Fotbolls-VM 2010

Medlem

Det enda vettiga tyskarna har gjort är nog blixtkrig (Blitzkrieg). Sen så finns det ju bara massa nackdelar ;)... Så varför hejade ni på tyskarna? man hejade ju på spanien i den matchen och holland i finalen!

MFC
Medlem
Skrivet av MinnsMittNamn:

Det enda vettiga tyskarna har gjort är nog blixtkrig (Blitzkrieg). Sen så finns det ju bara massa nackdelar ;)... Så varför hejade ni på tyskarna? man hejade ju på spanien i den matchen och holland i finalen!

Jag tycker Tysklands spel om vi bortser från Spanienmatchen är ett spel som tilltalar mig. Så enkelt är det för min del iaf.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MinnsMittNamn:

Det enda vettiga tyskarna har gjort är nog blixtkrig (Blitzkrieg). Sen så finns det ju bara massa nackdelar ;)... Så varför hejade ni på tyskarna? man hejade ju på spanien i den matchen och holland i finalen!

ah! für das fahterlandh! nej men Tyskland är ju das kvalité(alt. das auto). tänk världen utan tysk ingenjörskonst :O:(

hejat på holland hela turneringen men ville att dom skulle möta tysken i finalen. jaja blir väl spanien som ska få smaka på en flygande holländare då


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Verkar bli Spanien som vinner VM och Tyskland tar hem bronset(Om man får tro Bläckfisken Paul)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jag tycker det är oerhört komiskt att trots alla dessa självutnämnda experter som figurerar i TV, radio och tidningar så kommer de bästa förutsägelserna från ett blötdjur.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Jag tycker det är oerhört komiskt att trots alla dessa självutnämnda experter som figurerar i TV, radio och tidningar så kommer de bästa förutsägelserna från ett blötdjur.

rofl

Medlem

Lite som Robert Gustavssons imitation av Albert Svanberg då han sa "Jag vet att det kommer bli många guld i nästa OS, däremot är det osäkert om sverige kommer ta några." Kan inte slå fel...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Spanien är en jävla filmarnation där spelarna faller som korthus precis hela tiden, fanken vad förbannad jag var ett tag. Synd att dom vann, skitavslutning på en annars fin helg...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

SPANIEN!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av conthox:

Spanien är en jävla filmarnation där spelarna faller som korthus precis hela tiden, fanken vad förbannad jag var ett tag. Synd att dom vann, skitavslutning på en annars fin helg...

Word!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av huxflux:

europa - fotbollsnationen

inte illa gissat utan att ha koll

grattis spanien och europa för medaljerna!


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av conthox:

Spanien är en jävla filmarnation där spelarna faller som korthus precis hela tiden, fanken vad förbannad jag var ett tag. Synd att dom vann, skitavslutning på en annars fin helg...

http://www.np4me.net/etc/pics/1278876240075.jpg

Word!

hehehe hårda tag, men det var nära att gå hela vägen..


signatur

thank you, come again

MFC
Medlem

Jag hade hoppats på Holland men efter att jag sett hur fult de spelade så kände jag faktiskt glädje när Spanien vann!

8-5 i varningar!

http://www.soccerway.com/matches/2010/07/11/world/world-cup/n...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Bläckfisken är gälen på att tippa. Go Go Spanien


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Grattis Spanien, själv hejade jag på Holland men det var väl inte så noga


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av conthox:

Spanien är en jävla filmarnation där spelarna faller som korthus precis hela tiden, fanken vad förbannad jag var ett tag. Synd att dom vann, skitavslutning på en annars fin helg...

Tala för "dig själv". Sneijder och Robben - ramlar så fort någon kommer inom en halvmeter.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

ska fritera Paul innan han tar makten! :evil:


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Det betyder väl att EA Sports fick rätt? De hade väl simulerat VM och kommit fram till att Spanien skulle vinna? Kusligt...


signatur

Information wants to be free!

Medlem

Viva España!!!!

woohoo

Medlem
Skrivet av Greger:

(bild)

Word!

Kul att du tog en av de få exemplen som var (minst) gult kort. Alla andra fall (bokstavligen) då?

Skrivet av bjosarn:

Tala för "dig själv". Sneijder och Robben - ramlar så fort någon kommer inom en halvmeter.

Har aldrig sagt att alla av hollands spelare är änglar. Jag sa att spanjorerna lägger sig för ofta, precis som italienarna.

Om ni ser på antalet gånger som spanjorerna lade sig med de gånger som holländarna gjorde det, så fattar ni. Hoppas jag iaf, även om ni troligen inte skulle erkänna det...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Youtube-proffs

Håller inte med, Spanien filmar inte så mycket om man tänker på what is out there. Många av spelarna vill nog inte filma men blir tvugna att göra de ändå pga frustration.
Det händer att alla filmar och så blir de ibland, men tänk även på att de springer allt vad de har och om någon kör in ett ben där i bengrytan så gör det jävligt ont... Klart som fan de gör ont till och med.

Ronaldo filmade mer än vad Spaniens hela landslag gjorde förövrigt.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Om karatesparkar leder till gult kort så är det klart att de filmar för att gå från planen med livet i behåll.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Allt är Fifa's fel som vägrar göra något åt saken. Både när det gäller kameror vid osäkra mål osv och när det gäller straff för filmningar. Spelarna har ingen moral och att bara välja ut Spanien känns löjligt.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av RagNy:

ska fritera Paul innan han tar makten! :evil:

http://ny-image0.etsy.com/il_430xN.85168788.jpg


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

lite talang krävs det allt vilket impar mig

Han stöter emot bakre foten med sitt knä.
Att sen Torres ligger kvar efteråt är dåligt. Men hela grejen att man får en touch på bakre foten vilket gör att man krokar i sina ben händer ganska ofta.

Liknande situation, som förstärker själva "dive:en" finns här:
http://link.brightcove.com/services/player/bcpid58264559001?b...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av huxflux:

lite talang krävs det allt vilket impar mig

Han stöter emot bakre foten med sitt knä.
Att sen Torres ligger kvar efteråt är dåligt. Men hela grejen att man får en touch på bakre foten vilket gör att man krokar i sina ben händer ganska ofta.

Liknande situation, som förstärker själva "dive:en" finns här:
http://link.brightcove.com/services/player/bcpid58264559001?b...

var? jag måste vara blind men har kollat på snutten hur många gånger som helst och tycker inte att de är nära varandra alls vid nåt tillfälle (osäker på andra snutten). Det jag kollat mycket på är ansiktet på torres som glor på fällaren innan han faller ihop så det ser onekligen som suspekt beteende redan där

Kanske dålig fps på klippet och det skulle inte skada med slowmo


signatur

thank you, come again

MFC
Medlem

När ett lag gör filmningar till ett moment i träningen då vet man att det gått för långt. Behöver inte ens nämna vilka som gör det för det görs. De som gör det bäst vet när de ska göra det och vilken typ av filmning beroende på var domaren är. Eftersom domaren löper diagonalt över planen så finns det en variation av filmningar att tillämpa.

FIFA är ensamt ansvarig för denna utveckling och borde införa straff både för lag (straffa spelare tycks inte ha önskad effekt) och för förbunden som inte vidtar åtgärder inom den inhemska ligan. Man hämmar också utvecklingen av tekniken genom att inte tillåta snabba beslut via kameror, inte minst när det blir diskussioner om bollen var inne eller ute ur målet.

FIFA är en klubb för inbördes beundran där pengarna som cirkulerar inom organisationen har större betydelse än själva sporten. Om jag får gissa så låter man medvetet felbeslut vara en del av sporten för att skapa en frustration som i längden blir en del av sporten genom "hämnd" matcher och annat, för att hålla intresset igång.

FIFA borde använda sina pengar till att bygga upp ländernas ligor på ett sätt så både teknik och spelanda bibehålls. För mig personligen är Allsvenska och Superettan DÖD och då har jag en gång ändå haft ett fotbollsintresse som gränsade till fanatism (inte att blanda ihop med huliganism!). Mycket på grund av utvecklingen av dåliga domare och själva spelet men också Svenska Fotbollsförbundets enbenta intresse att tjäna pengar på tv-licenser mer än att utveckla svensk fotboll. Att skriva sponsoravtal och skit är inte att utveckla svensk fotboll.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

MFC: Underbart inlägg och håller med till 100%. Tack.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar