Medlem

Ser inget dåligt i dessa ändringar. Skill-trädet är jag lite fundersam över, men jag förmodar att de tänkt igenom det och tänker därför inte klandra innan jag ser vad de egentligen gjort.

Medlem

vrf ska dom förenkla spel så mkt nu för tiden =/

Medlem

Vill ha nu!


signatur

Meep!

Medlem

Lite lustigt hur folk börjar klaga och tro att det kommer bli dåligt eller folk som säger att det kommer bli hur bra som helst direkt när en sån här artikel dyker upp.
Ingen har nån aning om hur spelet blir och det känns onödigt att börja härja om att spelet blir perfekt eller skitdåligt redan nu.

Det enda man kan säga är ju att Blizzard kan sin sak med att göra spel, och spelet kommer när det är färdigt. Bara att vänta och se..

Medlem

Huh... Dagen efter att jag börjat fundera över vart Diablo 3 tog vägen postas detta. Najs.

Inaktiv

Typ diablo 2 fördummat och med bättre grafik. k


signatur

a"C"RED -

Medlem

en lång väntan dit

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Mikaelh:

Det kommer säkerligen 2011.

Varför så säker på det? ^^

Därför att det ser ungefär lika färdigt ut som när Starcraft 2 blev utannonserat.

Det vore märkligt om det tog mer än 1,5 år att färdigställa spelet.

Diablo 3-betan kommer nog våren 2011 och det släpps under slutet av sommaren alternativt höst/vinter.

Medlem

Visst de tar bort mycket som kan göra spelets helhet till mer komplett och bättre. Men vad gör det? Det är ju ändå Diablo 3 vi pratar om!

Medlem

Automatiskt poängsystem? Bah! En stor del av grejjen med Diablo var ju att man kunde variera och ha olika varianter av samma klass. Spela i olika grupper och trots att det var ung samma klasser så kunde upplevelsen bli olika.

Detta känns som om dom dummar ned spelet för att alla kids och noobs skall klara sig bättre.

Men aja. Får se hur det blir, långt kvar tills det kommer ut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

SÅ sjukt tråkigt att blizzard tar sån tid på sig med sina uppföljare


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Alltså ärligt talat så tror jag spelet kommer floppa. Jag känner faktiskt ingen riktig dragning till spelet.

Floppa?

Du vet väll att Blizzard inte har någon som helst press på sig när dom ska släppa sina spel.

It's done when it's done.

Medlem

Ok... det låter verkligen som att det riktar sig mer mot "casual" spelare än vad D2 gjorde...

Det här med att ta bort potions... jag har svårt att se hur det ska fungera. Visst det var lite löjligt att spamma potions i Diablo2, men på sätt o vis tycker jag att det var en del av Diablos själ. På samma sätt som att "slåss" om bra loot.

Om man nu får hälsa genom att plocka upp helt random magiska glober... (lol?) Kommer det inte att innebära att man måste vara offensiv för att få tag i dessa glober? Vem vill vara offensiv då man har lite hälsa? Eller kommer alla karaktärer också ha en re-gen effekt?

För att kunna få tag i dessa glober utan att dö konstant måste spelet anpassas med lättare fiender så att man kan tåla ett par träffar även om man har lite liv. För att skillat kunna undvika att bli träffad lär ju inte vara möjligt om det står 300 fiender i ett rum som i D2.

Om nu inte det är så att det aldrig kommer att stå 300 fiender i ett rum... utan endast mindre grupper fiender i spelet, för att man ska kunna spela med mer "skill"....

ja jag vet inte.... it's a can of worms.... kanske blir det grymt, eller så blir det....casual. Sälja lär det göra i vilket fall som helst.

Och om det nu var Blizzard som släppte den där bilden på enhörningen så tycker jag att de ska hoppa ned från sina höga hästar och börja lyssna lite på sina fans istället. Jag tycker fortfarande att karaktärerna/utrustning ser väldigt WoW ut. Miljöerna kan jag leva med.

Medlem

Jag tycker nog att det verkar finnas en del grejer som inte är så himla illa. I D2 innebar en poäng i fel skill att man fick levla en ny gubbe 1-99 (orka). Det är ingen som hindrar någon från att spela en helt ny karaktär men jag tycker det känns rätt bra att spara lite tid. Det är nog många som gärna skulle vilja flytta om sina attributpoäng också men om man kan göra detta så ofta man vill kan man väl lika gärna ge folk en fix fördelning redan från början.

Jag ser inget påstående i artikeln om att storyn ska förenklas utan bara bli mer engagerande. Vi får väl se vad detta innebär i praktiken men tvåan var ju i alla fall inte helt tillfredsställande på den punkten.

Jag hoppas också att det kommer hållas på en ganska hardcore nivå. I både ettan och tvåan löstes ju detta ganska bra med svårighetsgraderna. 'Normal' kunde man ju typ göra på en sömnig eftermiddag medan 'Hell' innebar en hel del frustration. Det som jag tycker är bra med detta system är att spelupplevelsen inte blir mindre bara för att man är casual (en bättre version av Hardmodes i WoW enligt mig). Hoppas att Blizzard också tänker så.

Inget XP-straff låter ju rätt kass.

Medlem

Verkar ju inte vara ett Diablo-spel längre...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Äh, det kommer bli sjukt bra.


signatur

Lust att lira AoE II på nätet med mig?
Skicka ett PM!

Medlem

"Nycklar försvinner, och således finns det inte längre några låsta kistor."

Skönt att slippa dessa nycklar. Skönt att slippa klicka på varenda guldmynt. Hoppas inventorysystemet är smidigt. Låter positivt att de skippat tetrisryggsäcken.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Verkar ju inte vara ett Diablo-spel längre...

Enda gemensamma D1 och D2 hade var typ potions och statpoints... dessa ändringar är inte så stora om man ser till hur Diablo utvecklats mellan versionerna.

Men skillträden är jag väldigt fundersam på. Den biten var ju verkligen nyckeln till varför Diablo II var så underbart. En sorceress var ju inte bara en sorceress utan det fanns ju en oändlig variation på dom. fireballers, mete-orbers, blizzard spammer, chargedboltess, firewallers etc etc. Detta är verkligen något jag hoppas man behåller. Annars gillar jag runorna och det sättet att få explosiva eldbolld (firebolt till fireball) eller lightning som studsar osv.

Däremot stat poängen var ganska meningslösa mot slutet i D2 ändå, då 99% av builderna var några få poäng styrka så man kunde använda de prylar som krävdes sen resten i vitality för man det var enda som spelade roll sen. Så det gör ingen större skillnad


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

inget LAN, automatiskt attributs FETT B

Medlem

bara 4 år kvar!

Medlem

MP kommer vara fantastiskt.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

*Automatiskt Attribut system?!?!? Det var ju bland det roligaste att få plussa i sakerna man ville ha! Typ fundera över om man skulle vilja tåla mer stryk, träffa bättre med varje slag/skott eller om man skulle kunna använda mäktigare rustningar/vapen!

*Lättare story?? Mindre dialoger?? Vad fan är det jag läser??

Hur fan kan ni vara så jävla förbannat taggade på detta jävla spel???

Diablo har gått från Hardcore till Casual! Jävla snorungar som ser fram emot det här skämtet!

K-A-T-A-S-T-R-O-F!

Jag känner som du. Vafan är detta. Men jag hoppas och måste tro att runor och spells får en större betydelse och väger upp att inte attribut finns längre. Kanske kommer samma djup i customization att finnas genom andra delar, armor, vapen, runor. Hoppas annars kommer jag bli så oehört besviken att jag tror jag får hjärtstillestånd. Personligen har jag ju även D1 i åtanke. Kul att kunna lira melee ranger men CP hög AC / block rate.

Medlem
Skrivet av Disasterpiece:

Gött inget clicking war om föremål längre alltså

jag kommer då sakna det, var ju roligt. Diablo är nästan död och man gör sig redo att snabbt komma nära men inte dö och så klicka på allt som droppar och se till att man har plats i backpacken

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Verkar ju inte vara ett Diablo-spel längre...

Det heter Diablo III, lol.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Remus:

*Automatiskt Attribut system?!?!? Det var ju bland det roligaste att få plussa i sakerna man ville ha! Typ fundera över om man skulle vilja tåla mer stryk, träffa bättre med varje slag/skott eller om man skulle kunna använda mäktigare rustningar/vapen!

*Lättare story?? Mindre dialoger?? Vad fan är det jag läser??

Hur fan kan ni vara så jävla förbannat taggade på detta jävla spel???

Diablo har gått från Hardcore till Casual! Jävla snorungar som ser fram emot det här skämtet!

K-A-T-A-S-T-R-O-F!

Välkommen till 2010, Casual-Land..

Finns alltid de som går andra vägen oxå, som Mortal Online, lite för hardcore tycker jag iofs..

Men blizzard vill ju ha sina miljoner, försöka locka in även de som endast spelar spel på facebook a la Farmville och Cafeworld.. lol


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Jag vet inte hur det är med er, men jag har inte varit på ett internet-löst LAN på jag vet inte hur länge, så varför skulle det vara ett problem att stöd för LAN saknas..? Om spelservern ligger på ett nätverk du har 100/100 eller tom Gbit-anslutning till så LÄR det räcka för att ni ska kunna få hacka varandra i småbitar, många gånger..
Och ja, vi väntar..

Medlem

Ursäkta min bitterhet, men;
varför den här artikeln ens skrivits? Ni missbrukar rubriken "förhandstitt", som brukar innehålla "Hands-on"-info, och skriver istället en massa dravel om historia och hur systemen "kanske" kommer att se ut..?

Spekulationer har inget speciellt nyhetsvärde om de inte förankras i något. Artikeln består av historia om tidigare spel och sedan "mycket mer finns inte i svart på vitt". DÄR borde man själv insett att det inte blir mkt till artikel.

Är redaktionen på semester eller är det torrt nyhetsklimat?

Medlem

Jag chansar på att spelet kommer runt 2012, bara att vänta och se


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Ursäkta min bitterhet, men;
varför den här artikeln ens skrivits? Ni missbrukar rubriken "förhandstitt", som brukar innehålla "Hands-on"-info, och skriver istället en massa dravel om historia och hur systemen "kanske" kommer att se ut..?

Spekulationer har inget speciellt nyhetsvärde om de inte förankras i något. Artikeln består av historia om tidigare spel och sedan "mycket mer finns inte i svart på vitt". DÄR borde man själv insett att det inte blir mkt till artikel.

Är redaktionen på semester eller är det torrt nyhetsklimat?

Det är inte spekulationer (utom i några få fall). Det är uttalanden och klargöranden från Blizzards håll. Tack och hej.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Ursäkta min bitterhet, men;
varför den här artikeln ens skrivits? Ni missbrukar rubriken "förhandstitt", som brukar innehålla "Hands-on"-info, och skriver istället en massa dravel om historia och hur systemen "kanske" kommer att se ut..?

Spekulationer har inget speciellt nyhetsvärde om de inte förankras i något. Artikeln består av historia om tidigare spel och sedan "mycket mer finns inte i svart på vitt". DÄR borde man själv insett att det inte blir mkt till artikel.

Är redaktionen på semester eller är det torrt nyhetsklimat?

Håller med, artikeln är allt annat än en förhandstitt (en titt på spelet i förhand) utan en sorts "vad vi vet och tror om D3"-artikel. Snacka om oprofessionellt.

Whine åsido är jag hyfsad less med casualiseringen med spelet, jag spelade knappt D2 än på senare tid, men den hemska grafiken/upplösningen gjorde det ospelbart (för mig), nu när det äntligen kommer en uppföljare vill jag ju inte ha nån jäkla mild version av tvåan heller.:\

123
Skriv svar