Vår moral och människors död.

Inaktiv

Så här tror jag.
Kändisar delar oftast sitt privatliv med allmänheten.
Vi lyssnar på dem, ser intevjuer, läser hur/när/var/varför dem skiljer sig/gifter sig eller bara gör tokigheter.
Sen när dem dör vet vi så mycker om dem så vi kan kläcka ur oss roligheter om dem på forum/disskusioner. Hans/hennes släkt kommer ju ändå inte läsa det här, så vi kan lika gärna skämta om dem. Eller?
Om däremot tex. Michael Jackson hade blivit MÖRDAD, då hade vi nog inte skämtat om honom på samma sätt.

Om vi läser i tidningen att en pojke har dött av hjärtattack, då skämtar vi inte. Eftersom vi inte har tagit del i något av hans liv. Människor dör varje dag. Men inte kändisar.
Vad kan vi komma på för skämt om pojken?
"Ja, han borde ha tagit sin hjärmedecin. hehehe"
Det är inte roligt

Medlem
Skrivet av Lusen:

Kändisar delar oftast sitt privatliv med allmänheten.
Vi lyssnar på dem, ser intevjuer, läser hur/när/var/varför dem skiljer sig/gifter sig eller bara gör tokigheter.

Det enda dom delar med sig är intervjuer, resten är GROVT intrång på deras personliga integritet med papparazis som följer efter dom dagligen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Lusen:

Kändisar delar oftast sitt privatliv med allmänheten.
Vi lyssnar på dem, ser intevjuer, läser hur/när/var/varför dem skiljer sig/gifter sig eller bara gör tokigheter.

Det enda dom delar med sig är intervjuer, resten är GROVT intrång på deras personliga integritet med papparazis som följer efter dom dagligen.

Det kan jag inte hålla med om till 100% Dom har valt ett kändis liv som är öppet för allmänheten och kan då också acceptera det som sker runt omkring dem. Men jag kan på ett sätt hålla med dig, för jag menar, vem vill för exempelvis bli fotad halvt naken oavsett vad man har för liv?

Och det som Lusen säger: "Människor dör varje dag, men dey gör inte kändisar" har en poäng. Kändisar delar med sig av sin vardag, dom är bara kändisar liksom. Man ser på dem på ett annat sätt. Det är inte så att jag inte kan bli illa berörd om en kändis gått bort, det har faktiskt hänt att jag reagerat mycket när något sånt inträffat. Men anledningen till att man blir mer illa berörd om en "Svensson" dött, tror jag beror på att man kan se det som om det vore någon i ens egen familj. En okänd människa från en helt vanlig familj. Man får ett helt annat synsätt. Och detta är mina åsikter. Så som jag känner och ser på saken.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Lusen:

Kändisar delar oftast sitt privatliv med allmänheten.
Vi lyssnar på dem, ser intevjuer, läser hur/när/var/varför dem skiljer sig/gifter sig eller bara gör tokigheter.

Det enda dom delar med sig är intervjuer, resten är GROVT intrång på deras personliga integritet med papparazis som följer efter dom dagligen.

Det kan jag inte hålla med om till 100% Dom har valt ett kändis liv som är öppet för allmänheten och kan då också acceptera det som sker runt omkring dem. Men jag kan på ett sätt hålla med dig, för jag menar, vem vill för exempelvis bli fotad halvt naken oavsett vad man har för liv?

Och det som Lusen säger: "Människor dör varje dag, men dey gör inte kändisar" har en poäng. Kändisar delar med sig av sin vardag, dom är bara kändisar liksom. Man ser på dem på ett annat sätt. Det är inte så att jag inte kan bli illa berörd om en kändis gått bort, det har faktiskt hänt att jag reagerat mycket när något sånt inträffat.

Men anledningen till att man blir mer illa berörd om en "Svensson" dött, tror jag beror på att man kan se det som om det vore någon i ens egen familj. En okänd människa från en helt vanlig familj. Man får ett helt annat synsätt. Och detta är mina åsikter. Så som jag känner och ser på saken.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av Lusen:

Kändisar delar oftast sitt privatliv med allmänheten.
Vi lyssnar på dem, ser intevjuer, läser hur/när/var/varför dem skiljer sig/gifter sig eller bara gör tokigheter.

Det enda dom delar med sig är intervjuer, resten är GROVT intrång på deras personliga integritet med papparazis som följer efter dom dagligen.

Jag menar inte att dem allitd gör det frivilligt, men om man är kändis så avslöjar man sitt privatliv för allmänheten, vare sig man vill eller inte.

12
Skriv svar