Bra artikel av Herman Lindqvist

Medlem

Tackar frizko för ett av de mest läsvärda inläggen på länge i den här tråden.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Har inte alls hängt med i den här tråden men vill bara säga att jag blir mer och mer allergisk mot det till synes växande Sverige-föraktet bland Svenskar. I Sverige är det jävligt ofint att gilla Sverige. I Sverige ser vi ner på våran egen kultur och våra egna traditioner (här brukar man också få höra att Svenskarna inte har någon egen kultur och traditioner, ofta med nedlåtande tonfall). Det känns som en extrem version av Jantelagen som har gått till överdrift å det grövsta. Ingen invandrare som jag någonsin har träffat har haft det minsta emot flaggviftande och nationalsång, ändå så skäms vi svenskar.

Jag försökte hitta en körversion av Du gamla, Du fria på youtube, det gick inte att hitta. När jag klickade på en version av svenska nationalsången så stod Nazi-Tysklands nationalsång i listan över liknande videoklipp. Det är på den nivån det är. Svenska körer vill inte sjunga nationalsången och svenskar associerar den med nazism och rasism. Det är så jävla trist.

Medlem

Det är media som säger att svenskar skulle skämmas, faktum är att majoriten svenskar inte har några problem med att sjunga nationalsången inte invandrare heller utan det är media o politiker som på något sätt fått för sig att det är skämmigt att sjunga det i skolan.

Dra inte alla över en kam oavsett kön,religion,land etc till att börja med.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Rafner:

När jag klickade på en version av svenska nationalsången så stod Nazi-Tysklands nationalsång i listan över liknande videoklipp.

Stod det uttryckligen att det var Nazitysklands? De har ju kvar samma än i dag, förutom att ett par verser är borttagna.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Ingen invandrare som jag någonsin har träffat har haft det minsta emot flaggviftande och nationalsång, ändå så skäms vi svenskar.

Vem vet, kanske är det så att det är när den svenska flaggan används som symbol för att förhindra personer med ett visst utseende att leva i Sverige som en del svenskar skäms?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skriv svar