Vi spelar RISK! Världen är räddad av den blå fanan, Grattis Mr. G!

Medlem

hur gör ni med striderna då? ni lär ju inte kunna sitta och rulla tärningar hemma och skriva...

signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av RagNy:

hur gör ni med striderna då? ni lär ju inte kunna sitta och rulla tärningar hemma och skriva...

Det är ungefär vad som kommer ske faktiskt, folk skickar in via PM till mig hur dom vill att deras arméer ska flyttas, jag kollar i vilken turordning spelarna får utföra sina orders (jag rullar tärning för varje spelare, den som får högst får utföra sina orders först, den med näst högst kommer efter och så vidare) och skriver ner var folk har attackerat helt enkelt.

Det kommer innebära att man måste förbereda sig och verkligen planera ut hur man vill att ens tur ska se ut, det kan exempelvis verka vara en riktig gåva att få köra sina rundor först, men om du tar över mycket under din tur och du är först så kan du förlora allt senare när den som hamnade sist i turordningen bara plöjer igenom dina territorium för att du har knappt några arméer kvar.

Kanske obegripligt, men jag tror du kommer förstå vad jag menar när första rundan är avklarad.

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Ariath:
Skrivet av Greger:

Allt är Bjosarns fel >: (

Ge inte upp rollen som spelledare så det blir game over innan vi startat bara:)

Inga planer på det, jag tänker sitta och nöta f5 i den här tråden om det så blir min död!

My kind of guy:) Jag lurkar en gång i timmen för att se om det händer nåt i tråden.

RagNy! Inget snack och häng med nu. En plats med först till kvarn:D

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Greger: Jag fattar, dock inget fusk från din sida med handhavandet av tärningar

Ariath: Orkar inte >.< skulle bli som Bjosarn, glömma bort det osv. sen är det bäst då jag får slå tärningarna. Brorsan har fått ex antal utbrott då jag spöat han big time med typ 2armeér mot 20

signatur

Medlem

Om nån lämnar så är jag på! Aktiv flera timmar om dagen!

Medlem

Det är mellan bjosarn, theHarmlessWarrior och Strumpa att få den grå platsen.

signatur

Medlem
Medlem

Jag är med nu ska bara skicka in vart jag ska placera mina trupper. Kan väl ta en 5 minuter

EDIT: Klar!

Medlem

[size=15]Skicka in era orders för Runda 1 nu dudes/dudettes![/size]

Jag vill veta var ni placerar era förstärkningar, jag vill veta var ni vill attackera med era arméer, jag vill veta hur många arméer ni skickar ifall något går snett (någon kanske attackerar er och ni förlorar 3 av 6 soldater, skickar ni fortfarande alla soldater ni har på närliggande territorium?) och om ni flyttar era arméer i slutet av rundan (En förflyttning mellan närliggande territorium gäller).

Ni kan också göra EN fortsättningsattack (dvs A attackerar från Alberta till Western United states, tar över utan förluster och kör sedan en attack mot Eastern United states) per runda.

länk
Mr. G +3
Strumpa +3
Ariath +3
xhosa +3
EliasN +3
Andersson +3

signatur

Medlem

Inloggade FZ-medlemmar steg från 300 till över 600 på en timme. Det måste vara för att RISK! är igång;)

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Inloggade FZ-medlemmar steg från 300 till över 600 på en timme. Det måste vara för att RISK! är igång;)

Ja det är grymt mycket action på slagfältet just nu! Skickade precis in mina order!

Medlem

Fem orders är inne, Mr. G behöver dock besvara min fråga som jag skickade över PM till han.

Endast xhosa som inte skickat in, kul att se sådan aktivitet bland kombatanterna faktiskt

signatur

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Fem orders är inne, Mr. G behöver dock besvara min fråga som jag skickade över PM till han.

Endast xhosa som inte skickat in, kul att se sådan aktivitet bland kombatanterna faktiskt

Klart det är aktivitet nu men vänta en vecka så lär denna tråd vara död.

Medlem

Gött! Trodde det skulle ta mycket längre tid för alla. Nu är det bara å hoppas att xhosa skickar in sina ordeer snart
Lycka till med era drag!

P.S. Lyssna inte på pessimisten ovan! Detta kommer bli skitkul!

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Realist menar du. Och ja det blir kul så länge folk inte tröttnar.

Medlem
Skrivet av Andersson:
Skrivet av Strumpa:

Hade du tänkt tröttna på det redan nu?

signatur

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av Andersson:
Skrivet av Strumpa:

Hade du tänkt tröttna på det redan nu? http://www.facepunch.com/fp/emoot/ohdear.png

Jepp. Exakt vad jag skrev.

Medlem
Skrivet av Andersson:

Men ut ur den här tråden om du bara ska störa! Plz

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Andersson:

Men ut ur den här tråden om du bara ska störa! Plz

Haha jaså stör jag nu också, sucks to be you then.

Medlem
Skrivet av Andersson:

Wow, här ber man snällt men vad händer? Sluta bete dig illa!

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Andersson:

Wow, här ber man snällt men vad händer? Sluta bete dig illa!

Lika delaktig som dig i denna lek så du får stå ut ett tag till alternativt slå ut mina arméer så fort som möjligt. Jag kommer inte att ändra mitt beteende.

Medlem

Jag ska utplåna dig min herre, vi tar detta i spelet istället

Medlem

Hur kommer det sig att ara har flera trupper än oss?

Inaktiv
Skrivet av xhosa - A True Legend:

Hur kommer det sig att ara har flera trupper än oss?

Han har lika många men han valde att sätta ut alla på en plats.

Medlem

men gud, hur ska detta sluta.... MR.G campar i oceanien, Xhosa och Strumpa nöter ihjäl sig i asien, Ariath campar i Sydamerika och Andersson tar Nord(amerika). Hoppas på Andersson då, eftersom han kommer närmast bästa taktiken

signatur

Inaktiv
Skrivet av xhosa:
Skrivet av Greger:

Ta strumpa

Vad är ditt problem MS-fanboy xhosa?

Skrivet av Andersson:
Skrivet av Greger:

Hade du tänkt tröttna på det redan nu? http://www.facepunch.com/fp/emoot/ohdear.png

Vad var det jag sa? Lita aldirg på folk med låg post count(eller fanboys).

signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av xhosa:
Skrivet av Greger:

Ta strumpa

Vad är ditt problem MS-fanboy xhosa?

Skrivet av Andersson:
Skrivet av Greger:

Vad var det jag sa? Lita aldirg på folk med låg post count(eller fanboys).

Har inga planer på att lämna. Varit reggad i lite över en månad så anser att antalet inlägg är okej. Du har haft din chans att joina spelet men du tog den inte så sluta gnäll.

Inaktiv
Skrivet av RagNy:

men gud, hur ska detta sluta.... MR.G campar i oceanien, Xhosa och Strumpa nöter ihjäl sig i asien, Ariath campar i Sydamerika och Andersson tar Nord(amerika). Hoppas på Andersson då, eftersom han kommer närmast bästa taktiken

Kul att du hoppas på mig men jag har ingen taktik. Allt jag gör är helt random, ids inte att sitta o pula för mkt med en forum-lek.

Medlem

Det är lugnt Andersson:) Allt kan röra sig om tur också, du kan mycket väl sluta som segrare här. Det är ju inga bonuskort med här heller så ingen kommer få en monsterarmé hehe.

signatur

Medlem

Haha oj jävlar vad hett det går till här då!
Bara bra, rivalitet föder hat, och hat föder ränkesmideri (ni får mer än gärna gadda ihop er 8)).

Update kommer inom kort!

signatur

Skriv svar