E3: Fläskig första trailer på Deus Ex

Medlem
Skrivet av luiga:

...Men däremot stör jag mig oerhört på hur dåliga film- och spelfolk är på att placera deras verk i realistisk tid. Det är alltså 17 år kvar tills folk ska ha robotarmar och osynlighetsdräkter. Gigantiska himmelsstäder ska byggas och helikoptrar som ser ut som Final Fantasy ska hinna utvecklas. Det är 16 år sedan Sverige vann brons i fotbolls-VM. Hur mycket har hänt sedan dess? Tja, bilarna är lite snyggare och inte så kantiga. De har lite fräckare funktioner och folk bär Ipods och mobiltelefoner med GPS. Dvs, inte mycket har hänt egentligen för gemene man. Visst, teknologin går framåt, men sätt spelet runt slutet av 2100-talet istället så skulle det kanske kännas något realistiskt.

17 år är sjuuuukt lång tid sett med senaste tidens framsteg. Sant däremot att för gemene man kanske det inte blir riktigt lika märkbart, men... Speciellt när nanoteknologin kommer igång rejält, då kommer det hända saker. Redan nu finns mycket av det i trailern antingen i tidigt stadie, eller som t.ex artificiella armar som kontrolleras med hjärnan, finns nån som snart skulle ut på marknaden, känsel vet jag inte men ändå stort framsteg. Osynlighet finns ju i extremt liten skala, problemet är ju att få upp den till användbara dimensioner. Osvosv.

Städerna däremot... dit är det nog ett bra tag, verkar inte bli speciellt stor skillnad om man ser till verkligeten just där. Däremot kommer ju extremt höga byggnader bli möjliga med nya material(redan nu planerar dom ju för 1km+ skrapan i dubai), men frågan är väl om folk kommer köra över dom som vill bygga dom totalt eller om det tillslut kommer accepteras, troligen ett måste om städer ska växa utan att ta upp sjukt mycket plats osv.

Medlem

Jaa... blandade känslor. Hoppas det blir ett värdigt spel, men det är mycket svårt att låta bli att tänka att det kommer fokuseras på helt fel saker i speldesignen.

Själva settingen tror jag de kommer lyckas med rätt bra om man går efter valen i trailern.

Medlem
Medlem

Helt ruskigt nice trailer. Visst, synd på att den inte innehåller gameplay, men det lär väl komma snart nog.

Medlem

HYPE HYPE HYPE! Ännu ett grafiskt monster som knappast kommer ha någonting vettigt att erbjuda.

Medlem
Skrivet av luiga:

Men däremot stör jag mig oerhört på hur dåliga film- och spelfolk är på att placera deras verk i realistisk tid. Det är alltså 17 år kvar tills folk ska ha robotarmar och osynlighetsdräkter. Gigantiska himmelsstäder ska byggas och helikoptrar som ser ut som Final Fantasy ska hinna utvecklas. Det är 16 år sedan Sverige vann brons i fotbolls-VM. Hur mycket har hänt sedan dess? Tja, bilarna är lite snyggare och inte så kantiga. De har lite fräckare funktioner och folk bär Ipods och mobiltelefoner med GPS. Dvs, inte mycket har hänt egentligen för gemene man. Visst, teknologin går framåt, men sätt spelet runt slutet av 2100-talet istället så skulle det kanske kännas något realistiskt.

Det är nog för att det ska passa in spelets tidslinje. Det ska ju utspela sig före ettan. Däremot det som är konstigt är att den här mechkillen verkar ju mycket farligare än JC Denton fast JC ska vara mycket mer avancerad.

Medlem
Skrivet av luiga:

Men däremot stör jag mig oerhört på hur dåliga film- och spelfolk är på att placera deras verk i realistisk tid. Det är alltså 17 år kvar tills folk ska ha robotarmar och osynlighetsdräkter. Gigantiska himmelsstäder ska byggas och helikoptrar som ser ut som Final Fantasy ska hinna utvecklas. Det är 16 år sedan Sverige vann brons i fotbolls-VM. Hur mycket har hänt sedan dess? Tja, bilarna är lite snyggare och inte så kantiga. De har lite fräckare funktioner och folk bär Ipods och mobiltelefoner med GPS. Dvs, inte mycket har hänt egentligen för gemene man. Visst, teknologin går framåt, men sätt spelet runt slutet av 2100-talet istället så skulle det kanske kännas något realistiskt.

Se bara på hur datorerna har utvecklats under 16 år, både i storlek och kraft, så ska du nog se att det kan hända en jädra massa de nästföljande 16 åren.

Men det där är inget varken du eller någon annan kan veta, så den diskussionen blir lika vettig som att grilla banan.

OnT: Härlig trailer tycker jag, fick bionic commando vibbar när jag såg armarna. Lite InGame-material kunde dem dock klämt in tycker jag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Mycket bra. Den trailer fick min på tå. Nu väntar jag ivrigt på ingame bilder/filmer.

Medlem

Grymt jävla bra!

Medlem

Tyckte detta var en riktigt bra trailer. Man fick en känsla för personer och miljöer samt att man blev intresserad och nyfiken på att veta mer utan att den avslöjade för mycket. Precis vad en trailer ska göra enligt min mening.

Medlem

Trailern va fett nice. Fick några epic vibbar, Hoppas spelet håller måttet.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Forcie:

Jajjemen, man kan acceptera att saker inte är som för "många år sen". Man kan också acceptera att några töntar försöker leva på ett bra spels goda namn medan de pissar på allt som gjorde originalet bra.
Se även Operation Flashpoint 2, m.fl.

Men om man accepterar det och reagerar på nåt annat sätt än att vägra köpa spelet så är man bra dum, för då främjar man bara framtida våldtäkter på bra spel.

Och ja, jag är bitter. Jag har sett i princip allt jag tycker om i den kommersiella spelvärden bli till rent jävla bajs på bara ca 10 år.

Nu återstår det att se vad de har gjort med Deus Ex 3. Låt mig gissa: bandesign som går på räls, flashiga actionsekvenser så 12-åringarna tycker det är häftigt, hålla-i-handen-tutorials som varar genom 50% av speltiden, kompass som pekar precis vart man skall gå hela tiden, achievement-trams för att klara av att knyta sina skor, och allmän förenkling och fördumning av samtliga spelkoncept. Och jag bara gissar helt i blindo, för jag har inte sett _nånting_ av det faktiska spelet, eller hur?

Hah hah, jag kan bara hålla med, jag tror det blir ett action-spel med minimala RPG inlägg för lite extra djup och story men någon Deus Ex 1 blir det nog inte.

Och på 16-17 år så hinner det inte hända så mycket, året bör vara minst 2055 för att vara mer trovärdigt.

Medlem

Ja, de har allt målat in sig i ett hörn nu när de skall göra en prequel OCH tydligen bestämt sig för att göra ett spel som är mycket flashigare och häftigare än ettan.
Så de litar väl på att deras nya publik är barn och andra som inte spelat originalet, eller är för ytliga för att reagera över ett sådant designval.

Medlem

Cool trailer, men 17 år in i framtiden? Don't think so...

Skrivet av tRevz:

17 år är sjuuuukt lång tid sett med senaste tidens framsteg.

Det tyckte nog Stanley Kubrick med när han gjorde "2001: A Space Odyssey".


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Oh herregud...

Medlem

Ja... det där var lika mycket trailer som när man ser en 3-minutersintervju med en regissör som snackar om hur häftig hans nästa film kommer att bli... (dvs det var ingen trailer alls).


signatur

yolo

Medlem

Fläskig indeed! Kommer att tänka på Bladerunner...

Inaktiv

Trevligt, behövs fler cyberpunk spel! Får hoppas det blir lika bra som det första spelet... Gruvar mig dock för att dom slänger ut RPG delen och bara kör på det som något generiskt FPS i cyberpunk miljö.

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Gäsp på trailers utan något ingame material...kan lika bra slänga igång en film som att glo på detta.

Du spelar aldrig spel för det är en bra story och känsla? Då vet du tydligen inte vad en trailer är.

Inaktiv
Skrivet av Forcie:

Ja, de har allt målat in sig i ett hörn nu när de skall göra en prequel OCH tydligen bestämt sig för att göra ett spel som är mycket flashigare och häftigare än ettan.
Så de litar väl på att deras nya publik är barn och andra som inte spelat originalet, eller är för ytliga för att reagera över ett sådant designval.

Rättare sagt ungdomar, som spelar dom flesta spel?

Inaktiv
Skrivet av Döbringer:

Ja... det där var lika mycket trailer som när man ser en 3-minutersintervju med en regissör som snackar om hur häftig hans nästa film kommer att bli... (dvs det var ingen trailer alls).

Då vet du tydligen inte vad en trailer är.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

metal gear vibbar

Om Metal Gear hadde en rätt vettig överlag story som inte kulminerade i en enda plot-device så kanske ja.
"NANOMACHINES!!!"

Jag älskar att komma tillbaka till den här trailern om och om igen, den är grymt stämningsfullt med musiken och bilderna, samt rösten för Adam Jensen är ju awesome. Sen så gillar man ju kalaset som är renässans mixad framtid, företag, konspirationer, cyberpunk och protesarmar.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Årets trailer? Kanske.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av Werzion:

Härliga Ghost in the Shell vibbar, me like

yeesh

Medlem

Awesome trailer får jag säga, får se om spelet lever upp till den.

Medlem
Skrivet av realin:

Rättare sagt ungdomar, som spelar dom flesta spel?

Till vardags brukar jag kalla dem äckliga horungar utan smak, men eftersom jag ville vara snäll så skrev jag barn.

Medlem

De har snott en hel del estetiskt från filmen Blade Runner.

Är (som vanligt) skeptisk tills jag får se hur spelet är.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jajävlar vad man fick gåshud av denna trailer...
Deus Ex ettan är ett av mina absoluta favorit spel, jag hoppas att denna kommer vara lika bra eller bättre. Peppar peppar...


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

bara jag som fick värsta film vibbar?? var riktigt bra trailer!alelfall bara saknas det gameplay:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av luiga:

Men däremot stör jag mig oerhört på hur dåliga film- och spelfolk är på att placera deras verk i realistisk tid. Det är alltså 17 år kvar tills folk ska ha robotarmar och osynlighetsdräkter. Gigantiska himmelsstäder ska byggas och helikoptrar som ser ut som Final Fantasy ska hinna utvecklas. Det är 16 år sedan Sverige vann brons i fotbolls-VM. Hur mycket har hänt sedan dess? Tja, bilarna är lite snyggare och inte så kantiga. De har lite fräckare funktioner och folk bär Ipods och mobiltelefoner med GPS. Dvs, inte mycket har hänt egentligen för gemene man. Visst, teknologin går framåt, men sätt spelet runt slutet av 2100-talet istället så skulle det kanske kännas något realistiskt.

jo, hatar också när de gör såna grejer och så får man typ fantisera fram att det kanske är en alternativ tidslinje eller något där utvecklingen har gått fram snabbare. och whats up med renessans-kragarna?

men om spelet är lika episkt som storytrailern så kan jag skita i såna missar för denna gången:)


signatur

Where are we runnin'?

123
Skriv svar