Red Faction 4 i mars
Änuu ett dussinspel, tyvärr, det ser man.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Ser inte så tokigt ut i min ögon Hoppas bara på bättre optimering för Pc o framförallt mindre enformigt gameplay, speciellt det sistnämda fick mig att tröttna efter ca 5h. Och med tanke på hur mkt outforskat jag hade kvar så är spelet betydligt längre än så. Annara va de kul de första timmarna
Förstörbara miljöer <3
Ser väldigt intressant ut imo, gillar att dom har mixat upp miljöerna lite, en utomjordisk ras är ett steg i rätt riktning med tanke på att det ändå är 4an.
Hoppas på att dom fixar någon sorts free-roam multiplayer och att miljöerna inte är helt instängda med tanke på att det är under marken.
Rätta mig om jag har fel men det liknar väldigt mycket en blandning av Dead Space + Gears of War...
Red Faction 2 var ingen höjdare, men både 1:an och 3:an gillar jag, om än av lite olika skäl. Det något väldigt basalt nöje i att ha sönder saker, och RF-spelen tillåter det med råge.
Den här nya delen ser ut att återgå till 1:ans koncept; gruvgångar och mestadels till fots, men med fordonssekioner (mech).
Lite Dead Space vibbar gav det också, får väl se om Volition kan få till lite mysig skräckkänsla i det.
Aliens? ...Really?
Det är inte Aliens, det är muterade gruvarbetare från första spelet
Personligen är jag lite tveksam till att det mesta ska utspelas under marken, men fördelen blir väl mindre transportsträckor och mindre öde landskap (Red Faction Guerilla var ganska öde). Hoppas de slänger med massor av byggnader och annat kul!!!
Sen har de ju lagt in en "återuppbyggare" så man kan bygga upp broar och hus igen
Undertitel: Armageddon .. och insektsliknande aliens kom igen vafan händer .. enda vettiga spelet i serien är ju det första
Men vänta lite nu, jag har för mig att det var rymdvarelser i det första spelet också. Jag har inte kört första spelet sen det släpptes så jag kanske blandar ihop saker, men jag har fan för mig att det var lite aliens mot slutet av spelet.
Undertitel: Armageddon .. och insektsliknande aliens kom igen vafan händer .. enda vettiga spelet i serien är ju det första
Men vänta lite nu, jag har för mig att det var rymdvarelser i det första spelet också. Jag har inte kört första spelet sen det släpptes så jag kanske blandar ihop saker, men jag har fan för mig att det var lite aliens mot slutet av spelet.
Nu när du säger det kollade upp det och det handlade visst om en sorts pest som spred sig på mars, men den kanske hänger samman med den här insektssjukan