Vart är alla trådar gällande svininfluensan?!

Medlem
Vart är alla trådar gällande svininfluensan?!

Saknar vettiga trådar kring ämnet.

Har ni börjat med handsprit på jobbet?

Får ni munskydd?

Har ni slutat ta frukt från fruktkorgen?

Medlem

Äh, svininfluensan är inte så farlig, den är mest farlig för folk med dåligt hjärta,
annars är den mer eller mindre en vanlig influensa,
det hade vart mer intressant om man verkligen blev ett svin av svininfluensan och en fågel av fågelinfluensan.

Medlem

Jaha, och så att tex. Gravida kvinnor löper en mycket stor chans att drabbas av komplikationer, tycker jag kan påverka hela världen riktigt mycket.

Medlem

munskydd ökar snarare risken läste jag då man behöver röra vid det så ofta.

signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Mhm, dessutom är de förbannat dyra, nästan 60;- styck.

Medlem

Mjaej, inte direkt rädd att dö... Jag misstänker att jag ligger i riskzonen för att bli smittad däremot eftersom jag jobbar som spärrvakt i tunnelbanan. Massor med folk och hantering av kontanter är ju inte den mest sterila arbetsmiljön.

Men jag tvättar nog händerna ett par gånger extra per arbetspass och försöker undvika att sitta och peta i ansiktet för mycket.

signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Skrämmselpropagandan verkar ju dessvärre funka. Vad blir det nästa år, flippigakattinfluensan?

Handsprit kör vi alltid med under förkylningstider på jobbet. Munskydd kommer inte på fråga och frukten kommer att ätas.

Kommer definitivt inte att vaccinera mig av flera anledningar. Fram till hösten förra året så hade jag aldrig någonsin tidigare haft influensa men eftersom att jobbet erbjöd gratis vaccin så valde jag att vaccinerade mig och blev istället sängliggandes i 40 graders feber i nästan två veckor. Så aldrig mer.

Medlem

wb ~420 xhosa ~420

Skrivet av Juno Reactor: