hur lätt som helst..

TACK BLIZZARD! ni gjorde en onödig nerf.

Kan tillägga att hela general chatten grät i förtvivlan hur lätt alla rare packs har blivit

Vad betyder "facerolla" ?

Det är ett uttryck för att beskriva att något är så lätt att det inte krävs någon skicklighet överhuvudtaget, du kan bokstavligen rulla ditt ansikte över tangentbordet och fortfarande vinna...

GeekDictionary

Beskrivande bild

Tack för förklaringen! Haha, klockren bild, förövrigt

Medlem

"Magic Find will no longer be considered when looting objects in the environment such as chests, barrels, vases, pots, and corpses"

Men fan, jag som älskar att öppna kistor.. (Inte farma)
Dom hade gärna fått sänka det, men att ta bort det helt va la lite over the top..?

Vaser och sån skit fattar jag helt, men kistor...
Skatt-kistor..

*sniff*

Medlem

Gick från 3 attacker per sekund till 2, måtligt road. Gillade starkt att attackera snabbt med min munk.

Höll på farma act 3 pre-patch med vissa svårigheter innan. Provade lite i morse... Det var... Ja, patetiskt lätt. Behövde inte alls tänka på att undvika olika typer av monsters attacker. De va bara köra på, och det med tanke på att jag bara har 340 res och dual wieldar...


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Mina items är värdelösa nu när attack speeden blev nerfad.

I feel for you. Min 1200 båge har numera bara 8% increased speed *snyft snyft*

Medlem
Skrivet av Spiff:

Ge dig Ztreek... Den var LÅNGT FRÅN onödig.
Inferno act 1 -> 2 skillnaden var värre än skämtbilden om Eve Online learning curve.

Kanske för vissa människor ja..
Jag och mina vänner har haft en perfekt svårighetsgrad på Act II.. dog lite då och då, men fick lagom stor progress för att fortsätta nöta på.

Grejen är ju att folk inte inser att de inte kan springa rakt igenom allt som de gjort på alla andra svårigheter och acter, man måste tänka till, man måste använda skills rätt och sedan använda sig av miljön till det positiva.
ALLT går ju att undvika som rare/champions/boss försöker döda dig med.. med lite skicklighet kommer du förbi det på ett ögonblick.

Skadan på Act 2 gick ifrån 8000-9000 till 2500-3000 på mig, det är en stor summa skada.. nästan 66% skadenerf på just mig, därför uppskattar jag inte denna patch speciellt mycket.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Var inte meningen att Inferno just skulle vara riktigt svårt för att
tillgodose dom som vill ha det svårt som fan, o lite hardcore?

Inte omöjligt att klara heller då det redan gjorts.

Var det några codare som inte klarade Inferno på första försöket som startade ett flamewar på deras forum och fick till mer nerfs?

Det är skillnad på svårt och näst intill omöjligt.
Act 2 var en brick wall innan, kanske inte för DH, Wizard och WD... Men monk och barb.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hälften av min equipment som hade attackspeed blev hälften så bra. -_-

Medlem

Betyder ju å andra sidan att man kanske snart kan klara spelet o dra igång Civ V igen nu när det kommer lite kungar o religon!

Men jag är inte förvånad... Det finns lite för många kids idag som är bortskämda att man ska klara spel utan att anstränga sig, och efter att denna generationen whinat en del på Blizz så ger Blizz vika o nerfar...

Lite tråkigt med MF-nerf på envirominet... De står ju där för att slås sönder. Och det är ju mycket roligare att slå sönder dem ifall att de kanske kanske kan droppa något gult, eller tom orange. Vilket kommer ske bra mycket mer sällan nu =/

Medlem

Tur att man inte satsat mkt på Attack speed, polaren gick ner från 47k till 29k dps. ;P

Medlem

Förlorade 30% av min damage, lite surt. Act 1 Inferno var inga problem, men med den låga Attack Speeden och den låga Damagen går det inte längre.

Detta var på en Wizard, så jag känner att jag måste attackera snabbt då. Tycker att Barbarer ska vara lite segare Tanks, så jag gör en sådan istället nu när man ändå attackerar långsamt..

Medlem

Jag gick ned från 56 till 44k dps. Inte så illa som jag befarade att det skulle bli.

Lite Offtopic: Hur tacklar ni som kör Demon Hunter de äckliga cloakande maskmänniskorna?

Medlem

sjukt kass patch, repair cost är bara löjligt hög och det här med att nerfa attack speed är jag väl inte direkt glad över heller då all min gear är värdelös mer eller mindre.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Jag gick ned från 56 till 44k dps. Inte så illa som jag befarade att det skulle bli.

Lite Offtopic: Hur tacklar ni som kör Demon Hunter de äckliga cloakande maskmänniskorna?

du cloakar när de börjar hissa och du ser dom nära dig. sen bara öser du dina abbilitis på dem

Medlem

endå ett tråkigt skitspel tyvärr :/

Medlem
Skrivet av FuzioN:

endå ett tråkigt skitspel tyvärr :/

Smaken är som baken.

Skrivet av ReeBart:
Skrivet av v1lle3:

Jag gick ned från 56 till 44k dps. Inte så illa som jag befarade att det skulle bli.

Lite Offtopic: Hur tacklar ni som kör Demon Hunter de äckliga cloakande maskmänniskorna?

du cloakar när de börjar hissa och du ser dom nära dig. sen bara öser du dina abbilitis på dem

Ibland så låter de först när de är precis bredvid och då hinner jag inte alltid reagera.
Templar är inte tillräckligt offensiv, han gillar mest att gå bakom mig.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Var inte meningen att Inferno just skulle vara riktigt svårt för att
tillgodose dom som vill ha det svårt som fan, o lite hardcore?

Inte omöjligt att klara heller då det redan gjorts.

Var det några codare som inte klarade Inferno på första försöket som startade ett flamewar på deras forum och fick till mer nerfs?

Nyss grinade folk för att mobs one-shottade spelare till höger och vänster på Inferno. Nu grinar (antagligen andra) över att någon verkligen har klarat inferno, vilket tydligen gör det till "casual".

Jag har några tips för dom som tycker det är för casual just nu:
1. Spela utan mus.
2. Spela medans du suger på valfri tumme
3. Spela med skärmen avstäng.
4. Spela inte Diablo 3...alls.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Mina items är värdelösa nu när attack speeden blev nerfad.

samma här...

12
Skriv svar