Heroes of Newerth

Medlem

Testade betan, men flydde snabbt efter alla youngsters haglade kick-requests och slagord när man inte gjorde precis rätt.

En underbar demonstration över hur communityn helt demolerar ett spel som har potential.

Medlem

Jo visst är det lätt att man hamnar med Ragequitters och sånt surt men så länge man spelar bra själv kan man hålla sin KD på topp
Jag köpte spelet när det kom ut och jag är inte det minsta missnöjd med köpet.
Det är ett kul spel som blir roligare ju mer kompisar man spelar med (förutsatt att man är jämnbra) För det suger att spela med tards. Om man känner att man spelar med lite sämre personer och man själv är bra så ska man gå mid och göra några bra ganks top/bot så kan man rädda laget.


signatur

Rawr

Medlem

funderade en sekund på o köpa detta för LoL strulade så jäkla mkt men efter lite trixande så funkar lol igen men detta står på köplistan iaf garanterat. spelade betan lite men slutade me att man rushade fienden bara för o reta alla kommer ihåg engång när ja lira dota för första gången då va de nån som skulle kicka mig från min egen server !

Medlem

Enda fördelen med HoN jämfört med Dota är att det är mindre leavers. Men nej, det får mig inte att bryta ett sexårigt långt vänskapsband med dota och dess 97 hjältar man lärt sig hata och älska.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av wwraver:

Testade betan, men flydde snabbt efter alla youngsters haglade kick-requests och slagord när man inte gjorde precis rätt.

En underbar demonstration över hur communityn helt demolerar ett spel som har potential.

Du överger alltså ett enligt dig lovande spel, bara för att någon försöker kicka dig för att du spelar dåligt och lite skitsnack?

Va? Ignorera och spela vidare. Fattar inte grejen med att grina om sådant.

Inaktiv

Kan inte hålla med om att det är baserat på "skicklighet" pfft..

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Du överger alltså ett enligt dig lovande spel, bara för att någon försöker kicka dig för att du spelar dåligt och lite skitsnack?

Va? Ignorera och spela vidare. Fattar inte grejen med att grina om sådant.

Alltid tyckt det är kul att spela ett spel där folk ber mig sluta spela, dra där ifrån eller helt enkelt kallar mig hora/idiot/retard.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av wwraver:

Testade betan, men flydde snabbt efter alla youngsters haglade kick-requests och slagord när man inte gjorde precis rätt.

En underbar demonstration över hur communityn helt demolerar ett spel som har potential.

Du överger alltså ett enligt dig lovande spel, bara för att någon försöker kicka dig för att du spelar dåligt och lite skitsnack?

Va? Ignorera och spela vidare. Fattar inte grejen med att grina om sådant.

Det är inte kul att bli bemött som skit varje jävla dag när man spelar. Om man kör på någon realm i WoW med uppkäftiga snorungar så kommer man nog överväga att flytta ganska snabbt, samma i HoN, fast det finns inget sätt att undvika dom, så man skiter i spelet helt.

Medlem

Personligen föredrar jag LoL, men kul att HoN får bra betyg.

Ranking eller no ranking, det är där skon klämmer...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Deamon:

Kan inte hålla med om att det är baserat på "skicklighet" pfft..

Vill se 5spelare vinna genom tur och flyt enbart.. går lixom inte :b

Medlem
Skrivet av Deamon:
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av wwraver:

Testade betan, men flydde snabbt efter alla youngsters haglade kick-requests och slagord när man inte gjorde precis rätt.

En underbar demonstration över hur communityn helt demolerar ett spel som har potential.

Du överger alltså ett enligt dig lovande spel, bara för att någon försöker kicka dig för att du spelar dåligt och lite skitsnack?

Va? Ignorera och spela vidare. Fattar inte grejen med att grina om sådant.

Det är inte kul att bli bemött som skit varje jävla dag när man spelar. Om man kör på någon realm i WoW med uppkäftiga snorungar så kommer man nog överväga att flytta ganska snabbt, samma i HoN, fast det finns inget sätt att undvika dom, så man skiter i spelet helt.

Spelade betan väldigt länge, och visst mötte man idioter, men knappast i större mängder än i andra spel. Aja, det är väl upp till er om ni vill sluta spela ett bra spel för småsaker.

Moderator | Testpilot

Står ändå fast vid att Riot games har en dota skapare med dig i laget och andra duktiga "jävlar" med i gänget. Spelet är väldit strategiskt, och är byggt för att ha mer action än HoN

Går inte att säga att hon gameplayet i grunden är väldigt passivt. Är det bra dåligt? Det är en smaksak, gillar att dom byggt LoL så det tillför mer action och att faktiskt våga att göra något än att bara stå och fega.

Och detta kan vridas och vändas hur mycket som helst för att folk spelar olika. Men andra Dota spelare, LoL och HoN lirare håller med på den fronten så det bör ju vara viss sanning.

Som ett litet tillägg kan väll alla kolla igenom denna:

League of legends Vs Heroes of newerth

http://www.1up.com/do/feature?cId=3175835

Något utdaterad men lite hum bör man ju få iallafall.
Notera också det finns väldigt skickliga LoL spelare och många tävlingar och ladders är i gång, så inget säger att du är "bättre" för du kan HoN utan och innan istället för LoL, tro mig spelat LoL sedan betan och inte har det varit en lätt väg att ta sig dit.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

HoN ftw


signatur

Veni Vidi Vice

Medlem

Älskar att folk som skyller på att dom alltid kommer i sämsta laget. I slutet jämnar det ut sig och du får ungefär den PSR du ska ha och det är så systemet fungerar. Hade 3 konton 1800+ och jag är sådär. Och om man ser på dom som var med i bästa clanerna så låg dom på 2k+. Är det tur då? Nä keft då.

För det andra kan ni inte ta att man skämtar lite om allt möjligt kul hör ni inte hemma i wc3 communityn. Själv älskar jag att småhaila lite i chatten.

Medlem

åååh, thunberg.
Du verkar vara den exakta anledningen till varför de flesta skyr HoN pga dess omogna community :S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Medlem

Kört mycket i Betan och spelet blir roligare ju mer man kört. Dock så klagar ju allt och alla på allt och alla men man slutar bry sig efter ett tag.

Inaktiv

jag tycker det är onödigt att köpa ett spel fyllt med retards som whinar på en om man är ny till spelet och råkar feeda än att t.ex göra ett account på league of legends gratis och få köra ett spel där knappt någon verkligen hatar dig för att du gör 1 fel....

jag körde hon i betan med mina kompisar och tro det eller ej mina irl kompisar var värre än alla andra när dom whinade på misstag jag gjorde sen dess slutade jag kalla dom kompisar -.-

just face it du får ingen bra rating i hon om du inte är med i en klan som kör med varandra hela tiden.

Medlem

Bästa sättet att spela detta spelet är garanterat med ett fullt lag kompisar. Annars hamnar man ofta med frustrerande, omogna noobs.

123
Skriv svar