Total War: Rome 2 ser ut att bli det nya Total War

Medlem

Jag gillade empire, hoppas det blir sjöstrider:)

Medlem

Men skoja inte Rome 1 måste vara det kuligaste spelet någonsin, vad spöar Romerska legioner som trampar fram i takt och förgör allt i dess väg

Medlem

HELL CAESAR! AVE IMPERATOR!

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Äntligen!

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Hoppas Hoppas HOPPPPPPPAAASSS!!! R:TW var nog det bästa spelet i serien so far.. Och om det blir R2:TW så skulle jag kunna dö av lycka

Skrivet av chopper:

Har precise beställt Total War: Shogun 2.
Mitt första total war spel o man undrar vad som skiljer de båda spelen åt?
Men trevliga nyheter när de utvecklas.

Förutom det uppenbara epok skillnaderna..?

Jo! Men tänkte mest på att strids sätten är väl kanske lika i spelen fast med olika tids figurer..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Dizzz:

Hoppas Hoppas HOPPPPPPPAAASSS!!! R:TW var nog det bästa spelet i serien so far.. Och om det blir R2:TW så skulle jag kunna dö av lycka

Skrivet av chopper:

Har precise beställt Total War: Shogun 2.
Mitt första total war spel o man undrar vad som skiljer de båda spelen åt?
Men trevliga nyheter när de utvecklas.

Förutom det uppenbara epok skillnaderna..?

Jo! Men tänkte mest på att strids sätten är väl kanske lika i spelen fast med olika tids figurer..

Det är ganska stor skillnad på Samurajers, Legionärers, Barbarers och Hopliters sätt att strida.

Medlem

Bästa Total War spelen är ju Rome och sen Kingdoms II!

Det kan ni ju alla hålla med om!

I och för sig har jag icke spelat Shogun 2. Men Empire var riktigt tråkigt tyckte jag. Men gav det nog ingen riktig chans.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

ibland så finns det inte tillräckligt med hål för att beskriva ens lycka.

Medlem
Skrivet av Wookiee:
Skrivet av rmpyro:

Vill ha ett medieval med orcs, häxor och drakar

Testa Medieval II moden Third Age

Den e så kampanjartad, Thera ger mer free for all känsla.


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem

Det låter ju bra. Förvisso hade kanske en helt ny epok varit intressant men jag ser med förtjusning fram emot att återbesöka Rom.

Inaktiv

Demokrati för vem?

Men annars ett spel som kan vara intressant. De har aldrig lyckats med AIn i spelen. Jag förlorade två slag av 100 i Shogun 2 och de var automatgenererade.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Thane:

Hoppas inte belägringarna är så "små" i rome 2. Vill bränna ner hela städer, inte bara slott!!!

Vad menar du? Man attackerar hela städer i Rome (ettan).


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Remus:

Bästa Total War spelen är ju Rome och sen Kingdoms II!

Det kan ni ju alla hålla med om!

I och för sig har jag icke spelat Shogun 2. Men Empire var riktigt tråkigt tyckte jag. Men gav det nog ingen riktig chans.

Ja jag håller med. Jag tycker dock Shogun 2 är värt att rekommendera.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Thane:

Hoppas inte belägringarna är så "små" i rome 2. Vill bränna ner hela städer, inte bara slott!!!

Vad menar du? Man attackerar hela städer i Rome (ettan).

Synd att barbar kulturen hade så futtiga städer, vilket stämmer ju ganska väl med verkligheten men ändå.
Vissa städer i Gaul dock under t ex Gaius Julius Caesar fälttåg fanns det hyfsat stora belägringar, Gergovia, Alesia osv.

Om det nu verkligen är Rome II så får de inte klanta sig med spelet...då tar de hus i helvete.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Thane:

Hoppas inte belägringarna är så "små" i rome 2. Vill bränna ner hela städer, inte bara slott!!!

Vad menar du? Man attackerar hela städer i Rome (ettan).

Har du spelat de senaste spelen? Efter Medivel 2 Kingdoms.

Skrivet av Floffe:

Men annars ett spel som kan vara intressant. De har aldrig lyckats med AIn i spelen. Jag förlorade två slag av 100 i Shogun 2 och de var automatgenererade.

Vilken svårighetsgrad spelar du på?

Inaktiv
Skrivet av kaninmannen:
Skrivet av riktigninja:

Dom har ju äntligen en spelmotor som duger till rome 2. Hoppas det blir så också. Skulle tippa på Q1 2014 isf.
bah .. nu fick man en anledning att leva längre iaf.

Dom brukar släppa spelen i Q1, och antagligen så kommer nästa spel i Q1 2013.

Dom har släppt Fots Q1 2012, Shogun 2 Q1 2011, Napoleon Q1 2010 och Empire Q1 2009, innan dess var det iofs två år men då bytte dom också motor.

Kul att se Rome 2 om rykterna stämmer.

eller kan det va ngt som bara är i ett tidigt stadium, samtidigt som dom håller på att bli klara med ett annat spel ..typ amerikanska inbördeskriget.
Det har alltid varit mkt sarkasm/ironi i deras tonfall, när någon ställer frågor om rome 2. Så för tidigt att hoppas.

Inaktiv
Skrivet av Thane:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Thane:

Hoppas inte belägringarna är så "små" i rome 2. Vill bränna ner hela städer, inte bara slott!!!

Vad menar du? Man attackerar hela städer i Rome (ettan).

Har du spelat de senaste spelen? Efter Medivel 2 Kingdoms.

Skrivet av Floffe:

Men annars ett spel som kan vara intressant. De har aldrig lyckats med AIn i spelen. Jag förlorade två slag av 100 i Shogun 2 och de var automatgenererade.

Vilken svårighetsgrad spelar du på?

Jag spelar på svårighetsgraden som varken ger handikapp till mig eller datorn.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av chopper:

Har precise beställt Total War: Shogun 2.
Mitt första total war spel o man undrar vad som skiljer de båda spelen åt?
Men trevliga nyheter när de utvecklas.

Ooh du kommer sitta o nöta mycket om du fastnar för det:) underbara spel. Kommer ihåg första gången jag spela Shogun 1 o Rome 1, aldrig haft så kul med strategispel

Medlem

Åh Rome, sweet. Mitt första TW-spel dessutom, så nu kan jag bli nostalgisk.
Empire var för övrigt episkt! Svenska röstskådespeleriet var ju legendariskt. Bara det ger dem 10/10 från min sida

Medlem

*skåda legioner marschera närmare över ett skogigt inre Germanien*
"Fiende-trirem anfaller!"

Medlem

Total War serien är awesome!!

Medlem

*är försiktigt optimistisk*

Medlem

Jag har haft riktigt fina minnen av de tidiga TW spelen. Men sen Creative Assembly beslöt sig för att sparka modding communityn där solen inte skiner så tappade jag all hopp om de. Communityn bad vänligt om moddingverktyg till Empire: TW samtidigt som de lovprisade CA, men blev bemötta av tystnad. Droppen kom när det enda officiella svaret var att de som moddade in DLC content skulle bli bannade och stämda, men inget svar på varför de ignorerade communityn fullständigt.
Det var många timmar jag spenderade på Middle Earth-modden till Medieval II, en av de bästa moddarna jag har kört. En sån skam att CA och Sega valde att förstöra så mycket bara för att jaga DLC hybrisen.

Medlem

ooooh hoppas hoppas!

Medlem

RTW är det bästa total war spelet tycker jag men jag är inte särskilt intresserad av detta. CA har inte skapat något bra sedan Medieval 2. Nu är det bara dlc som gäller.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Thane:

Hoppas inte belägringarna är så "små" i rome 2. Vill bränna ner hela städer, inte bara slott!!!

Vad menar du? Man attackerar hela städer i Rome (ettan).

Har du spelat de senaste spelen? Efter Medivel 2 Kingdoms.

Jag tolkar det som att du jämför "Rome 2" mer med andra spel än med "Rome".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Remus:

Bästa Total War spelen är ju Rome och sen Kingdoms II!

Det kan ni ju alla hålla med om!

I och för sig har jag icke spelat Shogun 2. Men Empire var riktigt tråkigt tyckte jag. Men gav det nog ingen riktig chans.

Empire är faktiskt helt okej, framförallt om du installerar Darthmod (finns även till shogun2, Fall of the samurai, samt napoleon (så du kan spela som sverige osv) Sen är det fortfarande löjligt opolerat, och med många missar.

Vad jag gärna ser är att dom byter motor till rome eller..om det är medieval (lika bra ) tycker warscape motorn är bra..men gillar mer hur kameran fungerar i rome och medieval, sen så hoppas jag på en hårdare design både på kampanjkartan samt i striderna. Tex rome modden roma surrectum 2.5 har grym känsla och tyngd i grafiken på slagfälten.

Medlem

kul att det inte utspela sig i Napoleon tiden
blev tråkigt när typ alla units var ranged och man inte behövde tänka på melee över huvud taget

Inaktiv
Skrivet av rayzorz:

RTW är det bästa total war spelet tycker jag men jag är inte särskilt intresserad av detta. CA har inte skapat något bra sedan Medieval 2. Nu är det bara dlc som gäller.

Shogun 2 är ett mycket bättre spel än Rome eller Medieval 2.

Shogun 2 har 6 DLC, där kampanjen som utspelas i en tidigare ålder, Rise of the Samurai, är riktigt bra. Resten behöver man inte köpa.

Gillar man Romartiden så kommer antagligen Rome 2 bli kanon (så länge de fortsätter med motorn de har nu).

123
Skriv svar