Medlem

Det jag undrar är hur rånarna kunde ha sin helikopter placerad i samma hangar som polisernas helikoptrar. Borde dem inte ha märkt nåt. Fast dem har ju bara video-bevakning eftersom att helikoptrarna bara skulle stå där under en kort tid (2002-2009 nu). Tycker att kamerorna borde ha "snappat" upp om en helikopter lyfte ifrån hangaren och dessutom ha hört den också.
Nae, det vore bäst om dem hade vakter som höll vakt där.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Det jag undrar är hur rånarna kunde ha sin helikopter placerad i samma hangar som polisernas helikoptrar. Borde dem inte ha märkt nåt. Fast dem har ju bara video-bevakning eftersom att helikoptrarna bara skulle stå där under en kort tid (2002-2009 nu). Tycker att kamerorna borde ha "snappat" upp om en helikopter lyfte ifrån hangaren och dessutom ha hört den också.
Nae, det vore bäst om dem hade vakter som höll vakt där.

Rånarna stal inte en polishelikopter. De stal en helikopter från en annan hangar. Rånarna skar endast upp ett plastskynke för att komma in i den hangaren. Det enda de gjorde vid polisens hangar var väl att placera en plastpåse vid entren samt lägga lite verktyg utspridda? (rätta mig om jag har fel)

Medlem

Alltså komplexiteten och de många momenten som måste klaffa för en sådan här operation får mig att tänka Jönssonligan av någon anledning, även om det saknas en gummianka och två paket nudlar. Spektakulärt är min kommentar, och synd att byrokratin och den politiska processen gjorde polishelikoptrarna sårbara.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

ÄR så synd att JAS planen inte fick hoppa in och sjuta ner helin
skulle sätta en riktigt stor pik till andra idioter som försöker ta våra pengar.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vi svenskar är så mesiga. Rädda för att skada några rånare. Borde ha skjutit ner den.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Vi svenskar är så mesiga. Rädda för att skada några rånare. Borde ha skjutit ner den.

För våld löser ju alla problem, speciellt då det finns väldigt stor risk för "collateral damage"!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av MacNille:

Vi svenskar är så mesiga. Rädda för att skada några rånare. Borde ha skjutit ner den.

För våld löser ju alla problem, speciellt då det finns väldigt stor risk för "collateral damage"!

Du tror väl inte på fullaste allvar att militären skulle skjuta ner helikoptern när den befann sig ovan bebyggelse?Om dom angripit skulle det med största sannolikhet hänt när den befann sig över vatten eller skogsområde.Man blir ju mörkrädd över hur vissa resonerar här inne.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Vi svenskar är så mesiga. Rädda för att skada några rånare. Borde ha skjutit ner den.

Det har egentligen inget med mesighet att göra,militären får inte ingripa mot civila mål om dom inte får all clear från Polis eller regering.

Medlem

Jag läste i Aftonbladet, under bussresa hem från Stockholm (alltså nödläsning), att det sändes ut två JAS-plan efter helikoptern. Det tyckte jag var lite roligt.


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

Nu har flera tydligen gripits.

Medlem
Skrivet av IceMan:

ÄR så synd att JAS planen inte fick hoppa in och sjuta ner helin
skulle sätta en riktigt stor pik till andra idioter som försöker ta våra pengar.

Och hur tror du att det skulle sett ut, egentligen?! Tänk på att det fanns civila i närheten, som skulle skadats om de hade skjutit ner dem.

Verkligheten är INTE ett spel!
Man kan inte ändra på saker om något skulle gå fel!!
Oskyldiga skulle skadats HELT I ONÖDAN om de skulle ha använt JAS :evil:


signatur

,, lita på rosa

Medlem

Hade dock varit kul att se rånarnas miner om de fick ett par jasplan i ryggen!

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av MacNille:

Vi svenskar är så mesiga. Rädda för att skada några rånare. Borde ha skjutit ner den.

För våld löser ju alla problem, speciellt då det finns väldigt stor risk för "collateral damage"!

Du tror väl inte på fullaste allvar att militären skulle skjuta ner helikoptern när den befann sig ovan bebyggelse?Om dom angripit skulle det med största sannolikhet hänt när den befann sig över vatten eller skogsområde.Man blir ju mörkrädd över hur vissa resonerar här inne.

Hade helt glömt bort det här inlägget, men iallafall ;
Ifall dom spränger skiten över skogen så är det överhängande risk för att det ska bli en skogsbrand, och sådant är ju alltid kul att försöka att släcka!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Undra om en kines nånsin lyckas råna en bank i sverige ?

Det häl äl ett lån.
Och så får kinesen ett lån med hög ränta.

12
Skriv svar