New EU president confirms New World Order desire (19Nov09)

MFC
Medlem
Skrivet av Spiff:

Sällan man ser en kille med så mycket svar på tal som du MFC.
Var jag inte orolig så blir jag det nu, usch.
Jag som började invaggas i trygghet av det som våra skitmedier skriver...

Jag hoppas innerligt jag har fel...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Här i Sverige kommer det snart bli åka av också. Hur länge kan man tvinga nere räntorna och låta sedelpressarna köras varma? Någon gång måste de höjas, och ju längre de varit låga desto högre huspriser får vi.
När dammen väl brister sköljs många familjers hus med i störtfloden.
Samtidigt sänks huspriserna p ga den höjda räntan. Man har inte råd att bo kvar och man har inte råd att lösa lånet efter försäljning.
Detta drar ner hela ekonomin i sank. Samtidigt sjunker pengarnas värde och vi får mindre och mindre för dem.

Hur skulle dollar-grafen sett ut om det vore varor istället för valutor i korgen? Silver, Guld, Platina, Olja. Dessa höjs inte enbart p ga att folk lämnar det sjunkande skeppet, den största delen till höjningen är inflationen (sedeltryckarskatten).

Angående NWO. Kom det fram för bråkstakarna på första sidan att rösten var olika pga att det sändes från två olika tv-kanaler och de hade en varsin tolk? Det var ju inte ens i synk.
Sedan, se inte NWO som en konspiratorisk sekt med massmördarintentioner. Se det som en utopi en hel del politiker och andra högt uppsatta vill realisera. Helt enkelt ett världssamhälle.
Det behöver inte betyda att de tänker sätta hälften av jordens befolkning i Gulag.
Men det är kanske onödigt att kalla det för NWO då de flesta kopplar ihop det med massa konstiga konspirationsteorier.

Så för det första, red ut vad begreppet "Den Nya Världsordningen" står för innan ni sätter etiketten på någon. Betyder Rompuys uttalande att han är ondskefull och vill sätta människor i koncentrationsläger? Att han är en rymdödla och vill dricka vårt blod? Eller att han skickar ut Chemtrails med flygplan för att långsamt mörda befolkningen? Kanske fixar läskiga regnbågar i vattnet:O?
Knappast.
Betyder uttalandet att Rompuy diggar globalism, en världsstat och är för en världsskatt?
Ja, men antagligen med goda intentioner.
Och vi vet alla vad vägen till helvetet är kantad av.


signatur

Sinkh's Lair - En minuts grottkrälande.

MFC
Medlem
Skrivet av regularklas:

Här i Sverige kommer det snart bli åka av också. Hur länge kan man tvinga nere räntorna och låta sedelpressarna köras varma? Någon gång måste de höjas, och ju längre de varit låga desto högre huspriser får vi.
När dammen väl brister sköljs många familjers hus med i störtfloden.
Samtidigt sänks huspriserna p ga den höjda räntan. Man har inte råd att bo kvar och man har inte råd att lösa lånet efter försäljning.
Detta drar ner hela ekonomin i sank. Samtidigt sjunker pengarnas värde och vi får mindre och mindre för dem.

Håller med när räntorna höjs så kommer det inte vara på grund av högkunjukturen utan snarare på grund av skenande inflation, då kommer även huspriserna att rasa.

Vill inte ta med hela ditt svar i citatet men vad gäller NWO så får man tro vad man vill MEN potlitiker VILL skapa ett globalt välde, vad det sedan omfattar och innebär kan man spekulera om. Konspirationsteoretiker tror på gulag med RFID chip o piskor mm. Andra tror mer på ett globalt samhälle där alla lever efter samma standard osv osv. Jag vet inte vad jag ska tro men ATT vi är på väg mot ett globalt styre är det inget tvivel om.

det är riktigt sjuka saker som händer. Notera det kommande dollarrallyt som kommer pressa upp dollarn igen mot över 8, kanske närmare 9 kronor per USD. Även guldpriset kommer rasa. Lite i motsats till vad jag skrivit men detta är bara på kort sikt.. dollarns dagar är räknade. Missta inte detta som något tecken på vändning. Det är starka strömmar som driver dessa svängningar och de är inte på grund av att det vänt. Vi befinner oss snarare i ett tillstånd där det finansiella systemet håller på att vända ut och in på sig själv. När "pengar" letar efter tillgångar och då spelar råvaror och dollarn en stor roll. Banker som ännu inte redovisat sina miljard, biljon, trillion, kvadrillionförluster.. kommer att skapa ett nytt dollarrally när Federal Reserve kör sina sedelpressar ännu varmare och jag antar att fler valutaswappar med centralbanker är att vänta.

Ett tips... passa på köpa guld o silver när priset rasar kommande månaderna..

EDIT:
Btw, något svenska medier missat... Gulfstaterna skapar en egen monetär (penningpolitisk) union

Skrivet av The Daily Telegraph:

The move will give the hyper-rich club of oil exporters a petro-currency of their own, greatly increasing their influence in the global exchange and capital markets and potentially displacing the US dollar as the pricing currency for oil contracts. Between them they amount to regional superpower with a GDP of $1.2 trillion (£739bn), some 40pc of the world?s proven oil reserves, and financial clout equal to that of China.

Källa
http://www.telegraph.co.uk/finance/economics/6819136/Gulf-pet...

Som sagt, fler vill bort från dollarn...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av regularklas:

Angående NWO. Kom det fram för bråkstakarna på första sidan att rösten var olika pga att det sändes från två olika tv-kanaler och de hade en varsin tolk? Det var ju inte ens i synk.

Det var från olika delar av talet om jag inte minns fel, båda var från BBC. Men han började prata på franska efter ett tag och då tolkades det.

Citat:

Sedan, se inte NWO som en konspiratorisk sekt med massmördarintentioner. Se det som en utopi en hel del politiker och andra högt uppsatta vill realisera. Helt enkelt ett världssamhälle.

Så användes termen av politiker förr, det är inte så den används i konspirationssammanhang.

Citat:

Men det är kanske onödigt att kalla det för NWO då de flesta kopplar ihop det med massa konstiga konspirationsteorier.

Vilket i stort sett är vad NWO står för nuförtiden.

Medlem

Lever den här tråden än. Säger inte titeln:
New EU president confirms New World Order DESIRE.Önskan alltså. Det är nog bara en väldigt liten grupp människor som delar den önskan. Varken England, Frankrike, Tyskland och Spanien skulle någonsin finna sig i något sådant. De är stora länder som tar sin självständighet på blodigt allvar.

Så detta kommer aldrig inträffa. Oavsett hur många "desires" denna president har.

MFC
Medlem
Skrivet av Fargo:

Lever den här tråden än. Säger inte titeln:
New EU president confirms New World Order DESIRE.Önskan alltså. Det är nog bara en väldigt liten grupp människor som delar den önskan. Varken England, Frankrike, Tyskland och Spanien skulle någonsin finna sig i något sådant. De är stora länder som tar sin självständighet på blodigt allvar.

Så detta kommer aldrig inträffa. Oavsett hur många "desires" denna president har.

De flesta överhuvuden från dessa länder är överens om att en global reglering behövs inom flera områden. Länderna kommer aldrig att förlora sina "gränser" men de kommer att förlora sin suveränitet inom ramen för det globala samarbetet. Om någon sedan vill kalla detta globala samarbete för NWO så får den göra det men faktum är att vi går mot en global "regering" sett över 10-20 år.

Prövningarna många länder främst i europa men även USA står inför kommer bli intressant att följa. Det stora globala pyramidspelet som bankerna levt på de senaste 20 åren är på väg att avslöjas och det lär skapa konflikter och oroligheter som leder upp till detta globala samarbete.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det känns väldigt långsökt. Dom teorierna får du gärna tro på. Men jag väljer att ha en mer realistisk syn på det hela.

Skriv svar