Fullständigt galen försening av Far Cry 3

Medlem

Jag stör mig (eller "stör mig" är väl att ta i, men tycker den är opassande och lite ovärdig) mest på rubriken. Läser man den som den är utan någon övrig text så tror man att det handlar om 2013 eller kanske t.o.m. början av 2014.

Texten i sig är däremot lite smårolig. Men inte alls så att man skrattar så att man kiknar.

Men det fungerade ju, jag både klickade och kommenterade...Så det lär väl bli mer av den varan eftersom det fungerar. Billigt.

Diskussionen i tråden handlar mer om nyhetstextens formulering än om nyheten i sig, och det tycker jag är trist och lite oseriöst. Men det är ju å andra sidan skönt att allt inte måste vara så seriöst jämt. Fast, det gör ju också att man larvar till hela spelämnet som sådant. spel är inte viktigt nog för att skrivas om seriöst, kan man läsa in i det. Ingen skulle ju sätta en sån rubrik om låt säga budgetpropositionen. Ingen seriös blaska iallafall, knappast ens Aftonbladet.

Skrivet av Banjo:

Jag stör mig (eller "stör mig" är väl att ta i, men tycker den är opassande och lite ovärdig) mest på rubriken. Läser man den som den är utan någon övrig text så tror man att det handlar om 2013 eller kanske t.o.m. början av 2014.

Texten i sig är däremot lite smårolig. Men inte alls så att man skrattar så att man kiknar.

Men det fungerade ju, jag både klickade och kommenterade...Så det lär väl bli mer av den varan eftersom det fungerar. Billigt.

Diskussionen i tråden handlar mer om nyhetstextens formulering än om nyheten i sig, och det tycker jag är trist och lite oseriöst. Men det är ju å andra sidan skönt att allt inte måste vara så seriöst jämt. Fast, det gör ju också att man larvar till hela spelämnet som sådant. spel är inte viktigt nog för att skrivas om seriöst, kan man läsa in i det. Ingen skulle ju sätta en sån rubrik om låt säga budgetpropositionen. Ingen seriös blaska iallafall, knappast ens Aftonbladet.

Klart spel är viktigt, på samma sätt som film, musik och litteratur är viktigt. Men först och främst är det underhållning, och jag tycker att din liknelse haltar när du jämför det med politik och ekonomi. Klart man inte kan tillåta sig att skoja lika mycket där, för det handlar om betydligt viktigare saker än om vi får spela Far Cry 3 i september eller november. Man måste ha lite perspektiv på saker och ting.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Banjo:

Jag stör mig (eller "stör mig" är väl att ta i, men tycker den är opassande och lite ovärdig) mest på rubriken. Läser man den som den är utan någon övrig text så tror man att det handlar om 2013 eller kanske t.o.m. början av 2014.

Texten i sig är däremot lite smårolig. Men inte alls så att man skrattar så att man kiknar.

Men det fungerade ju, jag både klickade och kommenterade...Så det lär väl bli mer av den varan eftersom det fungerar. Billigt.

Diskussionen i tråden handlar mer om nyhetstextens formulering än om nyheten i sig, och det tycker jag är trist och lite oseriöst. Men det är ju å andra sidan skönt att allt inte måste vara så seriöst jämt. Fast, det gör ju också att man larvar till hela spelämnet som sådant. spel är inte viktigt nog för att skrivas om seriöst, kan man läsa in i det. Ingen skulle ju sätta en sån rubrik om låt säga budgetpropositionen. Ingen seriös blaska iallafall, knappast ens Aftonbladet.

Klart spel är viktigt, på samma sätt som film, musik och litteratur är viktigt. Men först och främst är det underhållning, och jag tycker att din liknelse haltar när du jämför det med politik och ekonomi. Klart man inte kan tillåta sig att skoja lika mycket där, för det handlar om betydligt viktigare saker än om vi får spela Far Cry 3 i september eller november. Man måste ha lite perspektiv på saker och ting.

Det var lite min poäng också, skrev ju först att det är skönt att allt inte måste vara så seriöst jämt, syftade då på till exempel tv-spel.

Sen invände jag lite mot det genom att påpeka att det i längden kan urholka alltför mycket om det blir en vana. Det är det perspektivet man också måste se det ifrån, för det kan se väldigt osykldigt om man ser det isolerat men om det blir för mycket sånt kan det bli problem med trovärdigheten i förlängningen. Det måste finnas lite allvar också. Om inte vi spelare tar spel på allvar, vem ska då göra det...

(Sen är det rätt billigt, som jag skrev, ur ett publicistiskt perspektiv att skriva vilseledande rubriker, oavsett ämne. Men visst, kan vara roligt också om det görs på rätt sätt, i rätt ämne och i lagom mängd. Och det var väl egentligen det som jag tyckte kändes mest ovärdigt och som något som de som skriver om vanliga nyheter inte skulle sänka sig till. Fast det gör de ju å andra sidan då och då, kvällstidningarna.)

Därmed inte sagt att spel eller nöjesnyheter skulle vara lika viktigt som "riktiga" nyheter. För det är de inte. Och de som skriver om spel på det sättet, som om det gällde hela världen och vurmar för att spel ska accepteras, inte enbart ses som våldsamma eller farliga, är nog ofta de vars perspektiv inte är så breda.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Grimmy-:

Återigen så förstör en av spelsveriges sämsta skribenter FZ. Verkligen trist att se sådan här dynga rent ut sagt.

Kan inte Hampus börja jobba på Aftonbladet istället eller driva någon form av humorblogg som jag slipper se?

Nu får du faktiskt ta och kamma dig, om du exempelvis bara läser kommentarerna i den här tråden finner du att terminologin fungerar för många. Det vore spännande att få reda på vad det är som fått dig så förbannad, vad det är som får dig att ta det jag skriver så personligt. Jag tror inte jag känner dig, vilket innebär att ditt upprepade förfarande ter sig... lite märkligt.

Mår du bra?

Tips: Om mina nyheter får dig att må synnerligen dåligt, låt då bli att klicka på dem som är skrivna av mig. This is not the end of the world! Alternativt, om du är kapabel till det, kom med konstruktiv kritik.

Tycker också det börjar bli lite drygt att du försöker vara fyndig i nästan alla meningar. Inget fel att latja lite men du tycker inte själv att det börjar bli lite mycket eller?

Jag ska ta mig en funderare kring det här i och med morgonkaffet när jag vaknar Har inte reflekterat så värst över det.

Så trevligt, ta det dock inte på för stort allvar, precis som twomas säger så är det även trevligt när det är lite laidback. Kanske bara ta och tona ner det något, blir nästan lite kryptiskt att läsa vissa av dina nyheter eller så är jag bara torr/trög.

Det är väl som med det mesta, en smaksak. Däremot blir jag inte förvånad om jag kanske är lite mer kryptisk än vad jag egentligen tänker att jag är. Men, min bild är bara en bild, och det handlar ju om att delge information (om än på ett laidback sätt) och sen får man leka till det utifrån det Tack för feedbacken.

Nu när diskussionen redan dragit igång så kan väl jag säga mitt också.

Det är kul att läsa lite humor i nyheterna från en skribent som latjar runt lite, men händer det för ofta så blir det bara störande. Det känns liksom inte särskilt seriöst om majoriteten av artiklarna innehåller larv.

Ta inte kritiken på fel sätt, fortsätt slänga in lite skämt i ett par artiklar då och då, inte hela tiden bara...då resultatet bara känns oseriöst när man läser.

För övrigt gör du ett bra jobb, keep it up


signatur

Game long and prosper

Medlem

My 2 cents, ibland äre lite väl mkt "aftonbladet sensationsrubrik" på era nyheter, oftast är dock innehållet meningsfullt och förståbart.

Gen
Medlem
Skrivet av Kuci:

My 2 cents, ibland äre lite väl mkt "aftonbladet sensationsrubrik" på era nyheter, oftast är dock innehållet meningsfullt och förståbart.

Skrivet av Owe:

"Fullständigt galen försening"....
2 månader??? trodde det var försenat med 2 år.
Aftonbladet.se...

Men ärligt talat! Rubriken har ingenting med Aftonbladet att göra.
Det har redan nämnts flera gånger bland kommentarerna om den fyndiga rubriken. Läs först, kommentera sen.
"...the definition of insanity" = galen = rubrik

Medlem

Första tanken när jag läste rubriken "shit försenat i 6månader minst eller?" Gillar inte Aftonbladet rubriker, texten var inte rolig i sig heller

Jahapp återigen kommer alla storspelen i oktober-november
Hade varit najs om spelbranschen kunde sprida ut sina releaser lite mer.

Medlem

Första tanken när jag läste rubriken "shit försenat i 6månader minst eller?" Gillar inte Aftonbladet rubriker, texten var inte rolig i sig heller

Jahapp återigen kommer alla storspelen i oktober-november
Hade varit najs om spelbranschen kunde sprida ut sina releaser lite mer.

Medlem

http://pc.ign.com/articles/776/776163p1.html
Där har ni definationen av galen försening.

Galen försening är inte 2 -3 månader. Galet försenat är gw2 som skulle gått i beta för 4 år sedan.

Medlem
Skrivet av kyostize:

http://pc.ign.com/articles/776/776163p1.html
Där har ni definationen av galen försening.

Galen försening är inte 2 -3 månader. Galet försenat är gw2 som skulle gått i beta för 4 år sedan.

He he hade nästan glömt hur lånt tid man väntat

Tycker nog det finns värre dock.. Daikatana? Puke Duke em Forever? GW2 blir ju åtminstone ett asbra spel när det släpp till skillnad ifrån de andra som verkade fastnat i det sekel de annonserades i..


signatur

K9
:.:

Medlem

Gissar att de behöver extra tid innan USAsläppet eftersom de förmodligen måste ersätta de nakna kvinnobrösten med något mer moraliskt som t ex blodstänk, pistoler eller homofobiska präster med evolutionsångest..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Grimmy-:

Återigen så förstör en av spelsveriges sämsta skribenter FZ. Verkligen trist att se sådan här dynga rent ut sagt.

Kan inte Hampus börja jobba på Aftonbladet istället eller driva någon form av humorblogg som jag slipper se?

Nu får du faktiskt ta och kamma dig, om du exempelvis bara läser kommentarerna i den här tråden finner du att terminologin fungerar för många. Det vore spännande att få reda på vad det är som fått dig så förbannad, vad det är som får dig att ta det jag skriver så personligt. Jag tror inte jag känner dig, vilket innebär att ditt upprepade förfarande ter sig... lite märkligt.

Mår du bra?

Tips: Om mina nyheter får dig att må synnerligen dåligt, låt då bli att klicka på dem som är skrivna av mig. This is not the end of the world! Alternativt, om du är kapabel till det, kom med konstruktiv kritik.

Den såkallade humorn är krystad och får mig bara att sucka. Det är rätt fånigt.
Å andra sidan är inte direkt en plats där korrekthet och grammatikpolisen hör hemma tror jag. Beror iofs vilka krav och nivåer FZ vill hålla, men det har ingen av oss med att göra.

Hoppas det funkar som kritik.

Medlem
Skrivet av Owe:

"Fullständigt galen försening"....
2 månader??? trodde det var försenat med 2 år.
Aftonbladet.se...

Jag tänkte först samma sak men tyckte det var väl starkt uttryckt så jag läste nyheten och då fattade jag grejjen. Har du sett komiker någon gång? Alla skämt sitter inte perfekt, men man grillar dom inte för det. Det ska väl uppmuntras att folk försöker vara lite lustiga men då måste de få lite spelrum också. Spelrum Ha ha! Hajjar du? "Spel-rum" ha ha ha


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Var det inte mer så att "galen" i rubriken var mer en syftning till det andra "galet" i spelet, som t ex sjuka personerna som finns i storyn?

Själv läser jag gärna roligt skrivna nyheter framför tråkiga, men även jag kan ibland tycka att det är lite too much.

Sedan ang "aftonbladet-rubriker" så är dom nästan aldrig Ok. Jag vill ha en rubrik som talar om vad nyheten är om, i så beskrivande och korrekt formulering som möjligt.

Denna rubriken är ett gränsfall, då det som sagt var en syftning på de galna i spelet.

Skrivet av floke:

Gissar att de behöver extra tid innan USAsläppet eftersom de förmodligen måste ersätta de nakna kvinnobrösten med något mer moraliskt som t ex blodstänk, pistoler eller homofobiska präster med evolutionsångest..

Haha, precis. Döda människor urskilningslöst eller förfölja minioriteter är helt Ok, men visa ett par tuttar är en synd som väcker gudarnas vrede.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Återigen så förstör en av spelsveriges sämsta skribenter FZ. Verkligen trist att se sådan här dynga rent ut sagt.

Kan inte Hampus börja jobba på Aftonbladet istället eller driva någon form av humorblogg som jag slipper se?

Snälla ! om det inte passar stick härifrån.... Sluta gråta !

Medlem

Roligt med en levande diskussion!

Jag nämnde tidigare i tråden att jag tänkte ta mig en liten funderare och inte är jag sämre än att jag håller det jag utlovar. Sålänge jag har kaffe.

Ang. rubriken finner jag det inte hutlöst enerverande åt något håll. Det som jag däremot kan se som rimligare hade nog varit "Smågalen" eller bara "galen" försening. Fullständigt lägger till ett lager som gör att det är lite lätt att förvänta sig att det handlar om en superlång försening. Point taken!

@Kiriakis
@Conthox
@Javas
@Banjo

Bra notiser, självfallet är det värt att relatera till huruvida sakligheten lite väl ofta faller åt sidan i förmån för ganska torra puns. Det är ett aktivt avvägande, som kanske varit lite väl inaktivt.

@Sisyr
Det du missade var, vilket kanske framkom dåligt, att det inte är första gången killen "går till anfall", och tidigare på kanske än vagare grunder. Jag vet ingenting om hans mentala hälsa, och i ärlighetens namn bryr jag mig inte nämnvärt.

Jag har tidigare sagt till honom att han är välkommen att komma med konstruktiv kritik, alternativt ta det i pm. Det är inte det att man inte får komma med negativ kritik, men att lägga upp det på dylika sätt leder sällan till något annat än destruktivitet. Jag tycker inte om alla människor, allt material alla människor som skriver har skrivit, eller alla människors sätt att skriva, men då är jag medveten om att det är just en åsikt och på vilket sätt skulle jag gynnas av att bara slänga det ur mig? Om det däremot inte är en åsikt, och det finns något värde i att lägga upp argumenten, jo, då lägger jag fram argumenten.

Kan man inte vara konstruktiv och/eller använda sig av jag-form när man skriver, tycker jag inte man har något på sajten att göra – oberoende av vem man hoppar på. Hade det varit första gången han skrivit hade jag – vilket jag gjorde för några veckor sedan – frågat vad det är som får honom så förbannad och om han skulle kunna omformulera det konstruktivt.

Med det sagt kan alla ha dåliga dagar, skribenter, läsare och alla andra.

Hoppas ni alla får en bra dag idag (Grimmy inräknat)


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Klart idag blir en bra dag för idag ska jag och Hampus basta!

Medlem
Skrivet av rewoX:

Tror KNAPPAST att det handlar om putsning.. (till viss del joo) men större del av att det handlas och spelas mer under november/december.. Julhandeln = massvis med inkomst.
Pengar är den stora delen här antar jag släppa innan jul som alla COD spel gör.

Nja, jag tror faktiskt tvärtom. November är "COD-month" och att släppa ett FPS då är nog inte så önskvärt. Dessutom släpper Ubisoft AC3 då också, så hade de fått välja hade de nog hellre släppt när konkurrensen är mindre.

Medlem

Har FZ läsarna blivit svensk, stel och tråkig?


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Grimmy-:

Återigen så förstör en av spelsveriges sämsta skribenter FZ. Verkligen trist att se sådan här dynga rent ut sagt.

Kan inte Hampus börja jobba på Aftonbladet istället eller driva någon form av humorblogg som jag slipper se?

Nu får du faktiskt ta och kamma dig, om du exempelvis bara läser kommentarerna i den här tråden finner du att terminologin fungerar för många. Det vore spännande att få reda på vad det är som fått dig så förbannad, vad det är som får dig att ta det jag skriver så personligt. Jag tror inte jag känner dig, vilket innebär att ditt upprepade förfarande ter sig... lite märkligt.

Mår du bra?

Tips: Om mina nyheter får dig att må synnerligen dåligt, låt då bli att klicka på dem som är skrivna av mig. This is not the end of the world! Alternativt, om du är kapabel till det, kom med konstruktiv kritik.

Tycker också det börjar bli lite drygt att du försöker vara fyndig i nästan alla meningar. Inget fel att latja lite men du tycker inte själv att det börjar bli lite mycket eller?

Jag fattade heller inte grejjen med den här artikeln...

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Banjo:

Jag stör mig (eller "stör mig" är väl att ta i, men tycker den är opassande och lite ovärdig) mest på rubriken. Läser man den som den är utan någon övrig text så tror man att det handlar om 2013 eller kanske t.o.m. början av 2014.

Texten i sig är däremot lite smårolig. Men inte alls så att man skrattar så att man kiknar.

Men det fungerade ju, jag både klickade och kommenterade...Så det lär väl bli mer av den varan eftersom det fungerar. Billigt.

Diskussionen i tråden handlar mer om nyhetstextens formulering än om nyheten i sig, och det tycker jag är trist och lite oseriöst. Men det är ju å andra sidan skönt att allt inte måste vara så seriöst jämt. Fast, det gör ju också att man larvar till hela spelämnet som sådant. spel är inte viktigt nog för att skrivas om seriöst, kan man läsa in i det. Ingen skulle ju sätta en sån rubrik om låt säga budgetpropositionen. Ingen seriös blaska iallafall, knappast ens Aftonbladet.

Klart spel är viktigt, på samma sätt som film, musik och litteratur är viktigt. Men först och främst är det underhållning, och jag tycker att din liknelse haltar när du jämför det med politik och ekonomi. Klart man inte kan tillåta sig att skoja lika mycket där, för det handlar om betydligt viktigare saker än om vi får spela Far Cry 3 i september eller november. Man måste ha lite perspektiv på saker och ting.

Rubriken ur min synvinkel mer som ett billigt sätt att få många klick. Och klick resulterar väl i sista ändan även för er i pengar. Så jag tycker nog det kändes lite som att sälja ut sin integritet.
Sen vill jag inte hoppa på lynchar tåget när det kommer till Hampus, det tycker jag bara är ovärdigt och fånigt. Han kan trämpa snett ibland som alla andra, mer än så är det inte.

12
Skriv svar