En dålig utekväll

Medlem

Idiot jävel minst sagt. Ännu en påminnelse om varför jag inte äns går ut på krogen/puben/klubben längre. Var enda jäkla gång jag varit ut så har det blivit bråk.

Men en sak är säker. Inte en chans att jag hostat upp 1000kr till baldy där. Not a chance in hell.


signatur

http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

Medlem

hahahahaha

Jag har läst hela tråden nu och det enda jag har att säga är:
Vet inte om jag ska skratta eller gråta....

Medlem

Igår blev jag av med min GAIS-halsduk...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

^- Antar att det var du som kastade när du förstod vilket misstag det var att ens köpa den från första början?

Medlem
Skrivet av LeoparD:

Jahopp. Här bor man i Halmstad och är god vän med flera skinnskallar

Nej, men. Det var fruktansvärt dåligt gjort av honom. Sådana personer borde ju få någon slags uppläxning, och då menar jag inte våld. Våld föder våld. Gå till polisen om det.
Men vart var ni när ni var ute?

Vi var inne på B&B när han kom fram. Förstår inte varför vi var där, jag gillar inte ens B&B

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av LeoparD:

Jahopp. Här bor man i Halmstad och är god vän med flera skinnskallar

Nej, men. Det var fruktansvärt dåligt gjort av honom. Sådana personer borde ju få någon slags uppläxning, och då menar jag inte våld. Våld föder våld. Gå till polisen om det.
Men vart var ni när ni var ute?

Vi var inne på B&B när han kom fram. Förstår inte varför vi var där, jag gillar inte ens B&B

Jag har varit på B&B en gång.

Det var första och sista gången.


signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Medlem

Hade slagits för livet som alltid ;P


signatur

Xbox 360 Arcade "Jasper" 120GB

Medlem

har jag bara missat inlägget där någon tipsar om att det finns kamera i de flesta (alla?) bankomater, vilket används flitigt som bevisning. eller har ingen sagt det?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Anledningen till att Skinheadet valde er måste vart för att ni visade er rädda. idioter letar alltid upp de svagaste personerna och ger sig på dom. Man ska aldrig visa rädsla. Snacka med dom alt bara gå ifrån idioter så brukar oftast inget hända. Men skulle han ge sig på er kör med taktiken att ni med är lite rubbade sånt avskräcker. Men som sista utväg om det inte går att lösa med ord slå den jäveln först. Vänta inte på att han slår då är det kört för din del oftast. Slå slå slå spring. Detta kommer från mina personliga erfarenheter då jag varit i ex antal krog bråk. Ibland har jag startat dom ibland andra. Oftast slutar det med 1: man får stryk. 2. Du vinner. 3. Någon bryter bråket. Det är mina högst personliga åsikter och jag tycker man ska undvika våld så långt man kan men man ska inte heller ge bort 1000kr till en idiot.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Intressant hur vissa individer är i krogbråk i mycket större utsträckning än andra?
Jag har ALDRIG råkat illa ut. Aldrig blivit rånad. Aldrig blivit nedslagen. Jag har aldrig slagit ner någon och jag har aldrig rånat någon.
När personer hänvisar till "rädsla" känns det tragiskt. Att man skulle råka illa ut för att man är rädd är inte något jag associerar med brott som har en alkohollokal som arena.
Att sedan människor går ut som "jag har varit i x antal bråk" säger mer om er själva än om situationen på krogen. Jag tror inte att bråk bara händer för slumpvis utvalda individer på slumpvis olika ställen. Det ser man ju bara på hur olika frekvent slagsmål är på eller i närheten av olika lokaler och pubar.
En intressant notering man kan göra är ju mer lättklädda, blonda, storbystade och framför allt unga tjejer det finns i närheten ju mer spänniskillar, lumpenpatrask och hockeybrats ska slåss.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Intressant hur vissa individer är i krogbråk i mycket större utsträckning än andra?
Jag har ALDRIG råkat illa ut. Aldrig blivit rånad. Aldrig blivit nedslagen. Jag har aldrig slagit ner någon och jag har aldrig rånat någon.
När personer hänvisar till "rädsla" känns det tragiskt. Att man skulle råka illa ut för att man är rädd är inte något jag associerar med brott som har en alkohollokal som arena.
Att sedan människor går ut som "jag har varit i x antal bråk" säger mer om er själva än om situationen på krogen. Jag tror inte att bråk bara händer för slumpvis utvalda individer på slumpvis olika ställen. Det ser man ju bara på hur olika frekvent slagsmål är på eller i närheten av olika lokaler och pubar.
En intressant notering man kan göra är ju mer lättklädda, blonda, storbystade och framför allt unga tjejer det finns i närheten ju mer spänniskillar, lumpenpatrask och hockeybrats ska slåss.

Jag håller med dig Bjornsan, det är lite "lumpenprat" över detta med slagsmål och alla är ungefär 70% tuffare på internet än i verkligheten men samtidigt är jag en av dem som inte drar mig för att slåss så jag känner att jag måste säga "någonting"...

Jag har funderat en hel del på detta, varför jag alltid måste "ta itu" med personer och situationer som jag bara kunnat lämna utan att blanda mig i men det går inte... Det GÅR bara inte.

När jag var yngre och vi var ute kom mina vänner alltid och hämtade mig när det var problem någonstans, inte för att jag skrämde någon utan för att de visste att jag skulle stå i vägen för problem 10 gånger av 10. Jag har några gånger varit nära att råka riktigt illa ut men på något sätt har jag klarat mig med skador som bara gör ont när man skrattar.

En faktor som ALLTID har varit inblandad är alkohol, det är definitivt en komponent men det kan också handla om vart man är... och i vilken situation. Jag menar, det är inte så stor risk att någon kommer fram och spottar på en kompis på ICA liksom... Jag vill ju gärna tro att jag skulle reagera på samma sätt även om jag inte är lite "go".

Jag kan inte säga det på annat sätt än att en del människor skall ha stryk, så är det bara.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Castorfiber: Jag lovar att spotta på någon av dina kompisar om jag ser dem, så vi får reda på hur du skulle reagera. Allt för vetenskapen.

Medlem

Verkar va nån skinheadgrej det där. Har vart med om precis samma grej, bara att min polare som han gick iväg med hade tränat thaiboxning i x-antal år. Den där skinheaden fick duktigt med stryk när dom kom runt hörnet, sen gjorde inte de andra 3 någonting

Medlem
Skrivet av båtsman:

Castorfiber: Jag lovar att spotta på någon av dina kompisar om jag ser dem,
så vi får reda på hur du skulle reagera. Allt för vetenskapen.

Jag tror dock att jag hade skrattat ihjäl mig om någon hade spottat på någon av mina kompisar på ICA... dåligt exempel.

Ge dig på min bror, hans barn eller min mor - då behöver du inte göra mycket för att bli dödad på plats.

Seriöst så har detta varit ett problem för mig under uppväxten och nu när jag är vuxen skulle jag kanske kunna ge ungdommar som är "bråkiga" en del råd, tips och tricks men sanningen är nog den att jag hade "klappat till dem" när de börjar jiddra som vi säger här...

Vi får inte glömma att det är otroligt roligt att slåss - jag vet att det låter helt sjukt men jag känner en hel del killar som jag lärt känna genom att slåss med dem. Primitivt, dumt och enkelt ungefär som att chatta på FZ.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Stört vad mycket mysiga människor det finns här. Spelandet kanske gör dem våldsammare ändå.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Vi får inte glömma att det är otroligt roligt att slåss - jag vet att det låter helt sjukt men jag känner en hel del killar som jag lärt känna genom att slåss med dem. Primitivt, dumt och enkelt ungefär som att chatta på FZ.

Ska vi dra på oss ett par shooto-handskar, shin guards och tandskydd så pucklar vi skiten ur varandra och tar en bärs efteråt?

Det är kul att slåss så länge det inte är ute på gatan dvs.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag tror dock att jag hade skrattat ihjäl mig om någon hade spottat på någon av mina kompisar på ICA... dåligt exempel.

Fan då, jag som redan börjat ta reda på dina kompisars vanor...;)

Citat:

Ge dig på min bror, hans barn eller min mor - då behöver du inte göra mycket för att bli dödad på plats.

Då måste du fånga mig först!

Medlem
Skrivet av bjosarn:

En intressant notering man kan göra är ju mer lättklädda, blonda, storbystade och framför allt unga tjejer det finns i närheten ju mer spänniskillar, lumpenpatrask och hockeybrats ska slåss.

Intressant att du drar in just "lumpenpatrask" i detta, då det uppenbarligen är en grupp du inte har speciellt mycket insikt i. Ute på stan med mina lumparpolare så undviker vi alltid bråd, av den anledningen att vi är utbildade i vad slagsmål kan ge för skador samt juridiska konsekvenser.

Själv är jag mer för att dra parallellen av den ökade våldsbenägenheten hos dagens svenska ungdomar och det minskade antal svenska medborgare som idag genomför sin värnplikt.

Att du sen även missat det faktum att det idag inte finns speciellt mycket "spännisar" kvar i försvarsmakten i dagsläget, då det inte är optimalt för deras verksamhet är ytterligare bevis på att du inte vet vad du snackar om.

Medlem
Skrivet av Fredas:

Ute på stan med mina lumparpolare så undviker vi alltid bråd

Skönt att ni gör det, för det finns lumpare som snarare gör tvärtom.

Citat:

av den anledningen att vi är utbildade i vad slagsmål kan ge för skador samt juridiska konsekvenser.

Detta tycks tyvärr inte stoppa andra lumpare.

Citat:

Själv är jag mer för att dra parallellen av den ökade våldsbenägenheten hos dagens svenska ungdomar och det minskade antal svenska medborgare som idag genomför sin värnplikt.

Då får vi först ta reda på om våldsbenägenheten ökar. Sen kan vi försöka ta reda på vad den eventuella ökningen beror på. Ingen idé att hoppa över det första steget.

De flesta jag träffat som inte gjort lumpen har aldrig varit i någon form av slagsmål eller dylikt. En majoritet av dem tycker våld är löjligt och skulle aldrig få för sig att börja slåss, speciellt inte om sådana skitsaker som på krogen. Så våra upplevelser stämmer uppenbarligen inte överens.

Citat:

Att du sen även missat det faktum att det idag inte finns speciellt mycket "spännisar" kvar i försvarsmakten i dagsläget,

Som med alla andra grupper i samhället, är det rötäggen man ser och hör talas om.

Medlem
Skrivet av Fredas:

Intressant att du drar in just "lumpenpatrask" i detta, då det uppenbarligen är en grupp du inte har speciellt mycket insikt i. Ute på stan med mina lumparpolare så undviker vi alltid bråd, av den anledningen att vi är utbildade i vad slagsmål kan ge för skador samt juridiska konsekvenser.

Själv är jag mer för att dra parallellen av den ökade våldsbenägenheten hos dagens svenska ungdomar och det minskade antal svenska medborgare som idag genomför sin värnplikt.

Att du sen även missat det faktum att det idag inte finns speciellt mycket "spännisar" kvar i försvarsmakten i dagsläget, då det inte är optimalt för deras verksamhet är ytterligare bevis på att du inte vet vad du snackar om.

MWHAHAHAHAHAH så mycket bull i en post även fast jag gjort 15 månaders värnplikt, över ett års kontrakt inom armen efter värnplikt och senare beredskapsstyrka/utlandstjänst.

Antar att du gör värnplikt eller gjorde den nyligen så ditt sinne inte har återhämtat sig än?

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

- jag vet att det låter helt sjukt men jag känner en hel del killar som jag lärt känna genom att slåss med dem. Primitivt, dumt och enkelt ungefär som att chatta på FZ.

Det homoerotiska inslaget när det gäller slagsmål tror jag är påtagligare än vad många vågar erkänna - och det här är ett bevis på det!

Skrivet av Fredas:

Intressant att du drar in just "lumpenpatrask" i detta, då det uppenbarligen är en grupp du inte har speciellt mycket insikt i.

Homoerotiska inslaget igen. Vad du gör är tämligen ointressant i sammanhanget eftersom det är vanligare i "manliga" gruppsammanhang - som lagsporter eller andra "sällskap" likt lumpen.

Citat:

Själv är jag mer för att dra parallellen av den ökade våldsbenägenheten hos dagens svenska ungdomar och det minskade antal svenska medborgare som idag genomför sin värnplikt.

Intressant åsikt, som tyvärr betyder föga eftersom det inte finns något som tyder på en sådan koppling. Snarare alkoholkonsumtion (som även CastorFiber antydde.

Citat:

Att du sen även missat det faktum att det idag inte finns speciellt mycket "spännisar" kvar i försvarsmakten i dagsläget...

Notera att jag skrev tre olika grupperingar, en var spännisar, en annan var lumpenpatrask.
Och att vad du anser om min kunnighet inom kriminolog är mindre intressant.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av CastorFiber:

- jag vet att det låter helt sjukt men jag känner en hel del killar som jag lärt känna genom att slåss med dem. Primitivt, dumt och enkelt ungefär som att chatta på FZ.

Det homoerotiska inslaget när det gäller slagsmål tror jag är påtagligare än vad många vågar erkänna - och det här är ett bevis på det!

Haha... jag skall testa det nästa gång.
"Men, jag ville bara känna lite homoerotisk närvaro konstapeln"

Så när man spöar sin flickvän handlar det om "vanlig" erotik då? Nej, det håller inte riktigt.


(Du får inte applicera dina egna preferenser på gemene man, Bjornsan, jag vill minnas att du brukar hångla med dina killkompisar utan att vara gay så dina tankar kring vad som är homo och inte är kanske inte så mainstream)

Hellre en snygg kille än en ful tjej!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Homoerotiska inslag har inte med att man är homosexuell att göra.
Samma sak som när man klappar varandra på rumpan efter en bra match eller ett värdefullt mål.

Alla har väl sett filmer som Top Gun?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Top Gun är höjden av manlighet, den som säger emot detta kan hädanefter inte kalla sig själv man.

Lyssna på den här låten liksom :

Highway to the dangerzone för fan!

Fortfarande osäker på att det är höjden av manlighet?

I feel the need...

The need for speed!

Om du fortfarande tvivlar så kan du väl se på detta ;

Dom är wingmen, dom trotsar alla naturlagar genom att fucking flyga, moder natur ain't got shit on them


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Top Gun gjorde mig till den jag är idag. Jag kan inte hjälpa det jag måste bara göra en lågflygning förbi kontrolltornet - jag bara måste.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Top Gun gjorde mig till den jag är idag. Jag kan inte hjälpa det jag måste bara göra en lågflygning förbi kontrolltornet - jag bara måste.

You can be my wingman baby;):heart:

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av CastorFiber:

Top Gun gjorde mig till den jag är idag. Jag kan inte hjälpa det jag måste bara göra en lågflygning förbi kontrolltornet - jag bara måste.

You can be my wingman baby;):heart:

"You never close your eyes anymore when I kiss your LIIIIiiiips, and there's no tenderness like before in your fingertips... you're trying hard not to show it, baby, but baby, something beautiful's dying... you've lost that loving feeling... OOooOOh, that loving feeling..."

:heart:


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Min ungdoms bästa låt! Tyvärr var detta före spotify och pirate bay och napster och fan vet allt, så jag fick inte höra den förrän jag var 26 eller nåt.

123
Skriv svar