Vila i frid Svensk kvalitetsmusik ????-2008

Medlem

Kan ju bara säga att jag avskyr Basshunter men föredrar hellre honom än tråkig mainstream musik...


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Vozk:

Kan ju bara säga att jag avskyr Basshunter men föredrar hellre honom än tråkig mainstream musik...

ok, nu har inte jag svart bälte i musikkunskap, men är inte basshunter ganska mainstream?


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

Är väl inget större fan av hans musik, men jag har inga problem att glädjas åt Basshunters framgångar. Man får någon sorts cynisk tillfredsställelse av att se hur en datanörd och allmän underdog går och erövrar den stora mainstream och MTV-massan.

Hans musik är väl mest riktad till tonåringar som gillar att gå på diskotek och dylikt, och jag vet inte hur det är med er andra, men i den åldern kunde jag själv studsa runt till all möjlig skitmusik med lite fart i.


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Medlem

Sverige har haft Kvalitetmusik?!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Sverige har haft Kvalitetmusik?!

Haha, ja. Var har du varit de senaste tre århundradena?


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:
Skrivet av Vozk:

Kan ju bara säga att jag avskyr Basshunter men föredrar hellre honom än tråkig mainstream musik...

ok, nu har inte jag svart bälte i musikkunskap, men är inte basshunter ganska mainstream?

Han kanske har blivit det mer och mer den senaste tiden, men från början vara det bara vanlig partymusik.

Man kan ju inte riktigt säga att exempelvis "Cascada" är mainstream bara för att en del låtar har spelats på radio. Utan den musiken är ju först och främst producerad för "klubbar", "discon" och live spelningar, men som efter att de får större publik och har tur som de börjar spelas på radio. Mainstream hamnar på radio så fort det producerats, med basshunter som undantag.

Jag är enormt musikintresserad och lyssnar i stort sett på allt, och även en del mainstream. Så jag smutskastar inte mainstream musik, utan försöker bara få er att få fram en bild av vad det just handlar om Mainstream är i korta ord musik som produceras för, och passar folk som inte har något speciellt och brett musikintresse. "No offense" med detta.

Edit: Det var som en bekant till farsan sa när farsan frågade vad han lyssnade på för musik, och då svarade han: "Musik som spelas på radio brukar jag lyssna på". Alltså, han hade inget särskilt intresse för musik och tyckte då att det "vanliga" som spelas på radio var i hans smak och dög gott o bra. Där har vi en typisk mainstreamare.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Många vill känna sig unika i sin musiksmak har jag märkt. Så om många gillar en grupp så gör det att dom absolut inte kan tycka om den gruppen.

Medlem

Om du nu tänker på Tokio Hotel så kan jag förstå varför många inte tycker om dom. Själv har jag egentligen inget emot dom, förutom att sångaren liknar en transa..


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Vozk:

Om du nu tänker på Tokio Hotel så kan jag förstå varför många inte tycker om dom. Själv har jag egentligen inget emot dom, förutom att sångaren liknar en transa..

Jo vem vill dansa med en transa.

Medlem
Skrivet av Vozk:

Han kanske har blivit det mer och mer den senaste tiden, men från början vara det bara vanlig partymusik.

Man kan ju inte riktigt säga att exempelvis "Cascada" är mainstream bara för att en del låtar har spelats på radio. Utan den musiken är ju först och främst producerad för "klubbar", "discon" och live spelningar, men som efter att de får större publik och har tur som de börjar spelas på radio. Mainstream hamnar på radio så fort det producerats, med basshunter som undantag.

Jag är enormt musikintresserad och lyssnar i stort sett på allt, och även en del mainstream. Så jag smutskastar inte mainstream musik, utan försöker bara få er att få fram en bild av vad det just handlar om Mainstream är i korta ord musik som produceras för, och passar folk som inte har något speciellt och brett musikintresse. "No offense" med det här.

Fint skrivet Vozk, jag måste hålla med om det. Jag lyssnar också på väldigt många olika genrer, och det är bara trevligt!


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem
Skrivet av Majsvaffla:
Skrivet av Vozk:

Han kanske har blivit det mer och mer den senaste tiden, men från början vara det bara vanlig partymusik.

Man kan ju inte riktigt säga att exempelvis "Cascada" är mainstream bara för att en del låtar har spelats på radio. Utan den musiken är ju först och främst producerad för "klubbar", "discon" och live spelningar, men som efter att de får större publik och har tur som de börjar spelas på radio. Mainstream hamnar på radio så fort det producerats, med basshunter som undantag.

Jag är enormt musikintresserad och lyssnar i stort sett på allt, och även en del mainstream. Så jag smutskastar inte mainstream musik, utan försöker bara få er att få fram en bild av vad det just handlar om Mainstream är i korta ord musik som produceras för, och passar folk som inte har något speciellt och brett musikintresse. "No offense" med det här.

Fint skrivet Vozk, jag måste hålla med om det. Jag lyssnar också på väldigt många olika genrer, och det är bara trevligt!

Det är alltid trevligt att hoppa mellan olika genrer Höll du med mig om mainstream förklaringen?


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Javisst, det också!


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

Härligt tack btw.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Bah. Finns fortfarande möe bra svensk musik. Movits, Miss Li, Amanda Jenssen har ett fåtal goa låtar med. Sen finns det mycket annat svensk hip hop, rock, jazz, ska och reggae som är bra. USCB Allstars, Eskelator för att nämna några.

P3 är väl i stort sätt det enda som går lyssna på radio. Ingen jävla reklam efter varenda jävla låt.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Bah. Finns fortfarande möe bra svensk musik. Movits, Miss Li, Amanda Jenssen har ett fåtal goa låtar med. Sen finns det mycket annat svensk hip hop, rock, jazz, ska och reggae som är bra. USCB Allstars, Eskelator för att nämna några.

P3 är väl i stort sätt det enda som går lyssna på radio. Ingen jävla reklam efter varenda jävla låt.

P3 är bäst, så är det bara Inte för att jag ofta lyssnar på radio då, men det händer väl då och då. P3 spelar inte bara mainstream och det är väl just det som ger dom en poäng.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

12
Skriv svar