Vad är det nördigaste du har gjort?

Medlem
Skrivet av Massy:

73mpl4R, din illegala buse!

Svårt och säga vad jag gjort som varit mest nördigt, kanske mitt rum som är ganska fyllt av datorprylar:D

It was right there, in front of me!

Nördigaste jag gjort? Well, en gång avböjde jag min flickväns... ehum, "inviter" för att istället erövra världen i Civilization.

Medlem

läst det furomet ;P


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Ställde mig framför mina polare och skrek " kage bunshin no jutsu" + "tecknet" man gör till den.

Alla mina polare måste trott jag var dum i huvudet..
Kan också påpeka att jag var lite alkoholpåverkad XD

Edit: Det är från naruto, vissa av dem fattade det, dem måste nog trott jag var en nörd

Medlem
Skrivet av will.i.am:

Sitter jag på en buss och så ser jag att klocklan blir 13:37 då brukar jag skrika det till alla på bussen

Sånt här sabbar alltid trådar som denna. Någon tänker "visste vore det kul om..." och postar sen det som om det faktiskt har hänt för att få någon sorts internetcred. DET DÄR är nog det nördigaste du har gjort alltså. Att skrika "LEEET! TRETTONTRETTIOSJU!" på bussen är inte nördigt, det är bordeline psykotiskt och bara jävligt fel. Och viktigast av allt, du har aldrig gjort det och sååå kul var det inte, så tänk på något riktigt istället så kan vi ha kul tillsammans. Det är ingen press.

Själv måste nog lajv toppa listan. Eller att på ett lan, där skolan tröttnat på att vi snor deras lina och helt enkelt stängt av den, klättra upp på taket med en laptop i en plastpåse (duggregnade) som delade ut sitt WLAN via en jättelång sladd. Täckningen var inte så bra inomhus så det var taket som gällde.

Byggt en Rube Goldsberg-device på säkert 15kg vars enda syfte var att öppna colaburkar.

Köat ute i typ, tre dagar, för att få biljetter till andra LOTR-premiären. Tredje också för den delen.

Läst en av Harry Potter-böckerna som PDF på datorn med halvkass OCR så vissa tecken var fel. Allt för att slippa vänta i några dagar.

Gått ungefär ett halvår i skolan genom att vara vaken till 05, äta frukost, gå hela dagen på koffentabletter, sova från 15:00 till 21:00 och sen börja om.

Ja, listan kan nog göras lång. Nästan så att det var en bättre tid. När man är på den nivån och vet att man har större chans att överleva ett svart hål än att ligga med någon som är snygg (eller ligga ö.h.t.) så har man ju ingen press från samhällets normer att leva upp till.

EDIT: Justeja, SOLKLAR etta måste ju att en gång i tiden faktiskt ha respekterat och uppskattat anime som konstform. Det går fan inte att bli nördigare än en västerländsk snubbe som gillar anime och japan, inte ens om man lajvar och klättrar upp på byggnader för att få internet.

Medlem

Mer eller mindre varit en fanboy, länge sen nu, men det måste vara någon form av "nördigt".

Annars, uh...kollar man runt i mitt rum ser man collector's edition prylar, en tv för 11'000 som endast används till PS3:t, datordelar och en massa annat skit. Vet inte riktigt vad jag 'gjort' dock.

Edit: Kan också påpeka att jag älskar anime, haha! Även ritat det i åratal nu(så länge jag kan minnas). Givetvis har jag ritat fler saker. Cosplaying är kul med för den delen... heh...

Medlem

Jag och en polare satt oss och sket i var sin papperskorg i gymnasiet, det var riktigt nördigt.

Sorgligt nog det sant också.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Jag och en polare satt oss och sket i var sin papperskorg i gymnasiet, det var riktigt nördigt.

Sorgligt nog det sant också.

http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%B6rd

Medlem

"Nörd kommer från engelskans slangord nerd och är en stereotypisk, oftast negativ benämning på en person som har ett fixerat intresse eller intresseområde."

De kanske bara är fixerade vid ett annorlunda intresseområde?;)

Medlem

haha, ja. Möjligtvis.

Medlem

Satt en timma vid datorn på julafton.

Inaktiv

LAN:at BF2 med farsan under en helg, samtidigt skrek vi militärtermer till varandra genom lägenheten (headset är överskattade).


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Haha, har gjort så mycket nördigt, men inget jag kommer på D:
Btw, grym pärlbild


signatur

/)(\ BROHOOF /)(\

Ned
Medlem

Beställde en gång 20 stycken såna tavlor för min ny lägenhet.. bara star trek motiv..

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Satt en timma vid datorn på julafton.

lol... då vinner jag mot dig ganska lätt alltså


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Sitter och spelar på min mobil varje gång jag går på toaletten, är det nördigt?

Medlem
Skrivet av fall:

Sitter och spelar på min mobil varje gång jag går på toaletten, är det nördigt?

not really


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av fall:

Sitter och spelar på min mobil varje gång jag går på toaletten, är det nördigt?

not really

Nehepp. Tog ledigt från jobbet för att spela Call of Duty Modern Warfare 3 vid release då?

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av fall:

Sitter och spelar på min mobil varje gång jag går på toaletten, är det nördigt?

not really

Nehepp. Tog ledigt från jobbet för att spela Call of Duty Modern Warfare 3 vid release då?

Nu börjar de likna något!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Skägg.
10 Chambers

Köade 24 timmar till svenska premiären av The Phantom Menace. I efterhand kanske inte det bästa beslutet.


signatur
Medlem

Ahem, jag har gjort en del nördiga saker, typ spelat på Julafton, skyndat med att äta mat i skolan för att spela CoD4 på rasterna, är sjukt intresserad av medeltids saker typ rustningar och sådant. Helt sjukt tokig när det kommer till coola outfits särskilt hjälmar.

När man lekte med pinnar och sådant goa tider ! =D

Inaktiv
Skrivet av Digu21:

Ahem, jag har gjort en del nördiga saker, typ spelat på Julafton, skyndat med att äta mat i skolan för att spela CoD4 på rasterna, är sjukt intresserad av medeltids saker typ rustningar och sådant. Helt sjukt tokig när det kommer till coola outfits särskilt hjälmar.

När man lekte med pinnar och sådant goa tider ! =D

Är det nördigt att spela på julafton? Då har jag varit nörd varje jul. När man är själv brukar jag sitta och äta samtidigt som jag spelar också.

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av Digu21:

Ahem, jag har gjort en del nördiga saker, typ spelat på Julafton, skyndat med att äta mat i skolan för att spela CoD4 på rasterna, är sjukt intresserad av medeltids saker typ rustningar och sådant. Helt sjukt tokig när det kommer till coola outfits särskilt hjälmar.

När man lekte med pinnar och sådant goa tider ! =D

Är det nördigt att spela på julafton? Då har jag varit nörd varje jul. När man är själv brukar jag sitta och äta samtidigt som jag spelar också.

Njae jag anser inte det som nördigt dock ! Känns som att Jul inte är lika viktigt för mig längre.

Till ett seminarium om "Film och TV som fostrande medium" som jag deltog i under min utbildning, så hade jag samlat in material och videoklipp av tecknade barnprogram, I min nu trasiga laptop.

Detta material gick jag igenom en extra gång inför seminariet jag skulle tala vid...på tunnelbanan, i morgonrusningen.
Så där satt jag klockan halv sju på morgonen bland en massa okända människor och kollade på klipp av bl a, "Galaxy Rangers", "M.A.S.K" och "Smurfarna".

När jag klev av var det bara att skaka av sig alla NÖRDstämplar jag fick under den resan. Men seminariet gick bra, A på den


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Använde argumentet "är sjuk" en gång för att slippa dra ut på krogen en fredagskväll och det blev istället att gå runt på spökfärjan van braun i system shock 2.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skriv svar