Dead Space 2 till pc bekräftat

Medlem

fan va underbart

Medlem

Spelade inte ut ettan, det var långtråkigt och bara lite halvläskigt. And nothing of value was gained.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av thiefen:
Skrivet av Jonlissla:

Tyckte att ettan kändes för mycket konsollaktig på PC, men jag måste erkänna att atmosfären och ljudet var oslagbart. Har inte spelat ett spel med sådan krypande känsla över mig sen man lirade Stalker och var nere i den där laboratoriet/bunkern.

Muskontrollen var helt värdelös i 1an. Fast det gjorde ju spelet lite mer skrämmande

Precis, dom gjorde det segstyrt av en anledning.. RE 4 är väl lite segt? Tråkigt med Q-aim i ett skräckspel:)

Uhm, kanske missförstår eller missat något här nu, men hade de en "autoaim" i RE4 på Pc!?
Att de har de på konsoll tar jag för givet, blir för svårt för den generelle konsollspelaren, men har det gått så långt till Pc med?


signatur

Retro.

Medlem

Jag satt och spelade ettan och vid en väldigt intensiv sekvens kände jag hur näsblod började forsa fram. Nuff said...

Medlem

Ettan var mycket trevligt om man bortser ifrån dom nästintill värdelösa kontrollerna på PC versionen. Spelet blev bra mycket svårare bara pga. att man hade svårt att vända sig osv :x
Ser fram imot tvåan och hoppas på att kontrollerna är bättre än ettan

Medlem

Ah, nice. Mycket trevlig nyhet. Trots de hemska kontrollerna gillade jag PC-versionen av ettan. det här ser jag fram emot, absolut.

Medlem

Enligt mig var ettan helt ospelbart, iaf på pc. Jag mådde fysiskt illa efter att ha spelat det i en halvtimme, kameran var bedrövlig och gubben stod iväg så man bara såg hälften av skärmen.


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem
Skrivet av Golvis:

Uhm, kanske missförstår eller missat något här nu, men hade de en "autoaim" i RE4 på Pc!?
Att de har de på konsoll tar jag för givet, blir för svårt för den generelle konsollspelaren, men har det gått så långt till Pc med?

Jag som tycker det verkar vara tvärt om, ju fler gamers som emigrerar till konsol desto mindre autoaim erbjuds, och vissa spel tar helt bort det. En utveckling jag helt stödjer btw

OnT:
Det enda "felet" med första spelet var att alla fiender var kloner av varandra, lite variation hade inte skadat. Skulle inte vara fel med en till film/serie också,d e var grymma. Ser fram emot Dead Space 2

Medlem
Medlem

SNÄLLA!
Låt oss slippa Dead Space 2 om ni ändå planerar göra en lika tafflig portning, där de dessutom medvetet segar ned kontrollerna för att "kompensera för att mus+tangentbord är snabbare".
Värsta ursäkten jag någonsin fått från en spelsupport när jag kontaktade dem.

Tycker DS kan stanna kvar på konsoll där det hör hemma!

Skrivet av bleak:
Skrivet av thiefen:
Skrivet av Jonlissla:

Tyckte att ettan kändes för mycket konsollaktig på PC, men jag måste erkänna att atmosfären och ljudet var oslagbart. Har inte spelat ett spel med sådan krypande känsla över mig sen man lirade Stalker och var nere i den där laboratoriet/bunkern.

Muskontrollen var helt värdelös i 1an. Fast det gjorde ju spelet lite mer skrämmande

Precis, dom gjorde det segstyrt av en anledning.. RE 4 är väl lite segt? Tråkigt med Q-aim i ett skräckspel:)


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

SNÄLLA!
Låt oss slippa Dead Space 2 om ni ändå planerar göra en lika tafflig portning, där de dessutom medvetet segar ned kontrollerna för att "kompensera för att mus+tangentbord är snabbare".
Värsta ursäkten jag någonsin fått från en spelsupport när jag kontaktade dem.

Tycker DS kan stanna kvar på konsoll där det hör hemma!

Skrivet av bleak:
Skrivet av thiefen:
Skrivet av Jonlissla:

Tyckte att ettan kändes för mycket konsollaktig på PC, men jag måste erkänna att atmosfären och ljudet var oslagbart. Har inte spelat ett spel med sådan krypande känsla över mig sen man lirade Stalker och var nere i den där laboratoriet/bunkern.

Muskontrollen var helt värdelös i 1an. Fast det gjorde ju spelet lite mer skrämmande

Precis, dom gjorde det segstyrt av en anledning.. RE 4 är väl lite segt? Tråkigt med Q-aim i ett skräckspel:)

/Sarkasm
Ja! För det är ju sjukt svårt att koppla in en kontroll till datorn om man inte vill spela med mus och tangentbord! Nej, man måste köpa en konsol för att spela det, så är det bara. /slut på sarkasm.

För mig fungerade det utmärkt, och som jag sa, om man stänger av V-sync i spelet blev mus-styrningen mycket snabbare, själv tyckte jag att det var jättelätt att styra.

Medlem
Skrivet av Pannkakssylt:

/Sarkasm
Ja! För det är ju sjukt svårt att koppla in en kontroll till datorn om man inte vill spela med mus och tangentbord! Nej, man måste köpa en konsol för att spela det, så är det bara. /slut på sarkasm.

För mig fungerade det utmärkt, och som jag sa, om man stänger av V-sync i spelet blev mus-styrningen mycket snabbare, själv tyckte jag att det var jättelätt att styra.

Då måste du ha en inbyggd biologisk lagg, då avslagen V-sync enbart hjälper den försegande effekten halvvägs.

/Sarkasm
Alla PC-spelare vill ju verkligen degradera sin spelupplevelse och spela spel med joypad. Enda anledningen till varför de väljer PC före TV-spel, är nog för att de inte har råd att köpa TV-spel och joypads...
/slut på sarkasm


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Ger Dead Space en ny chans nu, denna gång med min nyligen inköpa 360-kontroll...Blev oerhört mycket bättre nu

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Pannkakssylt:

/Sarkasm
Ja! För det är ju sjukt svårt att koppla in en kontroll till datorn om man inte vill spela med mus och tangentbord! Nej, man måste köpa en konsol för att spela det, så är det bara. /slut på sarkasm.

För mig fungerade det utmärkt, och som jag sa, om man stänger av V-sync i spelet blev mus-styrningen mycket snabbare, själv tyckte jag att det var jättelätt att styra.

Då måste du ha en inbyggd biologisk lagg, då avslagen V-sync enbart hjälper den försegande effekten halvvägs.

/Sarkasm
Alla PC-spelare vill ju verkligen degradera sin spelupplevelse och spela spel med joypad. Enda anledningen till varför de väljer PC före TV-spel, är nog för att de inte har råd att köpa TV-spel och joypads...
/slut på sarkasm

Du vill inte ha Dead space 2 på PC för att ettan var en så "dålig" portning. Jag hade konstant 60fps på en inte alls så ny dator, styrningen blev bättre med avslagen v-sync ja, (men man kunde ändå ha på det med hjälp av nvidia/ati kontrollpanelen) Och om man ändå tyckte att det var helt sjukt svårt att styra med mus och tangentbord ändå så kan man koppla in vilken kontroll som helst, vad är det för fel med det? och vadå sarkasm? Självklart vill man inte köpa en konsol om man inte har en och har en OK pc bara för att köra ett spel som man gillar. Jag är iaf glad att 2an kommer till PC, då slipper jag köpa en 360 för att köra det!

Medlem

dom kommer bara losar pengar..kvittar vad man ger pc kidsen dom tanka hem och bara en jävla massa wjan ifrån ungdjävlarna...

håll er till konsol istället där köpkraften finns


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Yess najs Äntligen behöver man inte gå och hoppas på bättre dagar längre.

12
Skriv svar