Funderingar över livet

Medlem
Skrivet av båtsman:

Om den åt upp alla människor, vem gjorde då nästa kalender?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Medlem
Skrivet av båtsman:

En sida som nämner Nostradamus som att han hade rätt, ska man inte ta på allvar.

Kom igen nu, de frågar ett medium..?

Citat:

A knowledge of the existence of something we cannot penetrate, of the manifestations of the profoundest reason and the most radiant beauty - it is this knowledge and this emotion that constitute the truly religious attitude; in this sense, and in this alone, I am a deeply religious man. (Albert Einstein)

Detta säger att han är religiös när det kommer till struktur som går att finna genom vetenskap. Han säger alltså inte att han är religiös. Han har också sagt:

Skrivet av Einstein:

"It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal god and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it."

Citat:

Att han var jude visar ju bara på att han läste det gammla testamentet där 2012 fortfarande näms.

Vilka verser?

Citat:

Men som med allt annat historiskt så kan det såklart misstolkas så jag säger inte att det här är något solklart bevis bara på att det tyder på att det kan liga någon sanning i det jag sa.

Det är verkligen inte några bevis för något vad några luddiga profetior, en kalender som tar slut eller vad ett medium säger.

Citat:

BTW personligen tror jag inte på 2012 tycker det skulle vara konstigt ifall om våran domedag kom ur toma intet och utplånade hela planeten.

2012 är en rolig historia. För det första handlar mycket om Mayakalendern, som inte alls förutspår något, utan helt enkelt tar slut - är inte det samma sak som vår kalender gör varje år?

Att det sedan förutspåtts att världen ska gå under i stort sett under hela mänsklighetens historia gör det inte mer troligt.

Förresten handlar det inte om ifall om 2012 är sant eller inte vi snackade om Einstein och angående polar shift hypothesen topic var inte 2012 och som sagt jag tror inte att något kommer att hända 2012.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Vi vill inte veta om du tror på 2012-dealen. Vi vill veta hur du vet att Einis trodde på 2012-dealen.

Medlem

Det är alltid intressant att se vilka länkar som Hardboiled15 presenterar.
Men för att klargöra det hela.
Albert Einstein har aldrig - ALDRIG - uttryckt att han tror att något skulle hända 2012.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals." - Sir Winston Churchill

"When the eagles are silent, the parrots begin to jabber." - Sir Winston Churchill


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

12
Skriv svar