Age of Conan: Rise of the Godslayer

Moderator | Testpilot
Skrivet av peXmo:

Jag testade spelet lite när det kom ut.Verkade riktigt bra, men jag hade ej tid att lira, well jag hade inte den tiden jag behövde för att betala månadskostnaden. Det jag undrar nu är om det på något sätt går att komma in i den där gratis fram till lvl 20 grejen dom hade, säger att dom har, men jag ej kommer åt????

Hade varit just att testa på det lite och se hur det passar in i livet

Klart du kan komma åt den, det är hur simpelt som helst och ändå har folk problem med det...

http://www.ageofconan.com/trial/

Jätte svårt...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Johnhedlund:

låter sjukt att de dras med samma problem nu som de hade vid relesen av spelet, grafikbuggar, obalanserat mellan klasser, saknat systemstöd från grafikkorten. näe blir nog några månader till med Hjärter o MS röj

Skit snack, finns inga grafikbuggar i spelet, balansen mellan klasserna är mycket bättre. Spela du ditt ms röj medan vi vettiga personer njuter av conan. Your loss.

Jag pointerade bara vad resencenten skrivit.

Medlem

Jag tycker att alla som spelade AoC vid release och var besvikna ska prova på det igen!

Jag är en av dom som slutade spela efter 2månader vid release, och har nu börjat igen. Och jag säger bara WOW! det är ett underbart spel, nästan allt som var dåligt har tagits bort eller blivit förbättrat, har dock inte provat något av det nya som kom nu i expansionen, men allt annat är superbra nu tycker jag


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av shaitan:

testade AoC för några månader sedan då jag fick det gratis om man köpte ett timecard för 50kr.. jag har nog aldrig känt mig så blåst på en femtiolapp innan det.. vilken jävla smörja

Bra håll dig till ditt WoW istället. Får mardrömmar då jag tänker på Wintergrasp, det största online spelet kanske men inte det bästa på långa vägar det är ganska kul också att många som anser att WoW är bäst aldrig har spelat något annat online spel.

Dessutom så är ett MMO spel inget spel där man kan gå in 2 timmar och sen få en klar bild över spelet skriv ett nytt inlägg då du har spelat i 1/2 veckor.

Du är en jävel på att whina för att folk inte gillar ett spel du spelar vet du det?.. WoW är det bästa mmot ute just nu, och ja jag har spelat Aion, Warhamer och AoC kan fortfarande säga wow e de som e roligaste.. så STFU och sluta whina för att folk inte gillar ditt conan

Skrivet av Eddz0r:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av shaitan:

testade AoC för några månader sedan då jag fick det gratis om man köpte ett timecard för 50kr.. jag har nog aldrig känt mig så blåst på en femtiolapp innan det.. vilken jävla smörja

Bra håll dig till ditt WoW istället. Får mardrömmar då jag tänker på Wintergrasp, det största online spelet kanske men inte det bästa på långa vägar det är ganska kul också att många som anser att WoW är bäst aldrig har spelat något annat online spel.

Dessutom så är ett MMO spel inget spel där man kan gå in 2 timmar och sen få en klar bild över spelet skriv ett nytt inlägg då du har spelat i 1/2 veckor.

Du är en jävel på att whina för att folk inte gillar ett spel du spelar vet du det?.. WoW är det bästa mmot ute just nu, och ja jag har spelat Aion, Warhamer och AoC kan fortfarande säga wow e de som e roligaste.. så STFU och sluta whina för att folk inte gillar ditt conan

Den enda här som whinar är du så håll dig till dit WoW och sluta kommentera sådant du inte är intresserad av.


signatur
Medlem
Skrivet av Eddz0r:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av shaitan:

testade AoC för några månader sedan då jag fick det gratis om man köpte ett timecard för 50kr.. jag har nog aldrig känt mig så blåst på en femtiolapp innan det.. vilken jävla smörja

Bra håll dig till ditt WoW istället. Får mardrömmar då jag tänker på Wintergrasp, det största online spelet kanske men inte det bästa på långa vägar det är ganska kul också att många som anser att WoW är bäst aldrig har spelat något annat online spel.

Dessutom så är ett MMO spel inget spel där man kan gå in 2 timmar och sen få en klar bild över spelet skriv ett nytt inlägg då du har spelat i 1/2 veckor.

Du är en jävel på att whina för att folk inte gillar ett spel du spelar vet du det?.. WoW är det bästa mmot ute just nu, och ja jag har spelat Aion, Warhamer och AoC kan fortfarande säga wow e de som e roligaste.. så STFU och sluta whina för att folk inte gillar ditt conan

Bästa MMOt är ju relevant till vem du frågar.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Brukar bli sugen att förnya kontot men när jag kommit igång med spelandet tröttnar jag snabbt. Närmast på grund av dom väldigt skumma beskrivningarna för feats som gör det svårt att fatta vad dom egentligen gör. Fixar dom feats så man får konkret information om vad dom gör börjar jag spela igen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Detta ska liras!

Är så jävla trött på world of warcraft.

Ska förmodligen köra lite igen när cataclysm kommer men just nu är wow ingen höjdare direkt...

Vym
Medlem
Skrivet av Eddz0r:

Du är en jävel på att whina för att folk inte gillar ett spel du spelar vet du det?.. WoW är det bästa mmot ute just nu, och ja jag har spelat Aion, Warhamer och AoC kan fortfarande säga wow e de som e roligaste.. så STFU och sluta whina för att folk inte gillar ditt conan

Roligast för mig just nu är Age of Conan, finner inget nöje i World of Warcraft för tillfället. Kanske kommer att ändras när Cataclysm släpps. Den som lever får se.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av v1ctory:

Synd att spelet fortfarande inte är optimerat (eller ens fungerar) med crossfire. Då skulle jag antagligen spela det i denna stund.

Alltid så mkt problem med ATI, skaffa Nvidia.

Jag har tyvärr inte ett kärnkraftverk att tillgå för att driva min dator.

PS. Ett 5xxx ska inhandlas efter sommaren, likaså Age of Conan. Det är ruskigt billigt.. (45:- +frakt)

PS 2. Det är snarare FunCom som krånglar med ATI än tvärt om.

Ursäktar off-topic.

Anledningen till att AoC saknar Crossfire stöd har väll att göra med att de är sponsrade av Nvidia?

Det kan jag inte tänka mig, det vore både pinsamt och ekonomiskt hjärndött.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

"Höga system" krav? Vare bara för att ni måste hitta på nått mer - eller?
De där är inte ett högt system krav med dagens datorer.

Medlem

Conan lever än!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vart sugen och testa så jag fixade trial konto, nu får man förvisso bara se början av världen till lvl 20 men jag är rätt nöjd hittills kommer nog lätt köpa originalet samt expansionen i slutet av månaden.

Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av v1ctory:

Synd att spelet fortfarande inte är optimerat (eller ens fungerar) med crossfire. Då skulle jag antagligen spela det i denna stund.

Alltid så mkt problem med ATI, skaffa Nvidia.

Jag har tyvärr inte ett kärnkraftverk att tillgå för att driva min dator.

PS. Ett 5xxx ska inhandlas efter sommaren, likaså Age of Conan. Det är ruskigt billigt.. (45:- +frakt)

PS 2. Det är snarare FunCom som krånglar med ATI än tvärt om.

Ursäktar off-topic.

Anledningen till att AoC saknar Crossfire stöd har väll att göra med att de är sponsrade av Nvidia?

Det kan jag inte tänka mig, det vore både pinsamt och ekonomiskt hjärndött.

Är väl knappast hjärndött ATI och AMD allierade ju sig för att stänga ute Nvidia och intel så gott de kunde. Varför skulle inte Nvidia göra detsamma?


signatur
Medlem

Det är roligt tills ni inser hur mycket hjärndöd grind det är för factionarmor, inget spel kommer ens i närheten.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

@Dofilusåkaffe

Varför skulle en spelutvecklare stänga ute potentiella kunder? Jag tror hellre man har fler spelare än några kronor till från Nvidia. (Att inte sträva efter fler spelare i ett MMO är just hjärndött.)

ATI och AMD är f.ö inte allierade, det är samma företag.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Redaktör
Skrivet av fejl_Folklore:

"Höga system" krav? Vare bara för att ni måste hitta på nått mer - eller?
De där är inte ett högt system krav med dagens datorer.

Tror du blandar ihop de officiella systemkraven, alltså vad utvecklarna säger krävs, med vad recensenten upplever. Testmaskinen är långt bättre än minimumkraven, ändå upplever han att spelet är krävande. Jag tycker inte det är fel att ta upp.


signatur
Skrivet av v1ctory:

@Dofilusåkaffe

Varför skulle en spelutvecklare stänga ute potentiella kunder? Jag tror hellre man har fler spelare än några kronor till från Nvidia. (Att inte sträva efter fler spelare i ett MMO är just hjärndött.

De stänger väl inte ute några kunder, är ju knappast alla spel som har crossfire stöd eller hur? Du kan ju fortfarande använda Ati grafikkort.

ATI & AMD är ju de som verkligen stängde ute folk om du hade nvidia eller intel varor.

Du snubblar verkligen över dina egna ord!!!!!!!!!!!


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av v1ctory:

@Dofilusåkaffe

Varför skulle en spelutvecklare stänga ute potentiella kunder? Jag tror hellre man har fler spelare än några kronor till från Nvidia. (Att inte sträva efter fler spelare i ett MMO är just hjärndött.

De stänger väl inte ute några kunder, är ju knappast alla spel som har crossfire stöd eller hur? Du kan ju fortfarande använda Ati grafikkort.

ATI & AMD är ju de som verkligen stängde ute folk om du hade nvidia eller intel varor.

Du snubblar verkligen över dina egna ord!!!!!!!!!!!

Nej, när ett grafikkort för cirkus 3000:- bara kan användas till hälften och då inte kan köra spelet med vettig fps stänger man definitivt ut en kund. I det här fallet mig.

Andra spel som får stora lass med skit för att de är så uselt optimerade är fullt spelbara: t.ex WAR och Crysis.

Att jag inte har köpt Conan beror enbart på dessa problem. Tur att LotRO kan ge både en fin spelupplevelse och 60 fps i DX10/Ultra. (Snart 11)

F.ö ser jag inte riktigt vart jag snubblar över mina ord???????????

Ursäktar för fortsatt off-topic, ville svara offentligt istället för i ett PM.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag ska ta och ge spelet en till chans när jag får tid över, låt säga i höst kanske

Skrivet av dofilusåkaffe:

De stänger väl inte ute några kunder, är ju knappast alla spel som har crossfire stöd eller hur? Du kan ju fortfarande använda Ati grafikkort.

ATI & AMD är ju de som verkligen stängde ute folk om du hade nvidia eller intel varor.

Vad är det de gjort för att stänga ute folk?


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Laggar som ett as för mig, trots att jag har 3.2ghz och 6gb @ 1600mhz
Konstiga är att det inte laggade med min förra dator, som var sämre :P, 2.67 och 6GB @ 1333

Medlem

tycker spelet har höga system krav mot vad det leverar, o inget bra stöd för ati produkter heller(skulle inte va första gången nvidia mutar ett företag för att dom inte ska fixa bra ati stöd). Så jag skippar nog detta spel igen det saknar rätt känsla med...

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

låter sjukt att de dras med samma problem nu som de hade vid relesen av spelet, grafikbuggar, obalanserat mellan klasser, saknat systemstöd från grafikkorten. näe blir nog några månader till med Hjärter o MS röj

du har tydligen inte spelat spelet, jag har spelat sedan release och jag förstår inte vad du pratar om,

dom fick iofs en del problem när expansionen släpptes men det är bara normalt att sådant händer,som det är just nu så flyter spelet på bra iaf i dx10
om man tror att ett mmo ska ha en en helt flawless och smärtfri release av sin första expansion så är man bara dum i huvudet,, inte ens wow klarade av att få till sin första expansion helt perfekt.

Medlem
Skrivet av Count_Sandpaper:

Laggar som ett as för mig, trots att jag har 3.2ghz och 6gb @ 1600mhz
Konstiga är att det inte laggade med min förra dator, som var sämre :P, 2.67 och 6GB @ 1333

vad har du för grafikkort?
du kan kanske behöva dra ner lite på inställnignarna,,
jag har fått sänka mina inställningar väldigt mkt för att få det att flyta på bra, men jag ligger på runt 50 fps i dx10 med 3 gig ram windows 7 och gtx8800, dualcore e6850@3ghz

Medlem
Skrivet av Count_Sandpaper:

Laggar som ett as för mig, trots att jag har 3.2ghz och 6gb @ 1600mhz
Konstiga är att det inte laggade med min förra dator, som var sämre :P, 2.67 och 6GB @ 1333

disabla skuggor

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av v1ctory:

@Dofilusåkaffe

Varför skulle en spelutvecklare stänga ute potentiella kunder? Jag tror hellre man har fler spelare än några kronor till från Nvidia. (Att inte sträva efter fler spelare i ett MMO är just hjärndött.

De stänger väl inte ute några kunder, är ju knappast alla spel som har crossfire stöd eller hur? Du kan ju fortfarande använda Ati grafikkort.

ATI & AMD är ju de som verkligen stängde ute folk om du hade nvidia eller intel varor.

Du snubblar verkligen över dina egna ord!!!!!!!!!!!

Nej, när ett grafikkort för cirkus 3000:- bara kan användas till hälften och då inte kan köra spelet med vettig fps stänger man definitivt ut en kund. I det här fallet mig.

Andra spel som får stora lass med skit för att de är så uselt optimerade är fullt spelbara: t.ex WAR och Crysis.

Att jag inte har köpt Conan beror enbart på dessa problem. Tur att LotRO kan ge både en fin spelupplevelse och 60 fps i DX10/Ultra. (Snart 11)

F.ö ser jag inte riktigt vart jag snubblar över mina ord???????????

Ursäktar för fortsatt off-topic, ville svara offentligt istället för i ett PM.

och vad har du för grafikkort om man får fråga?,

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av v1ctory:

@Dofilusåkaffe

Varför skulle en spelutvecklare stänga ute potentiella kunder? Jag tror hellre man har fler spelare än några kronor till från Nvidia. (Att inte sträva efter fler spelare i ett MMO är just hjärndött.

De stänger väl inte ute några kunder, är ju knappast alla spel som har crossfire stöd eller hur? Du kan ju fortfarande använda Ati grafikkort.

ATI & AMD är ju de som verkligen stängde ute folk om du hade nvidia eller intel varor.

Du snubblar verkligen över dina egna ord!!!!!!!!!!!

Nej, när ett grafikkort för cirkus 3000:- bara kan användas till hälften och då inte kan köra spelet med vettig fps stänger man definitivt ut en kund. I det här fallet mig.

Andra spel som får stora lass med skit för att de är så uselt optimerade är fullt spelbara: t.ex WAR och Crysis.

Att jag inte har köpt Conan beror enbart på dessa problem. Tur att LotRO kan ge både en fin spelupplevelse och 60 fps i DX10/Ultra. (Snart 11)

F.ö ser jag inte riktigt vart jag snubblar över mina ord???????????

Ursäktar för fortsatt off-topic, ville svara offentligt istället för i ett PM.

och vad har du för grafikkort om man får fråga?,

4850x2 2gb med cirkus 5% överklockning. (Vintertid)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av fejl_Folklore:

"Höga system" krav? Vare bara för att ni måste hitta på nått mer - eller?
De där är inte ett högt system krav med dagens datorer.

Tror du blandar ihop de officiella systemkraven, alltså vad utvecklarna säger krävs, med vad recensenten upplever. Testmaskinen är långt bättre än minimumkraven, ändå upplever han att spelet är krävande. Jag tycker inte det är fel att ta upp.

jag måste säga att FZ var lite väl tidiga med att göra en recention här, jag menar recentionen är utlagt den 18/5 spelet skulle släppas den 11/5 mwen det blev försenat tom 12/5 sen har det varit en del downtime med hotfix och patching, så vi tar bort 2 dgr för updates,återstår gör då 6 dagar -den tid recentionen tog att skriva, hur kan man på den korta tid få ens en uppfattning om den här expansionen,,jag kan säga att jag hade inte ens hunnit med att kolla igenom hela grasslands och då har jag säkerligen spelat mer en recencenten ifråga. ser man till betyget 4 av 5 så är jag nästan med på det,det är kanske lite i underkant, spelet får minus för höga systemkrav okey,jo men det kommer flyta på bättre då funcom fått optimera clienten bättre kom ju en update för bara ngn dag sedan som fick fpsen att öke,dock så finns det jobb kvar för funcom där.
sedan fick spelet till min förvåning minus för att det har få nyheter DET KAN JAG INTE FÖRSTÅ!!
allt i expansionen är nytt,spelmekaniken när det gäller bossar är nytt,sättet som istanserna fungerar på är helt nya,det är inte längre en jäkla massa grind för at tkomma fram till 1 boss utan nu kan man bara gå in och ha roligt i en kvart och sen är instancen klar,det tar lixom inte 1 timme o uppåt längre. du har ett nytt factionsystem, du har en hel del drös med nya och lite mer annorlunda quester, dom har hardmode på de flesta nya instancer så man kan få epicdrops på mer än xiba och irontower nu, man kan använda sig av emotes för för att be till en drös med olika gudar och då få en debuff som antingen är positiv eller negativ beroende om guden ifråga gillar det du gör. du har aa systemet ,du kan få en varg eller tigermount+en hemlig mount vad jag har hört,det finns hemliga factioner....

HALLÅ det är ju hur mycket nyheter som helst iom denna expansion, den förändrar ju helt hur spelet har fungerat tidigare....

i övrigt så är väl recentionen okey, dock så hade jag hellre tyckt att FZ skippar betyget och skriver följande som rubrik:
RISE OF THE GODSLAYER: FZ SKRAPAR PÅ YTAN OCH TAR IN VÅRA FÖRSTA INTRYCK.
ska man göra en recention och ge betyg ska man ha mer kött på benen.
(att ha spelat betan räcker inte,det är inte samma sak)

Medlem

jag har inte hört ngra problem med balanseringen utav klasser, tror dock att många kan uppleva det som problem iom de flesta featar inte AA-systemet på samma sätt.ej heller har dom samma specc på dom vanliga featsen man hade inna expansionen, . sedan så ä4r det säkerligen många nygammla spelare som kommit tillbaka och då kör pvp mot såna som kört pvp i snart 2 år.. ja då blir det obalans pga dåliga/skickliga spelare
samma gäller pve i tex raider, dom som spelat länge har oftast en väldigt bra dps ofta i många fall så är den helt over the top,och som en återkommande spelare så kan ju detta se konstigt ut när den som har andra snubben av din gen klass gör typ 5 ggr ggr så mer skada.

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av roftg:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av v1ctory:

@Dofilusåkaffe

Varför skulle en spelutvecklare stänga ute potentiella kunder? Jag tror hellre man har fler spelare än några kronor till från Nvidia. (Att inte sträva efter fler spelare i ett MMO är just hjärndött.

De stänger väl inte ute några kunder, är ju knappast alla spel som har crossfire stöd eller hur? Du kan ju fortfarande använda Ati grafikkort.

ATI & AMD är ju de som verkligen stängde ute folk om du hade nvidia eller intel varor.

Du snubblar verkligen över dina egna ord!!!!!!!!!!!

Nej, när ett grafikkort för cirkus 3000:- bara kan användas till hälften och då inte kan köra spelet med vettig fps stänger man definitivt ut en kund. I det här fallet mig.

Andra spel som får stora lass med skit för att de är så uselt optimerade är fullt spelbara: t.ex WAR och Crysis.

Att jag inte har köpt Conan beror enbart på dessa problem. Tur att LotRO kan ge både en fin spelupplevelse och 60 fps i DX10/Ultra. (Snart 11)

F.ö ser jag inte riktigt vart jag snubblar över mina ord???????????

Ursäktar för fortsatt off-topic, ville svara offentligt istället för i ett PM.

och vad har du för grafikkort om man får fråga?,

4850x2 2gb med cirkus 5% överklockning. (Vintertid)

finns flera som kör med 4850 och får det att funka jättebra för conan, om det finns ett behov av att conan har stöd för dubbla grafikkort så kommer det säket komma, men jag ser inget skäl till varför man inte ska spela conan bara för det inte har stöd för dubbla grafikkort,då är man kanske inte ens från början intresserad av spelet.,
,det handlar ju inte om att du får ut hälften av ditt kort du anänder ju bara 1 kort av 2 när du spelar det är ju en helt annan sak.

123
Skriv svar